فیلم ابرقهرمانی «اسپایدرمن شگفت‌انگیز» روز سه‌شنبه در آمریکای شمالی 35 میلیون دلار فروخت.

به گزارش خبرآنلاین، مجموعه از نو آغاز شده «اسپایدرمن» در اولین روز نمایش توانست رکورد «ترانسفورمرها» را بشکند که سال 2007 مانند «اسپایدرمن شگفت‌انگیز» روز قبل از تعطیلات چهارم ژوئیه سالروز استقلال آمریکا روی پرده رفت و با 27.9 میلیون دلار رکورد بیشترین فروش یک فیلم اکران شده در روز سه‌شنبه را به نام خود ثبت کرد.

کارشناسان فروش پیش‌بینی کرده‌اند «اسپایدرمن شگفت‌انگیز» در شش روز اول اکران حدود 120 میلیون دلار بفروشد. اولین فیلم «ترانسفورمرها» در تعطیلات چهارم ژوئیه 155.4 میلیون دلار به دست آورد. «ترانسفورمرها: تاریکی ماه» پارسال پیش از تعطیلات چهارم ژوئیه اکران شد و در شش روز بیش از 180.7 میلیون دلار فروخت.
 

فروش روز اول «اسپایدرمن شگفت‌انگیز» انعطاف‌پذیری برند «اسپایدرمن» را نشان می‌دهد که از 2002 تا 2007 در قالب سه فیلم به کارگردانی سام ریمی با بازی توبی مگوایر به نقش ابرقهرمان معروف قصه‌های مصور مارول، رکوردهای فروش را شکست.

پس از آنکه بین ریمی و شرکت سونی توزیع‌کننده مجموعه «اسپایدرمن» اختلاف به وجود آمد، این مجموعه سینمایی از نو آغاز شد. مارک وب «اسپایدرمن شگفت‌انگیز» را کارگردانی کرده و اندرو گارفیلد بازیگر بریتانیایی‌تبار به نقش پیتر پاکر / اسپایدرمن ظاهر شده است.
 

«اسپایدرمن» جدید به ریشه‌های پیتر پارکر شخصیت اصلی مجموعه می‌پردازد و نشان می‌دهد او چگونه بر اثر نیش یک عنکبوت رادیواکتیو توانایی‌های فوق‌العاده پیدا می‌کند.

ریس ایفانس بازیگر ولزی در این فیلم به نقش دکتر کرت کانرز ضدقهرمان اصلی ظاهر شده و اما استون نقش گوئن استیسی دختر مورد علاقه اسپایدرمن را ایفاء می‌کند. مارتین شین، سالی فیلد، دنیس لیری، استن لی و عرفان خان دیگر بازیگران «اسپایدرمن شگفت‌انگیز» هستند.
 

گروهی از منتقدان این بحث را مطرح کرده بودند که چون تنها پنج سال از ساخت «اسپایدرمن 3» گذشته، برای از نو آغاز کردن این مجموعه خیلی زود است، اما نقدهای مثبت نوشته‌شده بر «اسپایدرمن شگفت‌انگیز»، استقبال تماشاگران در اولین روز اکران این فیلم در آمریکای شمالی همین طور استقبال تماشاگران خارج آمریکای شمالی که از هفته پیش در بازارهای بین‌المللی فرصت دیدن آن را پیدا کردند، نشان می‌دهد شرایط برای این فیلم مساعد است. فیلم جدید «اسپایدرمن» تاکنون در سطح بین‌المللی حدود 50 میلیون دلار فروخته است.
 

هرچند «اسپایدرمن شگفت‌انگیز» توانست رکورد بیشترین فروش یک فیلم اکران‌شده در روز سه‌شنبه را بشکند، اما فروش روز اول این فیلم خیلی کمتر از فیلم‌هایی است که رکورددار روز اول فروش هستند، چرا که در ایالات متحده و کانادا اغلب فیلم‌ها روز جمعه در شروع تعطیلات روی پرده می‌روند.
 

تابستان پیش آخرین فیلم «هری پاتر» با 91.1 میلیون دلار رکورد بیشترین فروش روز اول را شکست. «انتقامجویان» با 80.8 میلیون دلار فروش در روز اول اکران خود در ماه مه پیش، در رده بعدی است.
 

«اسپایدرمن 3» ماه مه 2007 در یک روز جمعه اکران خود را آغاز کرد و همان روز 59.8 میلیون دلار فروخت. این فیلم در هفته اول اکران 151.1 میلیون دلار به دست آورد که آن زمان یک رکورد بود.
 

اسوشیتدپرس / 4 ژوئیه / ترجمه: علی افتخاری
 

5858   
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 225656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =