هستند در فدراسیون فوتبال کسانی که بیشتر از کریمی، داور بازی را مقصر بدانند تا شاید نگاه آنها باعث شود این بازیکن با محرومیتی طولانی مواجه نشود

مسعود عنایت حرفی در دفاع از عملکرد داورش ندارد و در پاسخ به سؤال همراه با کنایه خبرنگاری که از داوری بازی پرسپولیس با استیل‌آذین ایراد می‌گرفت، می‌گوید: «شما چون استقلالی هستید، ناراحت شدید.» او البته در مقام رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال دقایقی بعد ادامه می‌دهد: «به هرحال باید جای داور بود تا فهمید او چرا چنین تصمیمی گرفته. هرچه که رخ دهد هیچ‌کس نباید اینگونه به داور حمله کند.» کریمی در دقایق پایانی بازی با استیل چیزی نمانده بود که مرادی را به دلیل هند نادرستی که پشت 18 قدم برای پرسپولیس گرفت، بزند. او برای همین اعتراض از زمین اخراج شد و حالا در آستانه محرومیت قرار دارد.

با این وجود حتی در فدراسیون فوتبال هستند افرادی که بیش از کریمی، داور بازی و البته حتی بیش از او کمیته داوران را مسبب آنچه در زمین اتفاق افتاد می‌دانند. اینکه مرادی در فاصله کمتر از سه روز و درحالی که 20 ساعت پرواز کرده بود به داوری این بازی مهم گذاشته می‌شود که پیش چشمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام می‌شد و بعد از بازی هم همراه با بن همام تهران را ترک کرد تا بازی فینال AFC کاپ را در کویت قضاوت کند. او چند بازی سخت را بی‌استراحت باید به صورت متوالی سوت می‌زد درحالی که مرادی برای تماشاگران پرسپولیس هیچ‌وقت چهره‌ای محبوب نبوده و شاید تأخیرش در سوت زدن بهانه‌ای بود برای اینکه بار دیگر متهم به ضدیت با سرخ‌ها نشود اما این تعلل او جنجالی بزرگ به پا کرد. خستگی یکی از دلایل اصلی ناکامی او از سوی دوستانش عنوان شده است. خستگی مسابقه‌ای که سبب می‌شود او تمرکزش را برای بازی مهم بین‌المللی در کویت را هم از دست بدهد.

مرادی که حالا در تهران نیست، به دنبال حوادث این دیدار مسعود مرادی در گزارشی به کمیته داوران فدراسیون فوتبال، رفتار علی کریمی و فحاشی این بازیکن مطرح فوتبال کشور را برای آنها نوشت. این گزارش برای کمیته انضباطی ارسال شده است. گزارشی که در آن اشاره شده است شیث رضایی داور را از خطر له شدن زیر دست و پای بازیکنان خشمگین استیل‌آذین نجات داده و در این‌باره خواسته شده تا شیث تشویق شود. البته حسین کعبی بازیکن استیل که قربانی لطف شیث به داور شده در این باره می‌گوید: «شیث داشت مرا می‌کشت. من که اصلاً کاری به داور نداشتم اما شیث بازیکنان ما را کتک می‌زد. آیا کار او تخلف نیست؟» اتفاقی که شریفی درباره‌اش می‌گوید: «آنچه شیث انجام داده انسان دوستانه بود اما قانونی نبود!»

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 22517

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام AU ۰۳:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۱
    0 0
    کریمی چون سوار هواپیما نمیشه قبل ار دیدارهای کرمان و اهواز کاری میکنه که اخراج بشه....دیگه اینو همه میدونن!!
  • پرسپولیسی IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۱
    0 0
    آقا مرادی عقبه خود را نشان داده است.امیدوارم حالا که علی کریمی شایستگی خود را نشان داده محروم نشود .علت اصلی خود اقای عنایت است.
  • عليرضا كياني IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۱
    0 0
    به احتمال زياد توپ به سينه كريمي خورد ونه به دست او. با اين حال نمي توان خارج از گود نشست و بايد و نبايدها را براي داخل زمين فوتبال تعيين كرد همچنان كه حركت زيدان در فينال جام جهاني 98 از محبوبيت او كم نكرد و باعث شد همان سال عنوان بهترين بازيكن را بدست آورد براي علي كريمي هم اينچنين شد كه تماشاگران تيم رقيب پس از اخراج باز دست به تشويق او مي زنند.
  • بدون نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۱
    0 0
    اشتباه از خود اقاي مرادي بود كه داوري اين بازي را پذيرفت.
  • سجاد IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۱
    0 0
    مرادی خسته بود.ولی علی کریمی دوست داشتنی است