فیروزمشایخی نوشت: در حالی که مقام معظم رهبری سال 91 را سال تولید و اشتغال جوانان اعلام نمودند نمیدانم چرا هیچ ارگانی فرمایشات ایشان را جدی نگرفته است.من 35 سال سابقه کار در امر تولید مصنوعات چوبی و طراحی کابینت وسابقه اموزش در رشته صنایع چوب را هم دارم .من از بانک صادرات هچیرود زیر مجموعه چالوس تقاضای وام برای خرید دستگاههای ام دی اف کردم ومصوب آن را از مدیریت استان دریافت و به بانک مربوطه مراجعه نمودم اما مدیر بانک از پرداخت آن در حالی که وثیقه ملکی و ساختمان ارایه نمودم امتناع میورزد .در حالی که من سه فرزند تحصیلکرده و بیکار دارم وهمچنین نیاز به سه کارگر دیگر نیز دارم.از انجاییکه تولید شغل برای هر فرد ایرانی برای دولت هزینه ای حدود صدو پنجاه میلیون دارد بنظر شما نپرداختن این وام به بنده درست است؟از شما میخواهم که صدای مرا به گوش مسولین برسانید.
محمود احمدی نوشت: در سال 1390 تاکسی فرسوده خود را تحویل دادم و با دریافت وام از بانک صادرات برای دریافت تاکسی نو اقدام کردم.بعد از اختلافات پیش آمده میان راهنمایی و رانندگی و ستاد مدیریت حمل و نقل- معاونت نوسازی ناوگان و ایران خودرو بالاخره بعد از چهارماه تاخیر در تاریخ 28/3/91 تاکسی جدید را تحویل گرفتم .قبل از تحویل خودرو در تماسی با معاونت نوسازی ناوگان به بنده اعلام شد با توجه به تاخیر پیش آمده در تحویل تاکسی از بانک صادرات تقاضا شده تا دو ماه تنفس به تاکسیداران برای پرداخت اقساط بدهد.در روز 14/4 از بانک صادرات با بنده تماس گرفتند و اعلام کردند که یک میلیون تومان بدهکارم و از حقوق ضامن های بنده کسر خواهد شد.با مراجعه به سرپرستی شعب کرج صراحتا به من اعلام شد به بانک ربطی ندارد که شما تاکسی تحویل نگرفته ای و چهارماه بیکار بوده ای باید اقساط را پرداخت کنی. و ضمنا گفتند هیچ نامه ای در مورد اینکه بخاطر تاخیر در تحویل خودرو مهلت و تنفس به دریافت کنندگان وام تعلق گیرد وجود ندارد و هر کس چنین حرفی زده دروغ گفته.در روز 17/4 برای پرداخت اولین قسط به بانک صادرات شعبه1071کرج مراجعه کردم ولی با برخورد بد کارمند و معاون شعبه مواجه شده که حتی از دریافت یک قسط امتناع کرده و کل اقساط را طلب می کردند.بعد از خروج من از بانک با ضامن های وام من تماس گرفته و آبروی بنده را بردند.واقعا هماهنگ کردن مسائلی به این سادگی این قدر سخت است؟
پاسخ:
زهرا شهریوری از دایره ارتباطات بانک صادرات ضمن بیان این مطلب که این شهروند با روابط عمومی بانک نیز تماس گرفته ومشکلش را مطرح کرده گفت:ما هیچ نامه ای از شرکت تاکسی رانی مبنی بر درخواست زمان تنفس به این مشتری دریافت نکرده ایم. اگر چنین نامه ای وجود داشت به دلیلی طولانی بودن مسیر و زمان بررسی چنین در خواستی از آن مطلع می شدیم. معمولاٌ برای بررسی نامه هایی اینگونه باید جلسات متعددی در هیئت مدیره برگزار شود و ماحصل این جلسه در قالب بخش نامه ای به شعب مختلف بانک اعلام شود. زیرا براساس این بخش نامه باید برنامه نویسی وام نیز تغییر کند.اما هیچ کدام این اتفاق ها رخ نداده است.پس اساساً چنین نامه ای وجود نداشته است.اگرایشان معتقد هستند چنین نامه ای وجود دارد می توانند شماره آن نامه را برای ما بیاورند.»
وی افزود:« از سوی دیگر اساساً چنین روندی مرسوم نیست. زیرا اگرخودروی ایشان از سوی ایران خودرو دیر تحویل داده شده قرار نیست بانک صادرات این تاریخ را جبران کند. بانک صادرات به تعهداتش در اعطای وام عمل کرده است. زمانی که وام به فردی داده می شود همزمان دفترچه اقساط آن نیز به مشتری تحویل می شود و شخص از زمان پرداخت اقساط وامش اطلاع پیدا می کند.»
زهرا شهریوری در باره ادعای این مشتری مبنی برمسدود شدن حقوق ضامن نیزگفت:«هیچ بانکی نمی تواند حقوق کسی را مسدود کند بلکه طی نامه ای از اداره فرد ضامن خواسته می شود که مبلغ وام از حساب آن کارمند کسر شود.»
زهرا شهریوری درباره پاسخ به یکی دیگرازکاربران خبر آنلاین که ازعدم اعطای وام توسط بانک صادرات گله مند بود نیز گفت:« این شخص اگر مشکلی دراعطای وام خود دارند می توانند موضوع را به صورت مکتوب با سرپرست بانک دراستان مورد نظردرمیان بگذارند. در صورتی که پاسخ قانع کننده دریافت نکردند و یا به خواستشان رسیدگی نشد، با ما به آدرس برج سپهر، امورشعب و یا روابط عمومی مشکلشان را مکتوب یا حضوری مطرح کنند.
45 235
نظر شما