آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مرکز فقهی ائمه اطهار(علیهم‌السلام) که در محل این مرکز برگزار شد، اظهار داشت: یکی از خلأهایی که در میان حوزویان و مراکز پژوهشی حوزوی از گذشته وجود داشته، عدم انتقال صحیح افکار بلند حوزوی در بیرون از حوزه بود.

 

به گزارش خبرآنلاین مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با ابراز تأسف از وجود این خلأ در عصر حاضر اظهار داشت:‌ امروز شاهد حضور اندیشمدان فراوانی در علوم مختلف حوزوی و وجود مراکز علمی و پژوهشی حوزوی متفاوتی در قم هستیم که در حال تحقیق و تحلیل مسائل مختلف که مورد نیاز امروز جامعه بشری است،‌ می‌باشد، ولی بسیاری نسبت به این مسائل بی اطلاع‌اند.
وی با اشاره به برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها و ارائه مقالات و رساله‌های گوناگون در عرصه‌‌های فقهی از جمله مسائل جدید پزشکی، قضائی، سیاسی، بین‌المللی، خانواده و...، اظهار داشت: این تحقیقات در دایره حوزه محصور شده و به مراکز علمی دنیا انتقال داده نمی‌شود. آیت الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: با توجه به این نا آگاهی و در کنار آن تلاش گسترده دشمنان تشیع، در برخی مراکز علمی و دینی حتی در کشورهای همسایه، شیعیان متهم به شرک می‌شوند.
وی با بیان این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این دشمنی‌ها مضاعف شده است، گفت: در کنار این دشمنی‌ها، نیازهای جامعه بشری نیز افزایش یافته است و ما وظیفه‌ داریم جهان را با تعالیم اسلام ناب آشنا سازیم.
مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم‌نامه میان مرکز فقهی ائمه اطهار(علیهم‌السلام) و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه طرفین می‌توانند از ظرفیت‌های موجود در این دو نهاد علمی در راستای ترویج فرهنگ معارف اهل‌بیت(علیهم‌السلام) به صورت علمی و مستند به جهانیان بهره برد.
وی با تأکید بر این که حضور یک روحانی محقق شیعه در مراکز علمی و بین‌المللی ضروری است، گفت: شخص نمی‌تواند تنها در دورن حوزه باشد و نسبت به مسائل مختلف علمی و پژوهشی در سراسر جهان آشنا شود و اظهار نظر بکند. اندیشمندان حوزه باید از نزدیک با اندیشمندان جهان ارتباط داشته باشند و در مجامع علمی بین‌المللی حضور داشته باشند.
آیت الله فاضل لنکرانی افزود: امروز در شرایط حساس سیاسی قرار داریم که در آن قدرت‌های استکباری برای رسیدن به آمال و اهداف خود همه ضوابط را کنار گذاشته و برای چیزی ارزش قائل نیستند؛ در این شرایط لازم است که با ارائه ارزش‌های اسلامی و آموزه‌های مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) خدمت بزرگی به بشریت کنیم.
/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 226602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =