هفته نامه یالثارات در سرمقاله خود با عنوان «سکوت آزار دهنده دولت در برابر گرانی​​ها» نوشت:

طی هفته‌های اخیر سکوتی آزاردهنده، ذهن و روان جامعه را به خود مشغول کرده است. به راستی عوامل و علل افزایش غیرقابل انکار قیمت‌ها کدامند؟ دولت مدعی خدمتگزاری و پاسخ‌گویی چه اقداماتی را برای مقابله با این سناریوی جریان نفوذی طراحی کرده است؟ دولتمردان دولت پاسخ‌گویی، چرا به یکباره سکوت اختیار کرده‌اند و سوالاتی از این دست به هنگام مواجهه با قیمت‌های جدید کالاها و رفتار قلدرمآبانه عرضه‌کنندگان کالا و خدمات با ارباب‌رجوع، دل و روح مردم را به سختی به هم می‌فشارد. پاسخ چیست؟ به راستی چرا گزارشی درباره علل و عوامل افزایش قیمت‌ها و احتمالا راهکارهای مهار آن از سوی رئیس دولت ارائه نمی‌شود؟ آیا این افزایش قیمت را باور ندارند، یا ضرورتی بر پاسخ‌گویی درباره آن احساس نمی‌شود؟
در مقابل این سکوت آزاردهنده، سیستم شایعه پراکنی جریان مشکوک و وارداتی به شدت فعال بوده و شایعاتی را با استفاده از تاکتیک «قرینه»‌سازی از اتفاقات و رویدادهای روز داخلی و خارجی تولید و منتشر می‌کند. تقلای این جریان برای ارتباط‌دهی افزایش قابل تأمل قیمت‌ها با روند دامنه مذاکرات ایران و گروه 5+1 و تشدید چند درصدی تحریم‌ها کاملاً مشهود است و البته سکوت رسانه‌ای مدیران در افشای این جریان آزاردهنده. نگاهی به وضعیت درآمدی ایران اسلامی گواه این واقعیت است که علی‌رغم هیاهوی رسانه‌ای استکبار و شانتاژآفرینی‌های آنان، ایران اسلامی در بهترین شرایط درآمد ارزی و انباشت ذخیره طلا و ارز قرارداد و افزایش غیرقابل انکار قیمت نفت نیز نشان از ناکارآمدی به اصلاح تحریم علیه ایران دارد. حال با این نگاه اجمالی، آیا این سکوت - باتوجه به داده‌های اطلاعاتی و آماری متقن و مستند- جفای به مردم همیشه همراه و همگام با نظام، انقلاب و مسئولان نیست؟! چرا و به چه دلیل مردم باید زیر بمباران سهمگین رسانه‌ای استکبار و برخی از اذناب آن در داخل کشور رها شوند؟جریان انحرافی، مشکوک و وارداتی برای القای تفکر مسموم خود مبنی بر ضرورت تغییر رفتار و گفتار در برابر غرب و آمریکا تقلا می‌کند و بی‌تردید از بی‌برنامگی‌ها در کنترل بازار و مهار افزایش قیمت‌ها به سود خود استفاده می‌کند. سکوت سنگین مدیران اجرایی درباره وضعیت کنونی بازار و صرفاً مانور وعده‌ها، فرصتی را برای ماهی‌گیری جریان انحرافی از آب گل‌آلود وضعیت موجود فراهم کرده است. آیا دولتمردان سکوت خود را می‌شکنند؟!

/29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 227290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    148 1
    منظور دولته يا ملته يا آدم فضايي بالاخره كيه اين انحرافي؟
  • بدون نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    150 3
    یعنی این جریان مثلا انحرافی اینقدر قدرت داره که اینهمه گرونی ایجاد کنه بعد هیچکسی هم نتونه مانعشون بشه ؟؟
  • بدون نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    "طی هفته‌های اخیر سکوتی آزاردهنده، ذهن و روان جامعه را به خود مشغول کرده است" خير، اصلا هم اينجوري نيست و ما به دولت برآمده از خودمون بسيار هم باليده و از اقدامات آن هم بسيار مسروريم!
    • بدون نام US ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
      0 7
      24 رای کم نیست که
  • ایرانی IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    12 0
    جریان انحرافی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    16 0
    این یا لثارات زمانی در حمایت از این دولت حد و مرزی نمیشناخت حالا چی شده
  • پیام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    16 0
    تا چه زمانی باید ایجاد ارتباط با آمریکا حرام باشد ؟!روش صحیح گفتگوی سیاست خارجی که فقط عدم سازش و پافشاری شدید بر خواسته های خود نیست در زمانی باید کوتاه آمد و در زمانی دیگر نه .
  • یکی از این مردم IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    15 0
    اگر شما جریان راست هستید و آنها انحرافی هستند پس چرا هیچ واکنشی از هیچ مسولی نمی بینیم . تا حرفی پیش میاید رییس جمهور صدای بگم بگم در می آید ولی هفت سال گذشته و هیچ چیز نگفته و به صورت اهرم فشار ازش استفاده میکنه .
  • بدون نام JO ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    18 0
    نمیدونم چه اصراری هست که همه مشکلاتمون رو به مسائل خارجي و خرابکاری ربط بدیم؟!! سیستم مشکل داره، شایسته سالاری در هیچ حوزه ای (اقتصاد، فرهنگ، امنیت،....) رعایت نمیشه و نتیجه هم همینیست که الان به آن گرفتاریم.
  • محسن IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    9 0
    در زندگی زخم هایی هست که مثل خوره روح آدم را می خورد آی صدق هدایت کجایی!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    10 0
    اینها همه نتیجه اعمال نادان دوست میباشدوبس
  • محمد پ IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    17 0
    کدوم جریان انحرافی؟؟؟؟...چرا نمیخواین قبول کنین برخي ناکارامدی هاي دولت رو؟؟؟ کشورای پیشرفته قوه قضاییه مستقل دارن جایی که حتی رییس جمهورشون رو بخاطر فساد وادار به استعفا میکنن ولی ما چی؟؟؟ ...چرا میترسیم اسم مفسدها رو با قاطعیت اعلام کنیم؟؟؟چه مصلحتیه؟ چرا تو کشور ما برخورد محکم نمیشه؟ چرا دست زیاده خواهها از بیت المال قطع ید نمیشه؟؟؟ چرا قانون اسلام سلیقه ای اجرا میشه؟؟؟؟ چرا از اسلام فقط به پوشش گیر دادین؟؟؟؟ اسلام رو درست اجرا کنید مردم با جون و دل مسلمونی رو به جا میارن!
  • بدون نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    1 10
    تحریمها فرصت است و شجاعت هدفمندی یارانه ها را فقط ایشان داشته اند. حالا به بحث کاغذپاره ها و ایدئولوژی همگرایی ملل و مدیریت جهانی نمی پردازم.
  • بدون نام IS ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    10 0
    افزایش غیر قابل انکار قیمت نفت? انباشت ذخایر طلا? درآمد بالای ارزی? یا شما تو ایران زندگی نمیکنی یا خودت رو به خواب زدی. برادر من نفت هر چقدر هم گرون بشه باز ما باید برای اینکه نفتمون رو بخرن بازار داشته باشيم
  • بدون نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    8 2
    پس اگه گرونی ها بازتاب تحریم ها نیستند پس يعني در اثر بيب کفايتي داخليه؟
  • نعیم IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    22 0
    برای فهمیدن تاثیر تحریمها احتیاجی به بمباران تبلیغاتی خارجی نیست.
  • بدون نام IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    20 0
    گرونی ها ناشی از بی عرضگیه! جریان انحرافی کجا بود؟ چطور با چین و روسیه رابطه داریم ولی با امریکا نه؟
  • میثم IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    13 0
    اگر جریان انحرافی و البته خیالی! واقعا وجود داشته باشه که نداره ،ناتوانی دولت در مقابله با اون نشانه ی بیکفایتیه
  • بدون نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    7 0
    سلام - عزيزان در هر جامعه اي طبق قرار دادهاي في مابين ميتوان مثلاً : به جاي گفتن نام چاي سبز ؛ به آن نام قراردادي ديگري داد و گفت : برگ سبز !!! اما شما حالا بجاي مافيا ...فراماسونري....هي بگوئيد ..جريان انحرافي....نتيجه اين حرفها فقط يك چيز است...تفاوت ميان واقعيت و حقيقت....جبر و اختيار.... به نظر ميرسد : حقيقت مطلوبي است كه از ميان واقعيتهاي پيرامون مان كه هم اكنون برجسته تر شده است.. ارادتمند شما از آبادان
  • ترسو IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    7 0
    سلام فقط همین را میئونم که با ماهی ششصد هزار تومان و شش سر عائله دیشب سه تا شیر یارانه ای با هزار مکافات گرفته ام و بچه کوچکم ذوق زده شده و نیمه های شب بقول خودش زرنگی کرده و سر یخجال رفته یک لیوان شیر برداشته و خورده است وحدود یکساعت بعد ار ان خدا روز بد ندهد که شروع به گلاب به صورتتان... و راهی بیمارستان شدیم به خاطر اینکه فاسد بوده است . این هم نتیجه شیر یارانه ای ما قشر ضعیف باید چه خاکی بر سرمان کنیم ؟؟