پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت:

به دنبال جنجال تبلیغاتی رسانه‌های بیگانه و گزینش و تحریف بخشی از سخنان معاون اول رییس جمهور در مراسم «روز جهانی مبارزه با مواد مخدر»، واحد اطلاع رسانی دفتر معاون اول رئیس جمهور با انتشار توضیحاتی به این جوسازی‌ها پاسخ داد.
متن توضیحات واحد اطلاع رسانی دفتر معاون اول رییس جمهور بدین شرح است:
بسمه تعالی

در پی سخنرانی معاون اول محترم رئیس جمهور در مراسم "روز جهانی مبارزه با مواد مخدر " (91.4.6) رسانه های بیگانه، خصوصاً رسانه های وابسته به استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی، با گزینش و تحریف بخشی از سخنان ایشان، جنجالی تبلیغاتی به راه انداخته و به این بهانه بار دیگر مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی را مورد هجوم قرار دادند. در این مورد تذکر چند نکته ضروری است:

1- رهبران نظام از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، همواره میان پیروان راستین حضرت موسی (ع) به عنوان یک دین الهی و توحیدی و جریان "صهیونیسم جهانی" تفکیک قائل شده‌اند. امروزه ملل مسلمان جهان ضمن احترام به دین یهود و پیروان آن ، می دانند که صهیونیسم مسلکی شیطانی است که با خصایصی همچون اشغالگری و توسعه طلبی، ترور، زورمداری، نظامی گری، تجاوز به حقوق دیگران، مال اندوزی و هزاران فساد اخلاقی و اجتماعی دیگر، در پی دستیابی به اهداف خود و سلطه بر منابع جهانی است.

2- در 34 سال گذشته، صهیونیسم جهانی و عوامل آن هیچ‌گاه از توطئه علیه نظام جمهوری اسلامی دست برنداشته اند. آنها همواره به وسیله رسانه های وابسته به خود تلاش کرده‌اند تا با تحریف حقایق و انحراف افکار عمومی جهان تهمت‌هایی نظیر حمایت از تروریسم بین‌المللی، بنیادگرایی، نقض حقوق بشر، توسعه طلبی و ... را به ایران و مسلمانان نسبت دهند. یکی از اهداف این گونه هجمه های همه¬جانبه تبلیغاتی، آماده سازی افکار عمومی جهان برای سرکوب و تضعیف اسلام و مسلمانان با استفاده از هرگونه حربه سیاسی، اقتصادی و نظامی است.

3- هیاهو و جنجال اخیر در مورد سخنان معاون اول محترم رئیس جمهور مانند ده‌ها مورد از جنجال‌های کذب قبلی، از فتوای حضرت امام (ره) علیه سلمان رشدی گرفته تا سؤال پژوهشگرانه ریاست محترم جمهوری در مورد هولوکاست، بر اساس تحریف و دروغ ایجاد شده است. متأسفانه سردمداران نظام سلطه که خود از بانیان اصلی نژادپرستی و نسل کشی در دنیا هستند، این سخنان را "ضد یهود و نژادپرستانه" عنوان کرده‌اند.

4- معاون اول رئیس جمهور درمراسم مورد بحث، ضمن یک بحث علمی و مستدل، مطالبی را به عنوان یک صاحب نظر در موضوع صهیونیسم بیان نموده اند. ایشان مؤلف کتاب "زخم زمین" می باشد که حاوی تاریخچه شکل‌گیری صهیونیسم، تبارشناسی نهضت مقاومت اسلامی و ... است که توسط مرکز پژوهش‌های علمی و مطالعات استراتژیک خاورمیانه در سال 1388 منتشر شده و ایشان به خاطر این تألیف توسط نخبگان و دانشگاهیان فلسطینی و سوری مورد تقدیر قرار گرفته است. به این ترتیب وی بر خلاف ادعاهای گفته شده هرگز تفسیری دینی نکرده و نا آشنا به امور فلسطین و صهیونیسم هم نیست.

5- در مراجعه به متن سخنان معاون اول رییس جمهور مشاهده می‌شود که ایشان "صهیونیسم" را عامل گسترش مواد مخدر و دیگر مفاسد در دنیا اعلام کرده و با صراحت میان یهودیان اصیل که پیرو حضرت موسی (ع) هستند و صهیونیست‌ها، تفاوت قائل شده‌اند. اما عوامل و ایادی استکبار که از افشای دست‌های پشت پرده صهیونیسم جهانی در گسترش انواع فساد در دنیا هراس دارند، بلافاصله با تحریف و نقل ناقص برخی از قسمت‌ها تلاش کردند هیاهوی تبلیغاتی دیگری را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به راه بیاندازند.

6- در شرایطی که دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی، با بکارگیری تمام ابزارهای سیاسی و اقتصادی در پی توطئه و دشمنی علیه کشور ما و فشار بر مردم عزیزمان هستند، مایه تأسف است که برخی سایت های خبری داخلی نیز در دام رسانه های صهیونیستی افتاده و با ربط دادن این موضوع به برخی مسائل داخلی، آب به آسیاب دشمن ریخته و منافع کشور را قربانی اهداف و منافع سیاسی و جناحی خود می کنند.

7- در پایان باید افزود که این دولت در شرایط حساس کنونی کشور در سال پایانی با تمام توان خود به خدمت مشغول است در حالی که برخی از پایگاه های خبری با اهداف تبلیغاتی و سیاسی خود به دنبال حاشیه سازی و جنجال های تبلیغاتی هستند.

/29212

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 228264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =