۰ نفر
۲۴ تیر ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۰

رئیس جمهور فرانسه در روز جشن ملی این کشور در مصاحبه ای، تصمیم شرکت اتومبیل سازی پژو برای حذف 8 هزار فرصت شغلی را محکوم کرد.

رئیس جمهور فرانسه این تصمیم شرکت پژو را غیرقابل پذیرش خواند. اولاند صراحتاً اعلام کرد که دولت اجازۀ چنین کاری را نخواهد داد و دوباره باید بر سر این موضوع مذاکره صورت گیرد. رئیس جمهور سوسیالیست فرانسه اعلام کرد تمام تلاش خود را خواهد کرد تا اخراجی از این شرکت صورت نگیرد. رئیس جمهور با اعلام نرخ 10% بیکاری تأکید کرد که اولین مأموریت وی نجات و حفظ مشاغل بوده است.
اولاند گفت: دولت نمی تواند مانع از بسته شدن کارخانۀ پژو در اولنه باشد،اما می تواند تلاش کند که این واحد همچنان به عنوان یک واحد صنعتی به کار خود ادامه دهد، همانگونه که برای واحد صنعتی رن و تداوم فعالیت آن باید همین صورت دهد. او گفت: دولت می تواند از طریق تعلیق موقتی اشتغال و همچنین اختصاص اعتبار وارد عمل شود.
لازم به یادآوری است که مدیر شرکت پژو، روز پنجشنبه از حذف 8 هزار فرصت شغلی واحد صنعتی اولنه تا سال 2014 خبر داده بود. به جز واحد اولنه، کارخانۀ رن(سازندۀ پژو 508، سیتروئن سی 5 ) و 1400 فرصت شغلی در این واحد در معرض سازماندهی مجدد قرار دارد.

 

فیگارو/ 14 ژوئیه 2012
ترجمه: زهرا خدایی

 

31263

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 227987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    22 2
    پس مدیران ما چرا به داد بیکاری نمی رسند؟
  • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    18 2
    تو رو خدا رئیس جمهور رو می بینید؟ آدم می مونه چی بگه