ایرنا نوشت:

 فرماندار قصرشیرین گفت: بر اثر انفجار یک قبضه مین به جای مانده از دوران هشت سال دفاع مقدس در منطقه 'سومار' از توابع بخش مرکزی این شهرستان، یک نفر مجروح شد.
'حسین پروین' افزود: این انفجار در منطقه سومار رخ داد که در آن یکی از نیروهای مرکز مین زدایی بنام 'عباسعلی آزادی' اهل دینور از توابع شهرستان سنقر و کلیایی که مشغول عملیات خنثی سازی بود در اثر برخورد با مین و انفجار آن از ناحیه پا دچار جراحت شد.

وی تاکید کرد: مصدوم حادثه که از ناحیه پا دچار حادثه شده بود بلافاصله با حضور عوامل امدادی به یکی از مراکز درمانی در مرکز استان کرمانشاه اعزام شد.

به رغم تلاش های بی وقفه نیروهای پاکسازی میادین مین، تاکنون صدها نفر از مردم مناطق مرزی استان کرمانشاه به خصوص مرزداران، عشایر و نیروهای گروه های پاکسازی اراضی آلوده به مین در شهرستان قصرشیرین بر اثر برخورد و یا انفجار مین و مهمات به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی به شهادت رسیده، جانباز، مجروح و یا معلول شده اند.

مدیر مرکز مین زدایی استان کرمانشاه اعلام کرده است، همچنان بیش از شش هزار هکتار از اراضی این استان آلوده به مین و مواد منفجره به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی است ولی این اراضی تا پایان امسال بطور کامل پاکسازی خواهند شد.
301282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 227353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =