کیهان نوشت:

شیرین عبادی در روزگار طاغوت از سلطنت جانبداری می کرد تا آن جا که در روزهای اوجگیری انقلاب اسلامی، مردم انقلابی را اوباش توصیف کرده و خواستار سرکوب آنان شد. وی به واسطه پیوند با گروهک منافقین و خوش خدمتی هایی که به برخی سرویس های اطلاعاتی داشت، نامزد دریافت جایزه نوبل شد اما خاتمی که در آن هنگام رئیس دولت اصلاحات بود، این جایزه را سیاسی توصیف کرد. با این حال عبادی فاش کرده که با مساعدت دولت خاتمی از کشور گریخت و با مشورت وی و کروبی، دیگر به ایران بازنگشت چرا که به وی گفته شد در صورت بازگشت، بازداشت خواهد شد.

عبادی در مصاحبه با یکی از رسانه های اپوزیسیون درباره تحرکات اخیر خاتمی برای بازگشت به عرصه سیاسی می گوید: من اطلاعی از تصمیم آقای خاتمی ندارم چون جزو حلقه یاران ایشان نیستم اما فکر می کنم اصولا مردم دیگر رغبتی به خاتمی نداشته باشند. به این دلیل که هشت سال ایشان در مسند بودند و حتی مجلس ششم را هم در آن زمان کاملا همراه با خودشان داشتند. نتیجه اش اما این شد که احمدی نژاد به قدرت رسید. در حالتی که هم انتخابات مجلس هفتم و هم انتخابات ریاست جمهوری که منجر به پیروزی بار اول محمود احمدی نژاد شد، توسط خاتمی برگزار شد و هر دو انتخاباتی بسیار مناقشه برانگیز بودند؛ هم از جهت عملکرد نادرست شورای نگهبان و رد غیراصولی صلاحیت ها و هم از جهت تقلب هایی که در انتخابات صورت گرفت.

 اکبر گنجی نیز در مقاله ای در وبسایت رادیو زمانه با بیان اینکه «گروهی از مخالفان جمهوری اسلامی از موضع ایدئولوژیک و نفرت شدید نمی توانند واقعیت ها را آنگونه که هست ببینند. گویی جز سیاهی مطلق چیزی وجود ندارد» و با اذعان به سیاه نمایی مطلق گروهک ها علیه جمهوری اسلامی نوشت: جمعیت ایران از سرنگونی رژیم شاه تاکنون کمی بیش از دو برابر شده است. اما تعداد دانشجویان از 176 هزار تن در سال 1357 به چهار و نیم میلیون تن رسیده است. یعنی شاهد افزایش 27 برابری هستیم. همچنین در آستانه انقلاب، زنان 5/31 درصد از دانشجویان را تشکیل می دادند اما اکنون این رقم به 7/61 درصد رسیده است.
وی تصریح کرده است: در زمان شاه صدای زندانیان سیاسی به گوش هیچ کس نمی رسید، چه رسد به آن که از درون زندان ها نامه های سرگشاده علیه شاه بنویسند، اما اینک زندانیان سیاسی از درون زندان ها علیه رهبری نامه های تند سرگشاده انتشار می دهند. این وضعیت در هیچ یک از کشورهای منطقه نظیر ندارد.

/29217
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 226265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    109 3
    مهم نیست چه کسی ( اصولگرا ، اصلاح طلب ، نهضت آزادی ، مجاهدین ، سلطنت طلب ، فراری و ... ) چه پیغام می دهد فقط مهم این است که برعلیه سیدمحمدخاتمی صبحتی انجام دهد تا در کیهان چاپ شود.