ایسنا نوشت:

معاون دانشجويي دانشگاه آزاد با تشريح ضوابط نقل و انتقال دانشجويان دانشگاه آزاد، گفت: دانشجويان تا 15 تير ماه براي ارائه درخواست انتقال مهلت دارند.

محمود رضا اسفنديار با بيان اينكه بر اساس بخشنامه ضوابط خاص انتقال دانشجويان فعلي شاغل به تحصيل در دوره‌هاي كارداني و كارشناسي و كارشناسي ارشد به محل زندگي دائم خانواده آنها فقط يكبار براي متقاضياني كه تقاضاي خود را تا 15 تير ارائه كنند، قابل بررسي است، اظهاركرد: اين بخشنامه شامل دانشجويان جديد الورود در مهر 1391 و بعد از آن نمي‌شود.

وي افزود: انتقال به شرط موفقيت دو ترم ميهماني دانشجويان فعلي مشغول به تحصيل در رشته‌ها و گرايش‌هاي تحصيلي دوره‌هاي كارداني، كارشناسي و كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد به يكي از واحدهاي دانشگاه آزاد نزديك به محل زندگي دائم خانواده آنها شامل پدر و مادر يا همسر به استثناي انتقال به گروه 1 از جدول همطرازي، براي همان رشته و گرايش تحصيلي، در صورت عدم مشروطي در ترم‌هاي تحصيلي قبلي و موافقت واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي در مبدا و مقصد و كسب معدل ميانگين بالاتر از 17 از 20 در مدت دو نيمسال متوالي ميهماني و رضايت از عملكرد علمي و فرهنگي دانشجو و داير بودن رشته و گرايش متقاضي در واحد دانشگاهي مقصد، بلامانع است.

وي تصريح كرد: البته در صورتيكه رشته و گرايش دانشجوي متقاضي در محل سكونت خانواده دانشجو داير نباشد، دانشجو مي‌تواند به شهرهاي همجوار ميهمان شود.

وي با اشاره به شرايط انتقالي براي دانشجويان دختر، اظهاركرد: دانشجويان دختري كه موفق به كسب معدل ميانگين بالاتر از 17 از 20 در مدت دو نيمسال متوالي ميهماني نشوند ولي معدل ميانگين آنها بالاتر از 15 باشد، تا زمانيكه واحدهاي دانشگاهي مبدا و مقصد از عملكرد علمي و فرهنگي آنها رضايت داشته و در هيچ ترمي مشروط نشوند، مي‌توانند به صورت ميهمان در واحد مقصد ادامه تحصيل دهند ولي مدرك تحصيلي آنها بايد توسط واحد دانشگاهي مبدا صادر شود.

اسفنديار با تاكيد بر اينكه در طول دوران ميهماني هزينه ثابت هر ترم بايد به واحد دانشگاهي مبدا و هزينه متغير واحدهاي اخذ شده به واحد دانشگاهي مقصد پرداخت شود، خاطرنشان كرد: در بقيه موارد مقررات و قوانين مربوط به دانشجويان ميهمان حاكم است، همچنين ديگر موارد آيين‌نامه مصوب نقل و انتقالات دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي و دستور العمل اجرايي آن به قوت خود باقي و لازم الاجرا است.

معاون دانشجويي دانشگاه آزاد در خاتمه، گفت: دانشجوي متقاضي نقل و انتقال با استفاده از اين بخشنامه مي‌تواند در صورت موافقت واحد مبدا تا 15 تيرماه سال 1391 از طريق سايت نقل و انتقالات واحد دانشگاهي خود ثبت درخواست كند و واحد مقصد بايد تا قبل از اتمام آخرين مهلت ثبت نام آموزشي، نسبت به بررسي درخواست و پاسخ مقتضي به آن اقدام كند.

رييس دانشگاه آزاد: پيش بيني ارايه درخواست انتقالي توسط 150 هزار دانشجو

در همين رابطه دكتر فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: از 15 خرداد تا 15 تیر ماه دانشجویان دختر و پسر مجرد درخواست‌های انتقالی خود را به غیر از شهر تهران ارسال داشته‌اند و تاکنون دهها هزار دانشجو برای انتقالی ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که تا 1.5 ماه آینده 150 هزار دانشجو درخواست انتقالی دهند.

301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 224878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =