رسالت در سرمقاله خود با عنوان«نقد، شجاعت و آزادی بیان» نوشت:

*جمهوری اسلامی زیر چکش نقد کفار ، منافقین و ملحدین (بخوانید لیبرالها و نئولیبرالها) همواره مبتنی بر نشر اکاذیب ، اهانت ،تشویش اذهان و ایراد تهمت و افترا بوده است. طبیعی است آن جماعت در این نقادی به سّد قانون برخورد می کردند و فریاد بر می آوردند در ایران " آزادی " نیست ، " نقادی " مفهوم ندارد و ما با " شجاعت " در برابر قدرت ایستادیم !
*از سال 88 که به تدریج شر منافقان و فتنه گران از سر ملت کنده شد و فضای سیاسی کشور در دست اصولگرایان افتاد ، ادبیات نقد و گفتگو متفاوت شد .نقد مفهوم خود را پیدا کرد. آزادی بیان به شکلی حقوقی ظاهر شد شجاعت در " نقد قدرت " معنا پیدا کرد .
*امروز رسانه های ما بی پرده صریح ترین انتقادها را به مسئولان دارند . امروز در دادگاههای ما برخی اصحاب قدرت که در مسیر انحراف سیر و سلوک می کردند گرفتار قضا و قانون هستند فضای کشور در گذشته کمتر به این اندازه آزاد و عقلانی بوده است
*آقای علی مطهری نماینده شجاعی است . به همین دلیل در انتخابات نهمین دوره قانونگذاری مجلس به طور نسبی مورد اقبال مردم قرار گرفت و مجددا به مجلس راه یافت . نقد او از دولت در خصوص رفتار سیاسی ، فرهنگی صاحب منصبان تحسین برانگیز است او نباید این نقد را آلوده به عباراتی کند که افاده اهانت و نشر اکاذیب از آن شود .
*شکایت مدعی العموم از وی و پاسخ رسانه ای وی نشان می دهد او در سراشیبی‌ای قرار گرفته است که منتقدین دهه اول و دوم انقلاب در آن قرار گرفتند . سیاسی کردن یک امر حقوقی به همان اندازه مذموم است که یک امر سیاسی را حقوقی کنیم . عدالت در این فضا گم می شود و به صورت گریزگاهی برای هر متخلفی در می‌آید.
* آنچه می خواهم در مورد اظهارات آقای مطهری متعرض شوم مفهوم " جرم سیاسی " و " زندانی سیاسی " است .در اوج شرارت جریان دوم خرداد یک بحث ظاهرا حقوقی در رسانه‌های دوران اصلاحات مطرح شد و آن موضوع لایحه " جرم سیاسی " بود .آنها می خواستند کسانی که تا مرز محاربه با نظام پیش رفتند و در سرویسهای جاسوسی آمریکا و موساد و انگلیس خدمت می‌کردند منفدی برای تنفس پیدا کنند . آنها نام جاسوسی و وطن فروشی و وابسته به اجانب بودن را گذاشته بودند کار سیاسی و کشف آن را هم " جرم سیاسی " می نامیدند . از این طریق می خواستند عنوان مجرمانه محارب را دور بزنند حقوقدانهای ما را هم سرکار گذاشته بودند .
*امروز هم به آقای مطهری عرض می کنم که شما همواره دغدغه اجرای احکام اسلام ، پاسداشت فقه و حقوق اسلامی را داشته‌اید. شما نباید فریب کسانی را بخورید که دررفتار سیاسی خود پا در محاربه با نظام گذاشته اند و عنوان مجرمانه " بغی " را یدک می کشند ، دل بسوزانید و مفری برای آنها پیدا کنید . عناوین " جرم سیاسی " و " زندانی سیاسی" ایجاد یک مفر برای کسانی است که می‌خواهند نظام اسلامی را سرنگون کنند .
*متهم کردن نظام به بدرفتاری با به اصطلاح زندانیان سیاسی بر این پیشفرض استوار است که شما جرم آنها را سیاسی می دانید. تاکنون هیچ تعریف حقوقی مبتنی بر فقه شیعه ازجرم سیاسی در زیر سقف جمهوری اسلامی ارائه نشده است . متهم کردن به بدرفتاری هم ممکن است عنوان مجرمانه ایراد تهمت ، نشر اکاذیب و تشویش اذهان را داشته باشد .
*بی بی سی و رادیو آمریکا می گویند فروکاهیدن مقام یک نماینده مجلس در اندازه یک گوینده رادیوهای بیگانه ظلم بزرگی است . چرا آقای مطهری چنین ظلمی به خودروا می دارد؟

/27217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 227724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا از شیراز IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
    10 1
    "*از سال 88 که به تدریج شر منافقان و فتنه گران از سر ملت کنده شد و فضای سیاسی کشور در دست اصولگرایان افتاد ، ادبیات نقد و گفتگو متفاوت شد .نقد مفهوم خود را پیدا کرد. آزادی بیان به شکلی حقوقی ظاهر شد " خبرآنلاین جان خداوکیلی خودت روزانه چنددرصد کامنت ها و نظراتی را كه حاوی هیچگونه توهینی هم نیست، منتشر نمی كنی؟؟ ازجمله احتمالا همین کامنت.
  • سیاوش CA ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    14 0
    دوست عزیز! نقد وقعی زمانی است که بتوان تمام ارکان قدرت رو بدون ترس از انگهای رایج نقد کرد البته با ادبیات صحیح و انتظار پاسخ داشت