تهران امروز نوشت:

هرچند برخی از نمایندگان عنوان می‌کنند که زمان زیادی از ماجرای استیضاح شیخ الاسلامی به دلیل انتصاب مرتضوی گذشته و برای استیضاح مجدد وزیر کار باید دلایل دیگری وجود داشته باشد و طبق قانون مراحل استیضاح وزیر کارباید طی شود اما خبرهایی مبنی بر تلاش نمایندگان برای طرح مجدد این مسئله در مجلس به گوش می‌رسد.
عوض حیدر پور با تاکید بر صحت این خبر گفت: بعد از تعطیلات مجلس این موضوع در دستور کار نمایندگان قرار خواهد گرفت و نمایندگانی که در مجلس هشتم پیگیر این مسئله بودند مجددا این طرح را اعلام خواهند کرد. وی که خود یکی از امضا کنندگان استیضاح وزیر کار در دور هشتم مجلس به شمار می‌رود افزود: مرتضوی در چندماه حضور خود اقداماتی نیز انجام داده است و ما مصمم هستیم طرح استیضاح را بار دیگر با اضافه کردن این مسائل به جریان بیندازیم. در این میان شاهد نظرات مختلفی در بین نمایندگانی بودیم که به نوعی اعلام کننده و امضا کننده استیضاح وزیر کار بودند، برخی از نمایندگان بر این عقیده هستند که با توجه به قولهایی که مرتضوی در سمت ریاست تامین اجتماعی به کارگران داده است باید ماند و فعالیت وی را ارزیابی کرد.
نادر قاضی پور که یکی دیگر از امضا کنندگان استیضاح وزیر کار در دوره قبلی مجلس بوده نیز تاکید می‌کند: من خودم از امضا کنندگان طرح استیضاح بوده و به شدت نیز پیگیری این مسئله را انجام می‌دادم اما برخی از نمایندگان با این مسئله سیاسی برخورد کردند.
وی با اشاره به اینکه آقای توکلی هم از نمایندگانی بود که این مسئله را پیگیری می‌کرد گفت: اعتبار نامه او به تازگی تایید شده است و باید دید وی بعد از تعطیلات چه تصمیمی برای استیضاح دارد. نماینده ارومیه با تاکید براینکه تاکنون‌مرتضوی قول‌هایی را به کارگران داده که بد هم نبوده است، افزود: نباید فراموش کرد که مسئولین تامین اجتماعی را نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت انتخاب می‌کنند اما در باره مرتضوی این امر یک طرفه انجام شد.
حسینعلی شهریاری نیز که از دست همکاران خود به دلیل پس گرفتن امضای استیضاح وزیر کار در مجلس هشتم دلخور است می گوید: من امضا کننده استیضاح بودم و بر سر حرف خود ایستادم و امضایم را پس نگرفتم اما به دلیل عدم هماهنگی، برخی از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند و استیضاح از رسمیت خارج شد. به همین دلیل اگر مجددا این طرح در مجلس مطرح شود استیضاح را امضا نمی‌کنم.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 228026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ساسان IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    6 0
    نمایندگان محترمی که یکصد میلیون پول اجاره خونه اتان نمیشه بجای اینهمه پوز سیاسی چرا به فکر اقتصاد ویران و تورمی نیستید استیضاح وزیر کار فقط ژست است نه کار مردمی /قضیه مرتضوی رااگرمیتوانید و جرات دارید از قوه قضاییه طلب کنید.
  • بدون نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    0 1
    من بازنشسته تامین اجتماعی هستم آقای مرتضوی قول داده بود در تیر ماه علاوه بر 18 درصد افزایش حقوق سالیانه ، ماهانه مبلغ 100 هزار تومان هم به حقوق بازنشسته های تامین اضافه کند تا کمی جبران کند تیر ماه که ندادند حالا میگن مرداد ماه میدیم ... پیشنهاد میکنم نمایندگان محترم صبر کنن تا آخر مرداد اگر به قولش عمل نکرد وزیر را استیضاح کنند و مرتضوی را برکنار تا دیگه الکی نمک روی زخم بازنشسته نپاشه.
  • حذف نکنید IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    2 0
    هم نمایندگان قبلی وهم این نمایندگان که کلی از اونها از دوره قبل اومدند 2 سال میخوان وزیر کار رو استیضاح کنند( مخصوصا بخاطر اون وعده که تا پایان سال 90 /2 میلیون شغل ایجاد خواهیم کرد ) نتونستند حالا هم که بهونه شده مرتضوی.... آقایون شما در دوره قبل نتونستیدحتی بهمنی رو بکشید به مجلس برای پاسخ به سوالات ... امیدوارم این دوره یه حرکتی بکنید تا مردم به وجود شما دلگرم بشند
  • بدون نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    2 0
    اگر حداد و توکلی بگذارند...
  • بدون نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    4 0
    این سال آخری استیضاح بازیا ی مجلس شروع شده. شما واقعا نگران رفتارهاي مرتضوي و سوابقش هستين؟ پس چرا زودتر وارد عمل نشدين؟
  • مردم CH ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    4 0
    ترو خدا بسه ديگه كم بگيد استيضاح استيضاح بعد هم بي تفاوتي مجلس بيخيال بابا نميتونيد استيضاح بكنيد هي شعار ندين