روزنامه ایران نوشت:

«امیر» نه پول داشت و نه کسی که از وی نگهداری کند، روزهای پایانی عمرش را روی تشک معمولی و در گوشه‌ای از راهرویی خلوت و بدون هیچ امکاناتی به انتظار مرگ نشسته بود، بدنش زخم بستر داشت و چون قطع نخاعی بود نمی‌توانست حرکت کند.

این جوان 35 ساله در سناریویی تلخ روز یکم خردادماه سال جاری در حال موتورسواری و به دلیل سرعت بسیار زیاد با موانع شهرداری که برای جداسازی خیابان در خیابان وحدت اسلامی قرار داشت تصادف کرده بود و پس از انتقال وی به بیمارستان تلاش پزشکان نیز نتیجه‌ای نداشت و مشخص شد وی به دلیل شدت برخورد قطع نخاع شده است.

زمانی که امیر در یکی از بیمارستان های تهران بود کسی جز یکی از دوستان قدیمی‌اش برای عیادت وی نمی‌رفت. شواهد نشان می‌داد که وی از سوی خانواده‌اش طرد شده است و هیچ رابطه‌ای بین وی و خانواده‌اش وجود ندارد. مسئولان بیمارستان پس از گذشت 16 روز «امیر» را به خانه پدرش در کرج بردند ولی پدرش حاضر به قبول پسرش نشد و «امیر» در شرایط خیلی بدی در کوچه پس کوچه‌های خلوت رها شد و اگر مردم وی را که مگس‌ها به دورش جمع شده بودند، نمی‌دیدند و به پلیس و اورژانس گزارش نمی‌دادند وی همان روز جان می‌سپرد.

این جوان دوباره به بیمارستان تهران منتقل شد ولی سرنوشت وی انتظار مرگ روی تخت بی‌شماره در گوشه راهروی بدون امکانات بود.«امیر» به خاطر عدم رسیدگی و شاید بی‌پولی و بی‌کسی محکوم به مرگ شده بود، چند روزی که روی تخت خوابیده بود دچار زخم بستر شد و در شرایط بسیار بدی قرار گرفته بود و استفاده از تشک‌های الکتریک پول لازم داشت.جوان 35 ساله یا همان بیمار تخت بی‌شماره نمی‌توانست حرکت کند و نمی‌توانست درخواست کمک کند. وی چشم به راه ماند تا فرشته نجات وی را از نامهربانی‌ها برهاند.

رئیس این بیمارستان پس از پیگیری‌های گروه شوک عنوان کرد که این بیمار بدون متولی است و در بیمارستان به صورت رایگان تحت درمان قرار گرفته است و با توجه به اینکه محدودیت تخت در بخش عفونی داریم وی را در بخش دیگری بستری کردیم و 22 خرداد ماه با حکم قضایی همکاران‌مان «امیر» را به آسایشگاه معلولان کهریزک انتقال دادند، اما‌ آسایشگاه حاضر به پذیرش نشد چرا که وی دارای سابقه اعتیاد شدید به مواد مخدر بود. در ادامه غروب پنجشنبه گذشته بیمار تخت بی‌شماره در اوج تنهایی و غربت بر اثر شدت زخم بستر تسلیم مرگ شد.شاید اگر ذره‌ای به وضعیت این بیمار و بیمار‌های مشابه دیگری که سرنوشت‌شان همانند سرنوشت امیر است اهمیتی داده می‌شد وی می‌توانست به زندگی‌اش ادامه دهد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 224615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 52
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    فرياد از اين همه قساوت قلب!! مطمئنم اگر مادرش مي فهميد رهايش نمي كرد. تعجبم از كار اين پدره! بالاخره اين جوون هرچي كه بوده فرزند تو بوده و اگر معتاد شده تو هم مقصر بودي!! حالا كه سرش به سنگ خورده بود چرا رهاش كردي!!! حتي اگه بي پول هم بودي نبايد از خونت بيرونش مي كردي!!!
    • بدون نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      40 61
      تو از داخل خونه ایشون خبر نداری الکی قضوت نکن متاسفانه توی کشور ما همه یک طرف قضاوت می کنند. البته خداایشون را رحمت کند و لی شاید اخراج از منزل کمترین چیزی است که حقش بوده
    • حبیبیان IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      44 13
      اگر زندگینامه خانواده هایی را که در دوزخ ساخته شده توسط فرزندان معتادشان زندگی میکنند مطالعه میکردی شاید این قضاوت را نداشتی . از کجا میدانی سرش به سنگ خورده بود از کجا میدانی........در اینگونه مصائب جایگاه دولت کجاست؟
    • مهدی IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      32 11
      وقتی کسی چیزی رو نمی دونه بهتره قضاوت نکنه چون ما نمی دونیم بین اون و خانوادش چی گذشته هیچ پدر و مادر راضی به اینکار نمیشن تا بشینن و پسرشون بمیره حتمان دل پدر و مادرشو به درد آورد که جایی برای بخشش نگذاشت. چون این فرد هم معتاد بود و هم اینکه سلامت روحی نداشت که مثل بقیه مثل آدم رانندگی کنه وقتی آدم تو خیابون این جور افراد رو می بینه دلش به حالشون میسوزه چون اونا نمی دونن چه سرنوشتی در انتظارشونه ولی این یک نمونه از این اتفاقاته که برای جوونایی که در ضمن بی پولی با موتورشون ویراژ میدن. هم سبب بهم ریختن اعصاب دیگران میشن هم آخر و عاقبت این چنینی در انتظارشونه
    • بدون نام IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      20 2
      گیریم که پدر و مادرش حق چنین رفتاری رو داشتند, ولی این وسط پس تکلیف این همه سازمان و نهاد که وظیفه داشتند رسیدگی بکنند و نکردند چیه؟ سازمان بهزیستی, کمیته امداد, وزارت بهداشت و صدها موسسه و نهاد دولتی و یا خصوصی که بودجه دولتی دارند و یا از طریق کمکهای مردمی گذران امور می کنند هیچ کدومشون نمی بایست کمک بکنند؟ ببخشید اگه این سازمانها و نهادها واسه اینموقع بدرد آدم نخورند پس بدرد پس مرگ می خورند؟
  • سميه IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    واقعا ؟؟؟؟؟؟ يعني ما به عنوان انسان در صورت عدم حمايت از طرف خانواده، حامي ديگري در اين كشور نداريم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
      6 9
      تا حالا کلمه بودجه رو شنیدی؟ بودجه بهداشتی محدوده. اگر بیان برای یک معتاد 1 میلیارد خرج کنن اونوقت باید 10 تا انسان سالم و کاری یک جای دیگه بمیرن. 16 روز عدد کمی نیست. طرف 16 روز رایگان درمان شده و بعدش هم پدر و مادرش نخواستنش.دیگه باید کشور برای اون چکار کنه که شما راضی شی؟ تعریف اورژانس 6 ساعت اول حادثه است نه 60 روز بعدش شما که انقدر انسانیتت زیاده فقط 2 ساعت بیا بخش عفونی و هزینه درمان فقط یکی از اینگونه بیماران رو بده تا ببینیم بعدش باز هم میای اینجا ادعا کنی حرف زدن راحته ولی یکیمون هم عمل نمیکنیم.فقط خارج گود نشستیم و غر غر میکنیم!!!!
    • سميه IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      3 3
      ببخشيد من نبودم .. دير اعلام موجوديت شما رو ديدم .. نگفته بودن مسئوليت اين مسايل با منه .. اگر مي دونستم شما هموطن عزيز شك نكن كارم رو درست انجام ميدادم .. هم من مي فهمم چي ميگم و هم شما كاملا درك كرده اي كه من چي گفته ام .. گويا ميل داشتي فقط تعاريفي كه بلدي رو بكار ببري .. و فقط خارج گود نشسته ايم و اظهار فضل مي كنيم ..
    • خطاب به سمیه IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
      1 2
      بابا شما عالم دهری!!
  • Freeman IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    136 4
    براي آحاد ملت شريف ما غرور آفرين است.
  • بدون نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    99 16
    همون بهتر که مرد. از رو بی رحمی و بی انصافی نمیگم تو بدون که اون چی بوده که حتی پدر و مادرش هم قبولش نکردن با این وضعیتی که داشت. آدم بیمار بی تیمار میمیره با این وضعیت چه جوری میتونست به زندگی ادامه بده. خدا بیامرزتش
  • amir DE ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    کسی که با موتور توخیابون سرعت میره معتادم باشه حقشه
    • بدون نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      41 1
      من واقعن نمیدونم به این کامنت مثبت بدم یا منفی اما مطمئنم به شیوه ای دیگه میشه نوشت: هیچ وقت با سرعت نرید... در همین ماه خبر آنلاین از ماشینهای مدل بالایی نوشته که بالای 200 تا سرعت داشتن .گرچه اگر تصادفی رخ میداد کسی که پول اون ماشین رو داره ،بدون تخت الکتریکی و پرستار نمیموند اما هر دو مریض درد سرعت رو میکشن ،همه درد اعتیاد رو میکشن چه ثروتمند چه فقیر پس سعی کنیم فرهنگ سازی کنیم این مسائل رو
  • بدون نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    تو قسم هاي پزشكا هست كه تبعيض قائل نشن و ..... ولي عملاً كسي اين موارد رو نميبينه متاسفم كه گاهي آدم بيسوادا و بقول ما كم فرهنگها وجدانشون از تحصيلكرده ها و با فرهنگها بيشتره
    • ناشناس IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      25 23
      چه ربطی به پزشکا داره؟
    • ازاد EU ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      8 2
      شرایط کشور ما طوریه که هر ادم عاقلی سعی میکنه کلاهشو محکم بگیره که باد نبره!دوست عزیز شما هم اگه جای پزشکی بودی که همه زندگیشو درس خونده و الان میبینه اگه نجنبه ممکنه وضعش از یه کارمند معمولی بدتر باشه همین کارو میکردی.در این مورد هیچ شکی ندارم که امثال شما بیشتر به فکر پول جمع کردن می افتادین!فراموش نکن که در هر جامعه سالم و پیشرفته انسانها از تامین اجتماعی برخوردارند که اینجور وقتها انگشت اتهام رو به سمت همدیگه نگیرن و از هم طلبکار نباشن.
    • بدون نام IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
      3 0
      آقای رقیق القلب شما راست میگی 2 روز برو تو کمپ همین معتادا به معتادای محترم خدمت کن بعد بیا راجع به قسم و قساوت صحبت کن این فرد 16 روز رایگان درمان شده ولی ببین چی بوده که پدر و مادرشم نمیخواستن زنده بمونه حالا همه با ادعاها شدن کاسه داغ تر از آش
    • یکی IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
      4 0
      با آزاد و ناشناس 120% موافقم حرف منطقی و حساب شده ای بود
  • بدون نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    35 0
    چرا اعتیاد ریشه کن نمیشه وهروز بیشترهم میشه؟؟؟؟ تاکی شاهد نفله شدن جوانان باشیم؟؟مسولان تاکی خودشان را به خواب میزنند و فقط درگیر کشمکشهای سیاسی اند....
  • بدون نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    31 7
    پزشکان انصاف ندارند که اینها رو مجانی درمان کنند و مریض قطع نخاعی رو تا اخر عمر نگهداری کنند و تیمارش کنند،درست؛ تو که معدن انصافی و به همه ایراد میگیری چرا نمیری تو بیمارستانها سر بزنی و هزینه های درمان اینجور مریضها رو تمام و کمال پرداخت کنی بعد هم ببریشون خونه ازشون نگهداری کنی؟چرا از پزشکان توقع داری ولی به خودت که میرسه حتی یک هزار تومنی هم بابت صدقه زورت میاد بدی؟حرف زدن راحته اگه واقعا مردی برو فقط هزینه درمان یکی از هزارن بیمار اینجوری رو پرداخت کن بعد دم از مردونگی و فرهنگ بالای خودت نسبت به پزشکان بزن...هر پزشک هرچقدر هم قسی القلب و بی انصاف باشه تو عمر حرفه ایش حداقل 8-7 تا از اینجور مریضها رو رایگان درمان کرده تو مرد باش فقط واسه یک نفر این کارو بکن ببینم میتونی یا نه؟
    • بدون نام IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      4 1
      اشتباه منفی دادم
    • یکی IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
      2 0
      احسنت واقعا حرف حساب زدی 16 روز ازش مراقبت شده فقط یک دوست دور اومده سراغش. پس این مردان نظر دهنده کجا بودن؟؟ از این دست بیماران همه روزه در بیمارستانهای دولتی دیده میشن. تشریف ببرین و اونجا نظر عملی بدین نه پشت کامپیوتر به پزشک و پرستار و ... فحش بدین
  • بدون نام EU ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    46 4
    افرین به مسولین مخدوم و زحمتکش !!!!
  • بدون نام EU ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    31 14
    پدر ومادر رو باید در قصوردر تربیت وبی عرضکی در بزرگ کردن درست این جوان باید محاکمه وتنبیه کرد.
  • بدون نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    53 0
    قابل توجه سازمانهای خیریه که هر کدام ادعای جهانی بودن را دارند !!!!!!!!!!!!!!!!!1
  • saba IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    48 4
    هر چقدر که آدم بدی بوده باشه اما در هر حال اون مریض بوده و بشدت نیاز به مراقبت داشته اون که با قطع نخاع شدن دیگه نمی تونست پاشه بره مواد بکشه . از پدرش واقعا در تعجبم و در شک هستم که بتوان او را پدر نامید. و باز هم برای این بیمارستانها متاسفم .مسئولین بیمارستانهای ما روی هر چه نامردی است سفید کرده اند.
  • بدون نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    44 2
    مرسی تمدن مرسی فرهنگ مرسی انسانیت
  • بی نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    47 1
    لعنت خدا بر کسانی که اعتیاد رو برای جوانهای ایرانی ارغوان آوردن
    • بدون نام IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      24 4
      احتمالا منظورتون ارمغانه دیگه؟ درسته؟
  • بدون نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    43 4
    نمونه اين اميرها کم نيستند که نه معتادند و نه بد سابقه و فقط فقط فقير هستند. کافي است سري به يکي از اورژانسهاي دولتي بزنيد و خودتون از نزديک ببينيد...
  • ناله PT ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    13 21
    من به عدم رسیدگی خوب بیمارستان کاری ندارم ولی به نظرتون این بابا تو عمرش با ویراژ از کار چند تا پیرزن گذشته و اونا هم گفتن جوون خبر از عمرت نبینی؟؟؟ ها؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      18 0
      من نمیدونم...تو که از همه چیز خبر داری بگو از کنار چند تا پیرزن گذشته و چند نفر نفرینش کرده بودند؟اصلا از کجا معلوم که اون بدبخت اهل ویراژ و سرعت بوده باشه شاید اون روز کاری داشته یا مشکلی براش پیش اومده بوده که مجبور شده تند بره....توروخدا بیاید انصاف داشته باشیم و ندونسته چیزی رو قضاوت نکنیم
  • بدون نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    37 4
    خدایاااااااااااااااااااااااااا قلبم جریحه دار شد این همه بی عدالتی تا کی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگر آدمی بنا به هر دلیلی یتیم شد اونم یه جامعه اسلامی .... حکمش مرگه !!!!!!!!!! چرا؟
  • بدون نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    12 34
    شاید تاوان چیزی رو میداده دنیا داره مکافاته
    • بدون نام IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      11 2
      گیرم که اون تاوان میده, پس وظیفه من و تو چی میشه به عنوان انسان؟ ناسلامتی چند قرن پیش یکی همچه شعری سروده بود: بنی آدم اعضای یکدیگرند. ... ماشاا... تو شعار دادن اولیم تو دنیا ولی پای عمل که میرسه ...هیهات
    • بدون نام IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
      0 0
      بنی آدم اعضای یک پیکرند تورو خدا شعر رو درست بخونید
  • بدون نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    8 5
    حالا عوض ش پدر ی که هزار بار فرزند خوش قهرمان کرد را بخونید
  • kaveh IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    31 0
    به نظرم بعضی اظهار نظرا جزئی نگر بود.بحث اصلی اینه که طبق قانون وظیفه نگهدار بیماران بی پول و بی کس با دولته ولی همیشه بین ارگانهای دولتی اختلاف هست وزارت بهداشت.بهزیستی.تامین اجتماعی و... این وظیفه رو به هم پاس میدن و هر کدام هم زیرش شونه خالی میکنن.در این مسئله بحث سر پدر یا پزشک قصی القلب نیست بحث سر عدم شفافیت قانون.بی مسئولیتی و بی تدبیری نظام بیمه درمانی در تامین مطالبات بیمارستانها و مشکلات بی شمار بخش بهداشت و درمان کشوره.
  • سکینه IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    43 0
    چند روز قبل فیلمی از یک سگ قطع نخاعی دیدم که توسط انسانهای طرفدار حقوق حیوانات پشتیبانی شده و از وضعیت در حال مرگ نجات یافته و این سگ مظهر محبت و دوستی و توجه انسانها به حیوانات قرار گرفته است.حال با خود فکر میکردم ما مسلمانان ایرانی در کجای این دایره محبت وایثار هستیم. ایا نباید برای خود و جامعه خود و در انتها برای دولت متاسف بود.ایا اندازه یک انسان از نظر ارزشی کجای اندیشه مان قرار دارد.!! !!!!
  • بدون نام IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    7 16
    پدر مادر این مرد باید بازداشت و محاکمخ بشن چون اگرم پسر خلافکاری بوده نتیجه تربیت اون پدر مادر بوده بهرحال. چقدر سنگدلی میخواد این کار!!!
  • بدون نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    9 4
    کدام زندگی؟ با قطع نخاع و اعتیاد شدید به مواد مخدر؟
  • بدون نام IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    14 4
    حرف همه دوستان درسته زندگی قصه تلخ برادر انسان به کجا ها که کارش نمیرسه رحمی نمونده من کم سوار مترو میشم ولی یه روز سوار شدم دیدم همه قیافه ها عصبی تو هم رفته البته بگذریم بعضی ها هم زیر بغلشون بو میداد اما کی گفته ما ایرانی ها فرهنگ داشتیم تمدن داشتیم کی گفته - اگه داشتیم پس چرا اینقد عقبیم اگه ما رو عقب نگه داشتن بازم نشون میده فرهنگ بالایی نداشیم چون کشوری که فرهنگ داشته باشه همیشه همه کشورهای دیگه به اون نگاه میکنن ما بی فرهنگ ترین آدمهای روی زمینیم
  • نا شناس FR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
    1 1
    سلام من الان این خبر رو دیدم.تو رو خدا چطور میتونم نام فامیل این اقا رو پیدا کنم.من کسی رو با تمام این مشخصات در گذشته می شناختم و الان وقتی خبرو خوندم به شک افتادم.کسی از دوستان میتونه کمکی بکنه؟
  • بدون نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
    5 3
    عزيزم الکي قضاوت نکن وقتي يه پدرفرزند معلولشو بيرون ميندازه ببين چه قدر جونش از دست پسرش به لبش اومده بوده .از طرفي موتور سوارها با سرعت بالاو خلاف رفتناشون هميشه مزاحم زن وبچه هاي مردم بودن اگه اين شخص به جاي برخورد با مانع به يک انسان ميزد واونو قطع نخاع ميکرد باز هم همين نظرو داشتي .تازه وقتي يه انسان اينطوري ازطرف خداوند مجازات ميشه قطعا گناه سنگيني داشته وخوانوادشو خيلي عذاب داده که دراوج ذلت ولش کردن
  • بدون نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
    8 0
    من نه کاری به مُحق بودنِ این جوون دارم نه پدر مادرش نه بیمارستان نه پزشکان. فقط میگم تو این وانفسای آدمیت داریم به کجا میریم...؟ این جوون دست پرورده ی همون پدر مادر بوده. به هر دلیل و با هر منطقی اونا باز پدر مادرش بودن. چه جوری یه پدر میتونه تو اون وضعیت پسرش رو پذیرا نباشه...؟ مسئولینِ بیمارستان چه جوری دلشون اومد این پسر رو رو یه تشک کنارِ راهروی بیمارستان انتقال بدن؟ مسئولینِ آسایشگاهِ کهریزک به کدوم وجدان از پذیرش این بیمار سر باز زدن...!؟ به کجا چنین شتابان...؟ به سوی زوال انسانیت... برای خودم، کشورم، مردمم و دولت کشورم متاسفم ...
  • سیما IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
    8 0
    این اتفاقات نتیجه ضعف نهادهای اجتماعی و مددکاری است در واقع درسته که حکم عقل انسانی اینه که پزشک و بیمارستان باید وظیفه شناس باشند و پدر و مادر باید حامی فرزندانشون باشند اما نمیشه به آدمها اعتماد کرد که همه کارشون درست انجام بدند اینجا باید ضوابط و قوانین و سازمان هایی پیش بینی بشه که از چنین افرادی حمایت کنه در واقع به نظر من البته برای به سامان شدن جامعه نمی توان صرفا به آدمها اعتماد کرد باید ضوابط و مقررات از سویی وسازمانها از سوی دیگر برای کنترل چنین شرایطی باشد که نیست...
  • بدون نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
    7 0
    اصلا مهم نیست که این فرد معتاد و خلافکار بوده باشد. فرض کنید یک خانم تنها که پدر و مادر و اقوام درجه یک خود را در زلزله ای مانند بم یا رودبار از دست داده و یک زندگی مجردی کاملا سالم دارد. از بد روزگار هم به دلیل مشکلات اقتصادی بیکار شده و بیمه نیست. اگر همین موتورسوار در خیابان وحدت به ابن خانم می زد و فرار می کرد و این خانم قطع نخاع بود و در بیمارستان با همین وضعیت می مرد، آیا باز هم همین کامنتها زیر این مطلب نوشته می شد؟ شاید وضعیت این جوان، ناخودآگاه ذهی خوانندگان را به سوی نوعی انتقام جویی سوق داده که از کنار چنین فجایعی به راحتی می گذرند. ولی باید دانست وقتی سیستم خوب کار نمی کند، بین انسان سالم و ناسالم فرقی نمی گذارد
  • بدون نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
    8 1
    ادامه ......بهترین جوانان این مملکت اگر روی دچار چنین حوادثی شوند اگر کمک خانواده و آشنایان نباشد(به بیمه ها هم امیدی نیست) چرا هیچ نهادی مسئولیت سرپرستی و حمایت و حفاظت از آنها را بر عهده نیم گیرد؟ همیشه آسیب دیده مقصر نیست. بارها و بارها شده است که شهروندان کاملا بدون تقصیر به خاطر سهل انگاری دیگران گرفتار چنین بلایایی می شوند. یک سیستم خوب را باید هنگام بحران و شرایط استثنایی محک زد و الا در شرایط عادی و غیر خاص، سیستم ها به هر نحوی شده، کار خود را انجام خواهند داد و مشکلی پیش نخواهد آمد.
  • بدون نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
    9 0
    وقتی همه انرزی مملکت صرف دعوا و مچ گیری و از این جور کارها می شود باید انتظار همه چیز را داشت
  • بدون نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
    6 1
    طبق قانون وزارت بهداشت برای رسیدگی سریع و بدون دغدغه !!!! مصدومین تصادفات رانندگی از حق بیمه های بیمه نامه شخص ثالث که مردم پرداخت می نمایند به میزان 10 درصد دریافت می نماید ( این مبلغ در سال بالغ بر 400میلیارد تومان میشود ) میتوانم بپرسم این مبلغ چه میشود و در کجا هزینه میشود اگر امثال امیر در بیمارستانها بخاطر بی پولی میمیرند ؟؟؟؟؟ البته هیچ قصدی در تخریب کسی و سازمانی نداشته و فقط سوال میکنم .خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند
  • بدون نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
    5 2
    ۱۳۹۱-۰۴-۱۱ ۱۴:۳۰:۳۱ احسنت من هم خود نماینده بیمه هستم و همیشه به بیمه گذارانم میگویم این 10 درصدها برای یک روزهای خاص است اما مثل اینکه برای روزهای خاص هم نیست برای ادمهای خاص است
    • بدون نام IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
      0 1
      نه آقا برو تو اورژانسها ببین این 10 درصدو ماشالله تو این کشور تصادف و مصدوم ترافیکی کم نداریم ضمنا هیچکس نمیگه اون 16 روز رو هم همین بیمه ها پرداخت کردن