روزنامه ایران نوشت:

 مادر لیلا فتحی که اصرار به اعدام سومین گناهکار در سرنوشت هولناک دخترش دارد، بار دیگر خود را به جلوی دفتر قوه قضائیه در تهران رساند و دست به اعتراض جنجالی زد. پدر و مادر دختر 9 ساله که در سال 74 قربانی جنایتی شیطانی در روستای «سهنله» شده است بارها و بارها با تأکید بر اعدام عاملان قتل شیطانی لیلا به تهران آمده و در برابر ساختمان قوه قضائیه تحصن کردند. 

17 اردیبهشت ماه سال 74 خانواده لیلای 10 ساله از خانه خود در بندرعباس به خانه یکی از بستگانشان در روستای سهنله کرمانشاه رفتند و در زمان بازگشت به اصرار دخترشان وی را در روستا نزد بستگان خود به امانت گذاشتند. چند روز بعد وقتی خواهر لیلا برای دیدن وی به روستا رفته بود، لیلا را همراه با پسرخاله 11 ساله خود مشغول بازی دید. پس از گذشت ساعتی رسول- پسرخاله لیلا – برای خوردن آب از دختر خاله‌اش جدا شد و به چشمه‌ای رفت و همزمان لیلا ناپدید شد. جست‌وجو برای یافتن دختر بچه گمشده آغاز شد، اما بی‌فایده بود! هیچ ردپایی از لیلا در دست نبود. با وارد عمل شدن پلیس، تجسس در سطح گسترده‌تری آغاز شد تا اینکه یکی از معلمان روستا به کارآگاهان گفت که لیلا را همراه سه پسر جوان در حال بالا رفتن از کوه دیده است. سرانجام شش روز بعد نامه‌ای بی‌امضا به دست پلیس رسید که با کمک آن نامه محل رها شدن جسد دختر بچه فاش شد.

مأموران با پیدا کردن جسد لیلا کوچولو متوجه کبودی و شکنجه روی بدن وی شدند و با ردیابی‌های پلیس هر سه مرد شیطان‌ صفت به نام‌های هادی 19 ساله، محمد صفر 20 ساله و حسن 22 ساله شناسایی و بازداشت شدند. هادی در بازجویی‌ها به قتل و تعرض به لیلا اعتراف کرد، اما پیش از برگزاری جلسه محاکمه در زندان دست به خودکشی زد.

پس از برگزاری جلسه دادگاه محمدصفر و حسن هر دو به قصاص محکوم شدند و پرونده در اختیار دیوان‌عالی کشور قرار گرفت و با توجه به اینکه هر دو آنها قتل و اذیت و آزار را به گردن هادی انداخته بودند حکم اعدام نقض شد و حسن با سپردن وثیقه آزاد شد.

از این به بعد پدر و مادر لیلا کوچولومدام به دستگاه قضایی تهران مراجعه کردند و خواستار مجازات دو مجرم دیگر در پرونده قتل دخترشان شدند. از آنجا که مدارکی برای اثبات یا رد اتهام دو مرد وجود نداشت مراسم قسام برگزار و در این مراسم خانواده لیلا 50 تن را معرفی کردند که همگی با سوگند خوردن اطمینان دادند که محمدصفر و حسن قاتل هستند و سرانجام حکم قصاص صادر شد، اما به دلیل فراری بودن حسن حکم وی به صورت غیابی به امضاء رسید. سرانجام روز 26 اردیبهشت سال 86 محمدصفر به دار آویخته شد.
خانواده لیلا که با فراری بودن حسن همچنان ناآرام بودند شروع به تحقیق در مورد حسن کرده و سرانجام پی‌بردند که وی در کاشمر زندگی می‌کند.
حسن که در این سال‌ها ازدواج کرده بود بعد از دستگیری و انتقال به تهران با ادعای بی‌گناهی گفت: «من اصلاً خبر نداشتم که حکمی برایم صادر شده است.» حسن به رأی اعدام اعتراض کرد، اما باز با اجرای جلسه قسام حکم قصاص تأیید شد.


آخرین اعتراض
ساعت 11 صبح دیروز- دوشنبه 12 تیرماه سال جاری- رهگذران در خیابان ولیعصر، روبه‌روی کلانتری 129 جامی با هیاهویی روبه‌رو شدند و دیدند جمعیت زیادی دور پیرزنی حلقه زده‌اند و وی داد و فریادکنان می‌خواهد قاتل دخترش اعدام شود.
مادر لیلا فتحی بار دیگر به جلوی دفتر قوه قضائیه رفته بود و می‌خواست سومین قاتل دختر بی‌گناهش نیز اعدام شود.پس از ساعتی که این پیرزن اعتراضاتش را ادامه می‌داد با پا در میانی مأموران پلیس آنجا را ترک کرد، به امید این که سومین قاتل لیلا نیز بزودی اعدام شود.

47282

کد خبر 225171

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 89
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    593 2
    بهتر بود اینجاش رو هم می نوشتید که این بندگان خدا برای تامین هزینه پیگیری پرونده تما زندگیشون رو فروختند .
    • گیلانه IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      65 1
      خبر محترم قبلن گفته بودین از زندان فرار کرده نگفته بودین به قید وثیقه آزاد بوده، در ضمن حرفی از مراسم قسم 50 نفر نبود! چرا گزارشاتون کامل نیست؟ چرا نگفتین حکم اعدام صادر شده ولی چون قاتل مرد هست و مقتول زن و دیه زن کمتره خانواده مقتول باید به خانواده قاتل ماء التفاوت دیه رو بدن تا اعدامش کنن؟
  • بدون نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    حق داره!! منم بودم همین کارو میکردم تا اعدام کنن سومی رو!!
  • بدون نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    من این حکم اعتماد رو درک نمیکنم! مگه اونا شاهد قضیه بودن؟ یا از روی احساس دارن تصمیم به مجازاتش میگیرن! تا شواهد قطعی نباشه این کار بی‌معنیه!!
    • بدون نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      اخه فهميدنش براي تو خيلي زوده يه كم بزرگتر شو به كلاس بالاتر بري ميفهمي
    • بدون نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      68 35
      مراسم قسم خوردن 50 نفر از احکام اسلامه . شما میتونی 50 نفر از فامیلات رو اخساستی کنی به قرآن قسم دروغ بخورن؟
    • بدون نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      اگه با دختر خودت هم همین کار رو میکردن باز هم همینو میگفتی ؟!
    • بدون نام DE ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      دعا نمیکنم برای خودت هم پیش بیاد که متوجه بشی اعدام برای بعضی ها کمه.
    • بدون نام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      93 7
      تا به سر خود آدم نیاد یه کم درکش سخته .چی رو درک نمیکنی شاهدان گفته اند لیلا با این سه نفر دیده شده.به نظر شما کافی نیست.
    • بدون نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      14 9
      به اشتباه مثبت دادم
    • بدون نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      49 1
      جهت اطلاع هموطن گرامي تا آنجا که در مطبوعات آن سالها منعکس شد نفر اول که بعدها در زندان خودکشي کرد کاملا به همدستيو همراهي دو نفر ديگر اعتراف کرده بود که ثابت هم شده بود..
    • بدون نام BE ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      37 5
      اینکه کسی که این کار رو کرده مستحق اعدامه یک موضوعه، اینکه عده‌ای که که اصلاً در ماجرا حضور نداشتن در مورد گناهکار بودن یه نفر قسم بخورن یه موضوع دیگه‌ست. طبق گزارش فقط یه معلم اونا رو با هم دیده. حالا چطور ۵۰ نفر به گناهکار بودن یه نفر قسم خوردن من نمی‌فهمم.
    • بدون نام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      23 3
      یکی از این سه نفر به همه چی اعتراف کرده و خودکشی کرده. حتما فکر کردید از روی دشمنی با دوستاش خودش رو کشته!!!
    • امیر IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
      3 19
      یک سری هستند که خیلی ادعای غیرتشون میشه. عزیز من این حرفها فقط حرفه. مجازات اعدام هیچوقت اثربخش نبوده و به تدریج در تمامی کشورهای پیشرفته با پیشرفت تکنولوژی و فرهنگ و افزایش مطالعاتشون به این نتیجه می رسند که اعدام رو حذف کنند و از خوشنت بکاهند. حالا شمایی که خیلی ادعای غیرتت میشه، یک لطف میکنی بگی سرانه مطالعه شما در روز چقدر هست؟ حداقل با خودتون روراست باشید
    • بدون نام IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      15 1
      آقا امیر،17 دقیقه،بله ما غیرت داریم شرف داریم؛ اکثر مردم میگن زنان و دختران بقیه مثل خواهران،مادران و دختران ما هستند،که اگر کسی به آن ها تجاوز کرد و یا به قتل رسوند باید اعدام بشه،این فقط قانون نیست که اجرا میشه،خواست عموم مردم هم هست
    • بدون نام IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      9 1
      آقا امیر اگه ناراحتی برو همون کشور های پیشرفته زندگی کن و از بذار جانی ها هر کاری خواستند باهات بکنند
    • بدون نام IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      9 0
      اقا امیر ریشه یاب لطفا دروغ نگو، توی همین امریکا در بسیاری از ایالتت ها منجمله کالیفرنیا برای قتل و تجاوز مجازات اعدام دارند و ایالت هایی که این مجازات را لغو کردند دوباره دارند به مجازات اعدام بر می گردند،من خودم سال هاست امریکا زندگی کردم و الان هم برای تعطیلات آمدم ایران،و این را هم بدان اونجا هیچکی مثل تو فکر نمی کنه
  • مجید IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    کاش پلیس از این جور آدما برای پیگیری پرونده های راکد در آگاهی استفاده کنه!
    • بدون نام IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      79 8
      شوخي نيست اگه با دختر تو هم اينكارو مي كردن حس شوخ طبعي داشتي!
    • بدون نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      72 4
      مزخرف ميگي اون مادر دل سوخته اي که سالها پيش جيگرش به آتيش کشيده شده از ناملايمات زندگي بايد راجع بهش اينجوري گفت!
    • بدون نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      19 4
      چه ربطی داره؟
  • بدون نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    73 12
    من خودم یه مادرم و یه دختر دارم حال این مادر رو با هیچ چیز نمیشه تصور کرد، خیلی سخته، اما برای من جالبه چطور 50 نفر انسان حاضر میشن قسم بخورن برای چیزیکه ندیدن به هر حال از خدای مهربون واسه این مادر صبر آرزو میکنم و برای هزاز هزار و هزارمین با مینویسیم خدایا چرا اینقدر تجاوز و جنایت تو مملکت ما هست با این همه اعدام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
      3 2
      دوری از قرآنن و سنت پیامبر و یاران و اهل بیتش صلی الله علیه و سلم
  • سمیرا IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    59 4
    لیلا کوچولو زیبا ..نمی دانم اگر زنده بودی ..امروز اینجا کنار ما چه حسی داشتی ...شاید بودی از زیستن ؟! یا رنجی بود برایت زیستن .... ناله های مادرت ...ضجه های رنجش ...استخوانمان را به سکوت می خواند ... اما ..نمی دانم .... نمی دانم ...کاش مادرت آرام می شد .... کاش آرامش را به سراغش می امد .....
    • بدون نام IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      7 5
      چه شاعرانه.دوستان انقدر رومانتیکش نکنین.این همه بدبختی داریم.4 تا موضوعه شاد بذار.
  • بدون نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    18 73
    توخارج بود عمرا اعدامشون میکردندحالا فکر کردی اعدام کارسازه هرچند میدونند یه مشت ادم احساسی نظر میدند فکر کن خواهر خودته
    • بدون نام IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      14 5
      تو چرا واسهقاتل غیرتی شدی،مقتول چون دختره برات اهمیتی نداره من اینو از زبون شما ریشه یاب ها شنیدم که میگید یه مرد را نباید برای یک زن اعدام کرد
    • بدون نام IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      21 1
      اتفاقا توی خیلی از ایالت های آمریکا برای نجاوز وقتل،مجازات اعدام دارند،من سال ها اونجا زندگی میکردم ،الان اومدم ایران
    • بدون نام IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      8 0
      عزیزم توی خیلی از ایالت های آمریکا مجازات تجاوز و قتل اعدامه!
    • بدون نام IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      6 1
      اره ما احساس و غیرت داریم،ولی تو اگر این بلا سره دخترت بیاد حتما میخندی ومیگی قاتل یه یکم بره زندتن بعد بیاد،البته قبلش با قاتله یهسر میریم کافی شاپ تا داستان رابرام تعریف کنه
  • بدون نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    81 1
    من از اعدام متنفرم.ولی یه انسان به چه درجه از حقارت میرسه که به یه بچه تجاوز کنه بعد اونو بکشه.بعد نامه بنویسه خودکشی کرده.بعدم دست کس و کار اون بچه به جایی نرسه.اعدام کمترین حکم برای یه همچین آدمی هست. یکم خودتونو جای پدرو مادر اون بچه بزارین.چی کشیده؟؟؟؟؟
  • محمد IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    55 3
    اعدامش کنند....
  • احسان IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    38 22
    من متوجه نشدم یعنی این پنجاه نفر دیده اند که محمد سفر و حسن، لیلا را کشته اند؟اگر دیده اند آن موقع کجا بوده اند؟چرا مانع نشده اند؟اگه ندیده اند چرا قسم دروغ خورده اند؟اگر در این حالت اعدام شوند که به نظر می رسد به نا حق اعدام شده اند
    • لیلا IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      9 2
      اونا ندیدن که این کارو کردن.اونا فقط دیدن که این سه نفر با دختربچه دیده شدن.این خودش یه مدرکه.
  • بدون نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    56 5
    آدمهای کثیف باید اعدام بشوند
    • آبي IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      25 7
      با اعدام موافقم اما نه در ملا عام كه يه جماعتي از ساعت 10 شب بيان وايسن و با دوربين با لذت هر چه تمام‌تر صحنه‌ها رو فيلم بگيرن و تا ساعت 6 صبح منتظر بمونن و بعدش كه طرف اعدام شد دست و سوت بزنن! آخه اين چه كاريه. اعدام در ملا عام فقط قبح قضيه رو از بين مي‌بره. هر كسي بايد به سزاي عملش برسه اما نه در قبال از بين رفتن حيا و ترس جامعه از مرگ يه آدم ديگه. اين خودش يه سيكل معيوب درست مي‌كنه. ديدن اعدام خودش كم كم دل آدم رو سنگ مي‌كنه و آدم‌كشي مثل آب خوردن ميشه.
    • بدون نام IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      1 26
      به نظر شما آدم کثیفی هستید یه نفر رو به خاطر یک نفر نمی کشند بعد یعنی واقعا سه نفر قاتل اند؟
    • بدون نام IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      14 3
      کثیف تو هستی که طرف ظالم گرفتی نه مظلوم ولی اینو بدون که خدا طرف مظلوم رو داره و دنیا بازیچه ای بیش نیست
  • فاطمه IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    48 7
    سلام .لازم نبود جلسه قسام برگزار شود همین که این افکار پلید از مغز اینها گذشته کافیست تا حکم اعدامشان برگزار شود چه برسد که در جرم شریک بوده اند یا نه؟نظاره گر که بودند.در حیرتم از همسر قاتل سومی چگونه با چنین شیطانی ازدواج کرده؟ اگر حکم چنین فاسدانی را اینگونه چند سال کش دهند فاسدانی دیگر به امید همین ... ار لذت چند دقیقه ای خود چگونه بگذرند؟به مادر لیلا باید احسن گفت و حمایتش کرد تا این بلا به سر فرزندان ما هم نیاید.دست علی(ع) پشت پناهت مادرم.
  • بدون نام IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    62 1
    اگه جرات داری بنویس قاتلین به کجاها وصل بودند و این خانواده چقدر خون دل خورد تا اینجا و خودکشی حسن چقدر مشکوک بود
    • حسین IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      42 0
      این هم اضافه کنید که چطوری در رمان انتقال فراری داده شدند.
  • بدون نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    78 3
    17 سال از قتل دختر میگذره. 17 سال یه قاتل برای خودش زندگی کرده، تشکیل خانواده داده و هنوز قصاص نشده. 17 سال مردم و خانواده مقتول منتظر حکم قصاص یه قاتل کثیف هستند. قاتل یه دختر بچه معصوم 10 ساله.
  • بدون نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    6 94
    هرچقدر هم این گناه بد باشه گرفتن جان 3 مرد در برابر جان یک زن (آنهم کودک) عادلانه نیست. گناهکار اصلی (کسی که ضربه نهائی رو زده بعنوان قاتل باید اعدام بشه و بقیه به زندان - حالا با هر مدتی که دادگاه صلاح میدونه - محکوم بشن). چه معنی داره 3 تا جان رو فدای یک جان کنن؟ این عدالته؟! من واقعا تعجب میکنم از دادگاه های خودمون که تحت تاثیر حرفهای یک مادر و چه میدونم شهادت 50 نفر فک و فامیل و فلان و بهمان هستند
    • بدون نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      40 2
      بابا تو دیگه کی هستی یعنی اگه پنج نقر جمع بشن یکی رو بکشن نباید قصاص بشن !!!!آدم یاد کفار قریش میفته که میخواستن پیامبر عزیزمون 20 نفری به قتل برسونن
    • بدون نام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      33 3
      بچه ي خودت بود بعدا بهت ميگم ! فكر همچين چيزي بايد اعدام داشته باشه !
    • بدون نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      38 2
      اتفاقا چون بچه بوده و معصوم وبی دفاع ضمنا باشکنجه کشته شده این حکم براشون خیلی کمه . شما یا بچه نداری یا درک عمیق این فاجعه را .
    • as IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      37 3
      اينجا يك دختر بچه كشته نشده انسانيت كشته شده و براي بازگردوندن انسانيت اگه لازم باشه يك لشكر قصاص بشن باز هم كمه ضمناً اين خانواده تفاوت ديه ي مرد و زن رو هم پرداخت كرده
    • شیما IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      34 4
      تو آدمی یا شیطان؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      5 34
      دوست عزيزي كه مي گي اگه بچه خودن بود بهت مي گفتم آخه عزيز من چه ربطي داره بايد از روي عقل و منطق عدالت حكم صادر كرد نه از روي احساس
    • بدون نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      47 2
      زن و مرد مگه فرق داره؟ تو اگه مادرت رو جلوت تیکه تیکه کنن بیشتر ناراحت میشی یا پدرت رو؟ اگه دخترت رو زجر کش کنن بیشتر ناراحت میشی یا پسرت رو؟ هیچ میدونی تجاوز یعنی چی؟ مخصوصا به یک بچه کوچولو با اون هیکل کوچیکش که خیلی معذرت میخوام حتما با پاره شدن روده و معدش همراه بوده. میدونی چه زجری کشیده. اون سه نفر انسان نیستند که به خاطر چند لحظه لذت یک نفر را زجرکش میکنند
    • وکیل IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      29 2
      عزیز من حکم اعدام در وهله اول مربوط به تجاوز به عنف است و در مرحله بعد بخاطر قتل. این سه نفر در جرم تجاوز به عنف هر سه شریک هستند و مشابه یکدیگر.
    • بدون نام IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      25 2
      دوسنتان،من یک همکلاسی داشتم مثل این آقای ریشه یاب بود،همیشه می گفت اعدام وحشیانه است،وقتی میگفتیم اگر کسی یکی از عزیزانت را بکشه باز همین حرف را می زنی،باز میگفت منطقی فکر می کنم و مثل شما وحشی نیستم،شد و زدند برادر این اقا را کشتند،و در خواست قصاص دادند،جالبه که اتیش این آقا برایقصاص از همه تند تر بود،وقتی میگفتیم پس حرفای قبلیت چی میشه میگفت مورد ما با بقیه مردم فرق داره! هیچی طرف را اعدام کردند و ایشون الان اگر جایی بروند که قضیه ایشون را ندانند باز میگن قصاص وحشیانه است وخخانواده مقتول اگر قصاص کنند وحشی هستند این داستان را گفتم تا بدانید برای این ها مرگ برای همسایه خوبه،نه برای خودشان لطفا اینرا چاپ کنید
    • بدون نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
      1 9
      دوستانی که به نظر من اعتراض کردند ظاهرا با دقت نخوندند که چی نوشتم. من نگفتم نباید این افراد مجازات بشن. من گفتم قاتل اصلی همیشه یک نفره . کسی که ضربه آخر رو زده. اون شخص باید اعدام بشه بی برو برگرد. اما دو نفر دیگه بجرم شرکت در قتل باید حبس بشن و بهتره که حبس ابد باشه. من میگم 3 تا جان در برابر یک جان درست نیست. شما فرض کنید 1000 نفر بیان یک نفر رو بکشن. خب نمیشه که همه اون 1000 نفر رو برداری اعدام کنی. هرچقدر هم جنایت وحشتناک باشه. من با اعدام مخالف نیستم و حق مسلم هر جنایتکاری اعدام و نیستی و نابودی است اما توجه کنید خدا در قران میگه جان در برابر جان نه جانها در برابر جان
    • lila IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
      7 1
      سر خودت بیاد میفهمی!
    • بدون نام IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      4 1
      آقای بی نام که وقتی یکی گفت "اگه بچه خودت بود"" جلوش جبهه گرفتی میگی ب"اید از روی عقل ومنطق قضاوت کرد"،چرا وقتی سوال منطقی ازت میکنند کم میارثی و مقالطهمیکنی،جواب اون دوستمون را بده از لحاظ عقل ومنطق هم نگه داشتن همچین مجرمی چه سودی برای جامعه میتونه داشته باشه،جز این که خرج زندانش رو دستمون بمونه و باعث بشه که بقیه بگند این بابا اعدام نشد خب ما هم این کار را بکنیم
  • بدون نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    28 4
    فرقش بااون یکی چیه چون به نظرخودش زرنگی کرده فرارکرده نبایداعدام بشه.
  • بدون نام IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    55 2
    جالبه حسن در حالی که به جرم قتل و تجاوز از دست قانون فراری بوده در همین مملکت ازدواج کرده و در این 17 سال با خیال راحت در حال زندگی کثیفش است!!!!! پس این اطلاعات و کاراگاهان و ماموران کجا هستند؟
  • بدون نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    31 1
    مگه میشه یکی تعرض کرده باشه و دو تای دیگه تماشا کرده باشن. پس حسن هم حتما محکومه.شکی نیست.اگه مجرم نبود اولی رو لو میداد نه اینکه راست راست راه بره و زندگی ننگینشو ادامه بده.
  • اكبر محمدي IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    27 1
    حتي بر فرض محال اگر هم اين دونفر هيچ كاري نكرده باشند به خاطر بي تفاوتي در اين حادثه وحشتناك محكوم هستند.مگر آدم نيستند كه شاهد اين عمل باشند و كاري نكنند
  • بهمن IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    31 1
    من به عنوان یک کرمانشاهی این حرکت رو محکوم میکنم و امیدوارم سومین نفر هم به سزای عملش برسه
  • بدون نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    30 1
    لعنت خدا و خلق خدا بر اين جور آدماي ناپاك و كثيف
  • بدون نام IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    2 50
    برای یک نفر سه تا جوون رو نمی کشتند یکی از اون ها توی زندان خودکشی کرده این برای شما معنی داره؟ بعد واقعا فکر می کنید تو این 17 سال بهش خوش گذشته؟ بعد مگه اون یکی اعدام نشد؟
    • بدون نام IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      20 1
      نابغه!!چرا امثال شماها نمیفهمید؟یا شاید هم خودتون رو زدید به نفهمی!!هر سه نفر با هم به اون طفل معصوم و بیگناه تجاوز کرده بودند(این تو اعترافات اولیه همشون و نظریه پزشکی قانونی هست) صرف نظر از اینکه کدوم یکیشون اون رو کشته باشه و ضربه اخر رو زده باشه هر سه تاشون باید اعدام بشن به خاطر جرم"تجاوز به عنف"اون هم به یه طفل معصوم و بیگناه....قصاص قاتلش دیگه بماند که کدومشون بوده و فرقی هم نمیکنه چون هر سه تاشون باید به جرم تجاوز اعدام بشن و هرکدوم که قاتل بودند هم این وسط به مجازات خودش میرسه
    • بدون نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      22 3
      بابا عجب بی وجدانهایی هستید شما!!!به خاطر یک نفر سه تا جوون رو نمیکشند؟!!خوبه دیگه؛پس از این به بعد اقایون تبهکار دور هم جمع بشن گروههای 3 نفره تشکیل بدن برن به هر کس دوست داشتند تجاوز کنند بعد هم تکه پارش کنند با خیال راحت که برای یک نفر نباید 3 نفر رو کشت!!این وسط سه نفری هم حالشون رو کردند هم به ریش قانون و من و تو و جامعه هم خندیدند که "واسه یک نفر سه نفر رو نمیکشند"!!!!نمیدونم درسته که بخوام ارزو کنم یه گروه 5 نفره خدای نکرده به خواهر یا مادر خودت تجاوز کنند اونوقت ببینم برای جون یک نفر میشه 5 نفر رو اعدام کرد یا نه؟!در ضمن هر کسی جون خودش براش از جون همه مردم دنیا که میشن 7 میلیارد نفر عزیزتره 3نفر که دیگه چیزی نیست...
  • علي IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    30 2
    براي چنين افرادي اعدام هم كافي نيست. اين جنايت با توافق 3نفر بوده. از جنبه انساني هم كاري منفور و كثيف است. تائيد كنندگان ويا ملايم نگاه كنندگاه هم بايد مواظب افكار خود باشند.
    • بدون نام IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      17 1
      احسنت!کسانیکه از شنیدن همچین جنایتی تنشون نلرزه معلومه از خدا هم نمیترسن
  • بدون نام IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    29 2
    اقا اعدام فقط اعدام
  • سالاری IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    2 43
    اون پدر مادرش نباید بچشون را ول میکردند خب اون سه نفر بچهرا دیدند نتونستند خودشان را کنترل کنند مقصر اصلی خانواده بچه است اگر نگران بچشون بودند ولش نمی کردند چرا اعدام باید ریشه یابی کنید،با اعدام چیزی درست نمیشه حالا طرف هم زیاد مقصر نبوده حالا یه کار هم کرده ویه تجاوز وقتلی هم کرده ایا ارزش داره به خاطر کسی که مرده یه ادم دیگه بکشیم مگر شما مثل انسان غار نشین وحشی هستبد چند سال زندان باشه متنبه میشه بعد بیاد بیرون بتونه در جامعه زندگی کنه اگر هم بگویید متنبه نمیشه باز نباید کشتش
    • بنده خدا IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      16 1
      پرفسور قصاص حکم قران و خداوند است لابد تو از خدا بیشتر میفهمی!!!!!!!!!!!!!!!!
    • لیلا IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      20 1
      تو میفهمی چی میگی ؟ اگه اعدامشون نکنن هر آشغالی که یک دختربچه رو تنها دید به خودش جرات می ده هر بلایی خواست سرشون بیاره.و حتما بعدش باز آدم هایی مثل شما پیدا میشن که تقصیر رو گردن والدینش بندازن.
    • بدون نام GB ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      17 1
      خداي نكرده اگر همين بلا سر يكي از اشناينت بيايد هم همينگونه مي گوي كه فلاني مقصر است نه كسي كه تجاوز كرده
    • بدون نام IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      22 1
      یعنی چی نتونستن خودشون رو کنترل کنند. اگر انسان نتونه خودش رو کنترل کنه که فساد و قتل و غارت و تجاوز همه جا رو پر میکنه! یعنی چی زیاد هم مقصر نبوده حالا یه کاری کرده؟ همچین میگی انگار آبنبات دزدین! شما داری از تجاوز و قتل حرف میزنی. اون بچه کوچیک هم از اول مرده نبوده کشتنش. بنظر من شما بالقوه یک قاتل هستید. لطفا نظر من رو چاپ کنید
    • مهران کرجی IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      19 1
      یعنی میگی بخاطر اون سه تا حیوون باید بچشون رو با زنجیر میبستن و روبروش میشستن و نگاش میکردن؟ واقعا بعضی ها فقط دارن اکسیژن هوا رو حروم میکنن !!!
    • پانی IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
      6 0
      نتونستن خودشونو کنترل کنن؟در مقابل یه بچه 10سال؟!!!!!!!!ببخشید میشه خودتونوبه یه روانپزشک نشون بدید؟از سر دلسوزی واسه خانوادتون و اجتماع میگم.لطفا!!!!!!!!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
      5 0
      همچین می گی یه کاری هم کرده !!!!! که انگار نه انگار وحشیانه به یک دختربچه ی مظلوم تجاوز کرده و ... مگه کم کاری بود ه ؟ چقدر آخه آدم باید کثیف باشه .... خجالت بکش.....
    • سالاری IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      0 4
      پای آشناهای من را وسط نکش،من دوستشون دارم ،می فهمی،من این را برای عموم مردم گفتم اگر برای بچشون ارزش قایل بودن،وسط بیابون رها نمی کردند،خب طرف دیده وخواسته این کار را کرده حالا یه دختری مرده،ول کنید مگه شما وحشی هستید،اعدام چیه مادر بچه هم زیادی شلوغش کرده،ول کنه بابا،به نظر من مادره باید بیاد ریشه یابی کنه،اگر درخواست اعدام بده فرقی با یک قاتل نداره
  • فاطمه IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    14 1
    موافقم برای اعدامشون اون هم در ملا عام.بلفرض اگه محکوم به چندسال زندان بود و وقتی اومد توی جامعه از کجا معلوم که دوباره این کار رو نکنه؟؟؟ یعنی ما خانوما به قول معروف چون جنس ضعیف هستیم باید همیشه حقمون خورده بشه؟؟همیشه باید بهمون تجاوز بشه؟؟لیلا کوچولو اگه الان زنده بود برای خودش خونه و زندگی شاید هم بچه داشت.تقصیر یه پدر یا مادر چیه که با هزار بدبختی یه بچه رو بزرگ کنه اونوقت ادمهای بیشرفی بیان و جگر گوششون رو پرپر کنن؟؟؟؟!!!!!!! نمیدونم چرا جامعه ما به بعضی چیزا چشم پوشی میکنه.یه زندانی محکوم به قتل فرار میکنه تشکیل خانواده میده شاید هم صاحب بچه شده و داره راه به راه زندگی میکنه و جامعه ما کتش هم نمیگزه ...
  • بدون نام TR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    9 8
    کاری به ینکه باید اعدام بشن یا نه ندارم. شکی نیست که حتی صرف حضور در چنین عمل وحشیانه ای(تجاوز و قتل یه کودک بی گناه) حتی اگر فقط و فقط نظاره گر هم باشی کار یک انسان نیست. ولی باید توجه کرد که جرم باید اثبات بشه. اصلا برام قابل توجیه نیست که 50 نفر که از موضوع بی اطلاع هستند بیان و قسم بخورن به چیزی که ندیدن. یکی پیدا بشه و برای من توضیح بده چطور اون 50 نفر از چنین چیزی مطمئن بودن؟
    • بدون نام TR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
      1 2
      یه حرف منطقی زدم و فقط پرسیدم "چطور کسی که چیزی رو ندیده می تونه به مقدسات قسم بخوره؟" این فقط یه سوال منطقی بود. می بینید که نصف افراد منفی زدن. همین نشون می ده احساسات در چنین مواردی غلبه داره و قسم خوردن افراد بی اطلاع اصلا روش درستی برای اثبات چنین جرمی نیست.
    • بنده خدا IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
      5 0
      خب هیچ قاتلی که نمیاد جلو مردم این کار رو بکنه پس اینجوری هر قاتلی که اعتراف نکنه رو باید آزاد کرد و برای مجازات اونها احتیاج به قسام نبود و اینکار بعد از محکومیت اولیه انجام میشه
  • بدون نام BE ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
    4 5
    میشه یکی به من بگه آمار آزار و ازیت کودکان تو کشورهایی که اعدام داره بیشتره یا نداره !!! به خدا اگه همچین قدرتی هم من داشتم که یه متجاوز به کودک و اعدام کنم میکردم ... ولی میخوای تو جامعه ای زندگی کنی که آمار جرم بیاد پایین یا رو دور باطل بچرخه ...
  • احمدی IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
    8 2
    فقط باید اعدام گردند.
  • علی US ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
    4 0
    وقتی خدا پرسید می خوری یا میبری ؟ من آنقدر گرسنه بودم که گفتم می خورم... نمیدونستم غصه ها رو می خورن ؛ لذتهارو می برن هر روز با شنیدن اخبار تجاوزات ؛ آنهم به کودکانی معصوم و بی دفاع بسیار اندوهگین و ناراحت میشم. کاش زنده نبودم و نمی شنیدم . ولی افسوس سرنوشت انسانها با درد و غم پیوند خورده و جز آرزوی مرگ برای نامردها کار دیگه ای از دستم بر نمیاد.......
  • مهران IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
    6 0
    این آشغال ها رو باید زجرکش کنن . من بعنوان یه کرمانشاهی روسیاهم از همه معذرت خواهی می کنم . آدم باید خیلی خیلی سنگدل باشه که این خبر رو بشنوه و خونش به جوش نیاد . اینا باید سنگسار بشن
  • مادر لیلا IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    3 0
    به نام خدا من مادر لیلا هستم که 18سال است دبال حق جان شرف دخترم 9ساله ام اینقدر پله های دادگاه ها و دادسراها را بالا پایین دویدم رمقی در تن ندارماز هستی زندگی نیز ساقط شدمپرونده جگر گوشه ام اکنون برای ازن رهبرزیر دست رهبر مقدس برای دادخواهی رفته است.از مسولین محترم عاجزانه خواستارم که به هر نحوی که شده حرفهای مرا که در پرونده هم هست به گوش مسولین برسانند.حسن قاتل جان وشرف لیلا کوچولو خودش در جلسه آخرین دفاع،اولین روز حضور خودش را در صحنه قتل وجنایت و از ابتدای گم شدن لیلاتا پایان آن روز که با ]ن دونفر همدستش به خانه برگشتندتوضیح داده است که همان روز نفر اول دستگیر می شودو لیلا دست این دونفر می ماند. نامه بدون امضای مردم روستا شب سوم برای جاسازی لیلا در پرونده و لوازم مورد نیاز برای جابجایی
  • مادر لیلا IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    4 0
    ....و لوازم مورد نیاز برای جابجایی جسد در منزل حسن و محمدصفر طبق اعتراف محمد صفر و نامه بدون امضا مردم از قبیل چراغ قوه مهتابی دار و چراغ فوه معمولی که برادرا اطلاعات در منزلشان کشف کردند ورد پای این سه نفر طبق کروکی ترسیمی .نشانی لباس زیرشان در موقع تجاوز طبق اعتراف هادی در دادگاه که مطابقت داشت.در ضمن هادی خودکشی نکرده بلکه از طریق نفوظ و دست پنهان این خانواده با سیانور به قتل رسیده تا زنده نماند و بیشتر از حد رو در رو با این دو نفر اقرار نکند و اینها را با خودش به پای چوبه دار نبرد. و از طرفی چرا حسن خود را بیگناه جا نزند 18 سال است که در این پرونده دوره می بیند و 7 مرحله پرونده در دادگاه انقلاب به دادگاه عمومی رفته حسن دراین مورد به قول معروف مار را خورده و افعی شده 18 سال سابفه کار..
  • مادر لیلا IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    4 0
    ...و دانش آموز در طی 18سال لیسانس میگیرد.حسن جواب آنهمه قراین و شواهد را چه می خواهد بدهد که عقل و منطق گواه بر این جنایت میدهد. در ضمن دروغ میگوید که از حکم خبر نداشته چون در طول 8 سال فراری حسن بیشتر از ده بار همراه با پلیس تهران بزرگ یک گروه شش نفره با هماهنگیشهرستان سنقر همراه با چند پلیس از آگاهی شهرستان سنقر به منزل پدری حسن برای جستجوی حسن میرفتیم.حتی روز دستگیری حسن ما را در کاشمر دیده بودو چمدان در دست در حال فرار مامورین او را دستگیر کردندو دفعه قبل نیز با لباس مبدل در ترمینال آزادی فرار کرد. چطور میگوید خبر نداشتم؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مامورین و پدرو برادرش بخاطر مساعدت در فرار او زندانی بودند.باز هم حرفی دارد برای بی خبر بودنش کسی که آدم بکشد جنایت کند نه خدا را میشناسد و نه وجدان دا
    • امام بخش IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      2 0
      مادر گرامی و داغ دیده سلام.امیدوارم هرکه در این مورد مقصر بوده هم در این دنیا و هم در اخرت به جزای اعمالش برسه.در اینکه اعدام حق هر سه این اشرار هست شکی نیست و در اینکه قضاتی که با داشتن مدارک و شواهدی دال بر گناهکار بودن هر سه نفر اینگونه باعث فرار مجرمین از مجازات شدن هم احمال در وظیفه کردن شکی نیست.ولی ای کاش این حکم رو بر اساس همان اعترافات و با استفاده از آزمایش دی ان ای صادر میکردند نه با قسم 50 نفر.امیدوارم این نفر آخر هم به جزای کارش برسه.و اطمینان داشته باشیم که اگر در این دنیا حق آن طفل معصوم پایمال بشه خدا از حق بندش اون هم یک کودک معصوم و بی گناه هرگز نمیگذره.امیدوارم خدا به شما صبر بده.
  • امام بخش IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    1 7
    حکم اعدام بهتر بود با استناد به موارد دیگری صادر میشد.کجای اسلام آمده که 50 نفر که اصلا در جریان ماجرا نبودن بیان قسم بخورن.اسلام گفته حکم داده بشه به شرطی که 50 نفر ماجرا رو دیده باشن و بیان به عنوان شاهد قسم بخورن.این 50 نفر اگه دیدن چرا جلوگیری نکردن.بهتر نبود دادگاه اگر میخواست حکمب صادر کنه با استناد به اعتراف نفر اول حکمشو صادر میکرد و اینقدر قوانین اسلام رو زیر سوال نمیبردن با این گونه اجرا کردنشون.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین