ایسنا نوشت:

رييس اتاق مشترك بازرگاني ايران و چين گفت: مشورت گرفتن دولت از مديران بخش خصوصي ضروري است.
اسدالله عسگراولادي در گردهمايي بين‌المللي نامداران صنعت و تجارت ايران در مشهد اظهار كرد: امروز در شرايط سختي قرار گرفتيم كه محكوم به حركت به سمت توليد هستيم.
وي با بيان اينكه در مهار تورم موفق نشده‌ايم، افزود: تورم 9 درصد در سال 89 به 18 درصد در سال 90 و امروز به 23 درصد رسيده‌ است.
عسگر اولادي ادامه داد: 40 ميليون نفر زير جمعيت 30 سال داريم كه سالانه نياز به ايجاد يك ميليون و 500 هزار شغل هستيم.
وي تصريح كرد: 36 هزار ميليارد دلار صادرات و واردات در ايران صورت مي‌گيرد كه سهم ايران فقط 160 ميليارد دلار است يعني0.45 درصد از اقتصاد جهان را به خود اختصاص مي‌دهد كه نسبت به سهم جمعيتي بسيار كم است.
وي افزود: پس از 33 سال از انقلاب اسلامي و نسبت اقتصاد به جمعيت، پيشرفتي نكرده ايم.
عسگراولادي با بيان اينكه زمان خريد از چين در حال سپري شدن است، گفت: از چين خواسته‌ايم سرمايه‌گذاري در ايران را شروع كند و با تكنيك‌ها، ماشين‌آلات و بازاري كه دارند وارد مشاركت با ايران شوند.
وي در خصوص اجراي طرح شبنم در كشور اظهار كرد: اين طرح براي صنعت و تجارت فسادزا و مشكل‌زاست و 100درصد با اين طرح مخالف هستيم چون براي جلوگيري از قاچاق، راه مناسبي نيست.
وي تشكيل كميته اضطراري براي مشورت دولت به بخش خصوصي را ضروري دانست و عنوان كرد: شوراي گفت‌وگوي دولت و اتاق بازرگاني كه در برنامه پنجم وجود داشت، قطع شده است كه اگر بخواهيم از اين بحران‌هاي اقتصادي بگذريم بايد با كارآفرينان و توليد كنندگان از طريق تشكل‌هاي دولتي و خصوصي مشورت كنيم.
عسگراولادي با اشاره به اينكه ديگر اقتصاد سياسي و دستوري جواب نمي‌دهد، از دولت خواست كه به اقتصاد مشورتي رو بياورد تا بتوانيم از اين موقعيت كنوني موفق بيرون بياييم.
وي افزود: تاريخ ثابت كرده است كه هرگاه دچار مشكلي شده‌ايم بخش صنعت، معدن و تجارت به كمك نظام آمده و كشور را از برهه‌هاي خطرناك عبور داده است.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 227670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
    8 3
    اقتصاد ایران تحت تاثیر افکار امثال آقای عسگر اولادی، توکلی و نادران بوده که به این وضع افتادیم. حالا همین افراد نسخه می پیچند
  • بدون نام AE ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    4 0
    من فکر میکنم استرالیا و کانادا یکی از سالمترین اقتصادهارو دارند طوری که ارزش پولشون رو به دلار رسوندند، و هنوز که هنوز دارند، از بیچاره ترین کشورهای دنیا مهاجر میگیرند، ولی ما نمیتونیم چند هزارتا افغانیرو توی کشورمون تحمل کنیم. مشکل این است که منافعی ندارند که به خطر بیوفته ، در کشور امارات هم همین افراد زندگی میکنند، ولی کسی دست از پا خطا نمیکنه، چون که کنترل میشن، و با کوچکترین خطایی دیپورت میشن، و هرچی که قرض کردند،بیان از بین میره، پس مودب کارشونرو انجام میدن. ما هنوز تحمل دیدن ۷۰۰ تا کارگر چینی نداریم بدش دم از دین اسلام میزنیم، و شعر بنی آدم اعضای یکدیگرند، دلارمون هم که از ۷ تومان شد، ۲۰۰۰ تومان.