عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اخبار متفاوت و نگران کننده درباره کشتار مسلمانان میانمار، از وزارت خارجه خواست سریعتر گزارشی رسمی و دقیق از این موضوع ارائه دهد.

جواد جهانگیر زاده با محکوم کردن قتل عام مسلمانان میانمار، به خبرآنلاین گفت: اخبار متفاوتی از میانمار به گوش می رسد و اگر  آمار اعلام شده در خصوص تعداد کشته شده ها واقعیت داشته باشد جنایت بزرگی علیه بشریت رخ داده است.
وی خواستار پیگیری جدی اخبار میانمار از سوی وزارت خارجه شد و افزود: وزارت خارجه باید سریعتر اخبار رسمی و دقیقی در این خصوص تهیه کند تا براساس اخبار رسمی تصمیمات دیپلماتیک اتخاذ شود، در موضوع پاچنار پاکستان متاسفانه بیشتر اظهارنظرها براساس اخبار رسانه ای صورت گرفت که بعدها بسیاری از آن اخبار تکذیب شد و این آسیب بزرگی برای دیپلماسی ما محسوب می شود از این رو معتقدم پیش از هر اظهارنظری در این خصوص باید از دستگاه وزارت خارجه خواست جدی و رسمی به این موضوع ورود پیدا کند و گزارشی ارائه دهد.
 
عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به همراهی برخی کشورهای اسلامی منطقه با استکبار جهانی، تصریح کرد: کشورهای اسلامی که امروز میلیاردها دلار برای حضور استکبار در منطقه هزینه می کنند بهتر است نگاهی به این فجایع غیرانسانی داشته باشند و همراه با سایر ملل اسلامی در جهت محکوم کردن این جنابات به صحنه بیایند.
 
وی در خصوص سکوت مجامع حقوق بشری جهانی و نهادهای بین المللی، گفت: وقتی وزارت خارجه کشورمان به عنوان کشوری اسلامی خبر دقیقی از میانمار منعکس نمی کند چگونه می توان عملکرد این مجامع را زیرسوال برد.
 
اسماعیل کوثری دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی کشتار بیرحمانه مسلمانان میانمار را نوعی نسل کشی دانست و گفت: اتفاقاتی که این روزها در میانمار در حال رخ دادن است آنقدر فجیع و تکان دهنده است که نمی توان آنها را دور از تصمیمات صهیونیست و استکبار جهانی تحلیل کرد.
 
وی با بیان اینکه استکبار جهانی به دنبال منحرف کردن افکارعمومی جهان از بیداری اسلامی است، افزود: تلاش صهیونیست ها و استکبار آن است که بیداری اسلامی را از اذهان پاک کرده و اولویت دیگری در افکارعمومی جهان ساخته و پرداخته کنند و کشتار مسلمانان بدترین شکل از این سناریو غیرانسانی است.
 
وی خواستار ورود جدی تر دستگاه دیپلماسی به موضوع کشتار مسلمانان میانمار شد و تاکید کرد: از یک سو وزارت خارجه باید این موضوع را از محافل بین المللی و حقوق بشری پیگیری کند؛ از سوی دیگر سازمان کنفرانس اسلامی نیز برای نشان دادن موضع رسمی جهان اسلام باید سریعا تشکیل جلسه داده و فعال شود.
 
وی با بیان اینکه استکبار جهانی به دنبال ایجاد تفرقه بین ادیان است، خاطرنشان ساخت: فجایع میانمار، پاکستان و ... نمونه هایی از تلاش های استکبار جهانی برای ایجاد اختلاف بین ادیان مذهبی است و مسلمانان باید هوشیارانه مراقب این توطئه ها و ترفندهای کشورهای استکباری باشند.

/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 228998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    0 0
    علیرغم اینکه قریبب به یکماه است کشتار مسلمانان در میانمار رخ داده، اما چرا این حادثه در رسانه های ایران دیر وبه کندی منعکس وپیگیری می شود؟