۰ نفر
۲۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۷

پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر:

ستادحقوق بشر با انتشار بیانیه ای اخبار مربوط به کشتار گسترده مسلمانان در میانمار را نگران کننده دانسته و از مسئولان این کشور خواسته است تا اقدامی فوری برای پایان خشونت ها بعمل آورند.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:
بنام خدا
انتشار اخبار مربوط به کشتار گسترده مسلمانان در میانمار موجی از نگرانی را در میان کشورهای مسلمان و از جمله ایران برانگیخته است.
ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن و ابراز تاسف از جنایات صورت گرفته نسبت به اقلیت مسلمان میانمار و اعلام این نگرانی به مسئولان این کشور تلاش می کند تا هرچه سریعتر اطلاعات دقیق و موثقی را درباره این جنایات که یک نسل کشی و پاک سازی قومی جدی قلمداد می شود به دست آورده و ملت مسلمان ایران را در جریان آن قرار دهد.
ستاد حقوق بشر در عین حال، بار دیگر نسبت به فرهنگ کریه و ضد انسانی اسلام ستیزی که سرمنشاء آن در کشورهای غربی است هشدار داده و خواستار پایان دادن به این شیوه برخورد تبعیض آمیز نسبت به مسلمانان در اقصی نقاط جهان است.
متاسفانه ما هم اکنون شاهدیم که هشدارهای قبلی درباره ترویج فرهنگ اسلام ستیزی از سوی کشورهای غربی که در اقداماتی نظیر اهانت به قرآن کریم، بی حرمتی به مسلمانان و ایجاد محدودیت های شدید اجتماعی و شخصی برای آنها در کشورهای غربی کاملا به جا و وارد بوده، چرا اکه اکنون این روند به کشوری چون میانمار نیز سرایت کرده است.
ستاد حقوق بشر از مسئولان کشور میانمار می خواهد که ضمن رعایت حقوق اقلیت مسلمان این کشور، گزارش دقیق و جامعی به مسلمانان جهان و ملت ایران ارائه کرده و هرچه سریعتر شرایطی را فراهم کنند که خشونت ها پایان یافته و امنیت مسلمانان تامین شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 228732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =