به دلیل افزایش قیمت سوخت بسیاری از رانندگان به سراغ استفاده از مواد مکمل و کیت ها می روند. تعدادی ازخوانندگان خبرآنلاین اعلام کردند که برخی ازنمایندگی های ایران خودرو نسبت به نصب این کیت ها بر روی خودرو ها اقدام می کنند.

 مسئول اطلاع رسانی ایران خودرو می گویند نصب این کیت ها غیر قانونی است .این  مسئول اطلاع رسانی ایران خودرو در پاسخ به این مشکل می گویند:
کیت ها و مواد شیمیایی که به عنوان کاهنده مصرف سوخت در بازار ارائه می شوند هیچ تاثیری در مصرف سوخت خودرو ندارد.
از آنجایی که امروز بسیاری از خودرو ها موجود در بازار انژکتوری هستند این مواد کوچکترین تاثیری بر سوخت این نوع از خودروها ندارد.
این مواد مخرب محیط زیست هستند. این نوع از محصولات تنها به دلیل متلاتم بودن بازار وسود جویی، سودجویان به دلیل افزایش قیمت بالای سوخت تشدید و روانه بازار می شود. ایران خودرو همواره نسبت به این ماجرا هشدار داده و عنوان داشته است که مردم مواظب باشند و فریب تبلیغات دروغین درمورد استفاده این کیت های ، قرص ها و مکمل ها را نخورند.
قرص ها و مکمل ها به دلیل افزایش آلا ینده های و تاثیرات متالوژیکی و اثرات بدی که برمحیط زیست می گذارند. باید وزارت بهداشت و درمان و محیط زیست مصرف این مواد را 100 درصد غیر قانونی اعلام کنند.
از سوی دیگر تا کنون هیچ مقاله علمی درباره تاثیر مثبت این مواد بر قوای محرکه خودرو ها نوشته نشده است.
عمده عواقب این مواد بر خودرو ها شامل خوردگی و اخلال در ایمنی و عملکرد موتور می شود. با توجه به این موارد ذکر شده آیا شنیده اید که خودرو های بزرگ جهانی از این کاهنده ها در موتور های خود جهت کاهش سوخت استفاده کنند. زمانی که ایران خودرو تا این اندازه مخالف استفاده این مواد کاهنده است چگونه می تواند از این مواد و کیت ها در جهت کاهش سوخت خودروهای تولیدی اش استفاده کند.
45 235

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 228101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =