مهر نوشت:

بر اساس بخشنامه جدید دولت، تعرفه‌هایی که در سیستم ثبت‌سفارش بازرگانی به عنوان ارز مرجع تعریف شده است، در صورت تمایل متقاضی می‌تواند به صورت نوع معامله غیرمرجع اعمال شود.

دولت در بخشنامه‌ جدیدی، اعلام کرده است که تعرفه‌هایی که در سیستم ثبت سفارش بازرگانی به عنوان ارز مرجع تعریف شده است، در صورت تمایل متقاضی می‌تواند به صورت نوع معامله غیرمرجع نیز اعمال شود.

در این بخشنامه آمده است: " متقاضی باید در سیستم ثبت سفارش کالا وارد شده و در صفحه درخواست ثبت کالا، کلید ثبت کالای جدید را کلیک کرده و تعرفه مورد نظر که در در سیستم با اولویت ارز مرجع است، را در قسمت شماره تعرفه کالا درج کند. در این راستا پنجره‌ای با اخطار ذیل نمایش داده می‌شود:

"متقاضی گرامی تعرفه انتخابی شما در تعرفه‌های با اولویت تخصیص ارز بانکی با ارز مرجع وزارت صنعت، معدن و تجارت است، در صورتیکه به هر دلیلی درخواست عدم استفاده از این تسهیلات را دارید لطفا فرم ذیل را تکمیل کنید:

در این راستا متقاضی باید کلید ok را کلیک کرده سپس فرمت ثبت دلایل عدم استفاده از تسهیلات را کلیک و در قسمت دلایل عدم تائید یکی از موارد ذیل را مشاهده می‌نماید:

1- کالا در گمرک موجود است

2- تمایل شخصی و خرید قبلی

3- زمان‌بری انتقال ارز بانکی

4- عدم تامین ارز از سوی بانک عامل

متقاضی پس از انتخاب یکی از گزینه‌های بالا باید کلید ذخیره را انتخاب کند."

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 226314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    37 1
    من وارد کننده مواد اولیه جهت کارخانه های صنایع غذایی هستم.تا حالا امکان واردات با ارز مرجع رو ندادند.جمع کنید این بند وبساط حرف های بیخودو.این ارز دولتی هم یه راهی واسه رانت بعضی ها
    • سیاوش IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      17 1
      ایشان درست میگویند فقط نور چشمیها توانستند از ارز مرجع استفاده کنند، حالا هم بعد از اینهمه خسارت به بخش خصوصی تازه دارن میگویند میتوانید از ارز آزاذ هم استفاده کنید. خسارت 9 ماهه گذشته ما و مردم را کی کیپردازد؟ بانک مرکز با سیاستهای اشتباهش بعث گرانی نجومی مواد اولیه در بازار ایران شده است و همه چه وراد کننده و چه مصرف کننده متضرر شده اند کی چوابگو است؟ چرا مجلس رییس بانک مرکزی را استیضاح نمیکند؟ کالایی که ما وارد میکردیم و در ایران هم تولید نمیشد سال گذشته در بازار کیلویی 15000 تومان میفروخیم و الان بدلیل عدم وارد شده به کیلویی 65000 تومان در بازار رسیده و خودمان از بازار هم نمیتونیم بخریم. نوش دارو بعد از مرگ سهراب چه حاصل؟ سیاستهای بانک مرکزی همه اشتباه بوده است.
  • بدون نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    10 1
    هر روز یه مصوبه و یه قانون جدید ما که به عنوان تولید کننده تا حالا نتونستیم از ارز مرجع برای مواد اولیه استفاده کنیم . حالا هم با این ایران کد کد شبنم سیستم تعاملی و استاندارد دکن جدیدی برای پول گرفتن از من تولید کننده باز کردن هیچ کس هم پاسخگو نیست
  • بدون نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    11 1
    امروز قانون عوض شد شما خیلی سرعتتان کمه بابا عصر اینترنت و سرعته یه کم بجنبید تا عقب نمونید
  • بدون نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    10 1
    قانون دوباره عوض شده یه سری به بازرگانی بزنید