۰ نفر
۲۹ تیر ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۰

فارس نوشت:

 دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت ششمین سالروز پیروزی در جنگ 33 روزه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با گذشت شش سال هنوز هم در شوک شکست جنگ 33 روزه است،‌ سوریه را حامی و تکیه گاه بزرگ مقاومت دانست.
به گزارش فارس، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی دیشب خود که در مراسمی به مناسبت ششمین سالروز پیروزی جنگ 33 روزه ایراد کرد، در آغاز سخنان خود گفت که در این سخنان علاوه بر وقایع اتفاق افتاده در جنگ 33 روزه درباره شکست بی‌سابقه اسرائیل و دستاورد مقاومت صحبت خواهد کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت بخشی از سخنان خود را به اتفاقات سوریه اختصاص خواهد داد و در مورد اوضاع لبنان بعد از جنگ 33 روزه نیز صحبت خواهد کرد.

اسرائیل همچنان در شوک شکست جنگ 33 است

وی تاکید کرد که اسرائیل در ششمین سالروز جنگ 33 روزه نیز همچنان در شوک ناشی از شکست خود در این جنگ قرار دارد، بسیاری از اسرائیلی‌ها نشست‌هایی را برگزار کردند و مقالات مختلفی را نوشتند و در جلساتی که بسیاری از رهبران ارشد صهیونیستی حاضر بودند، از این شکست سخن به میان آوردند، این برای ما کافی است که "مئیر داگان"، رئیس موساد در زمان جنگ اعلام کند که این جنگ یک مصیبت برای اسرائیل بود و اسرائیل ضربه بسیار سختی دریافت کرد، یا اینکه "دان مریدور" که در آن زمان رئیس کمیته به روزرسانی نظریه‌های امنیت قومی اسرائیل بود، اعلام کرد که اسرائیل تاکنون چنین چیزی را مشاهده نکرده و تا به حال اینقدر در خفت گرفتار نشده است.

اسرائیل هنوز هم در باتلاق شکست جنگ 33 روزه دست و پا می‌‌زنند

وی افزود: آنها الان هم در باتلاق هستند، با این حال به دنبال دستاوردی برای خود هستند، آنها فریبکاری می‌کنند و از دستاوردی بزرگ صحبت می‌کنند که در جنگ ژوئیه به دست آوردند. آنها در نشست امنیتی خود در روز 14 جولای مدعی بودند که اطلاعات دقیق و بسیار مهمی دارند و تمام سامانه‌های پرتاب موشک حزب الله و موشک‌های ساخت ایران را می‌شناسند و وزیر جنگ اسرائیل گفت که تمام سامانه‌های پرتاب موشک حزب الله مشخص شده‌اند. آنها مدعی بودند که اگر موافقت برای آغاز عملیات ایجاد شود، فورا جنگ به پایان می‌رسد و کمر حزب الله خواهد شکست، آنها تصور می‌کردند که این عملیات حزب الله را شگفت زده می‌کند و حزب الله عاجر از پرتاب موشک‌های خود خواهد بود. ساعتی بعد از تصویب جنگ 40 جنگنده حمله را آغاز کرد و بیش از 40 نقطه را هدف قرار گرفت. آنها در 34 دقیقه عملیات خود را انجام دادند و حالوتس با اولمرت تماس گرفت و گفت که اسرائیل در جنگ پیروز شده و جنگ به پایان رسیده است.

فریبکاری‌های رژیم صهیونیستی در دومین روز چنگ

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: در روز دوم "شیمون پرز" گفت که اسرائیل در جنگ پیروز شد و دبیرکل حزب الله به دمشق فرار کرده است، این در حالی است که من در ضاحیه بودم، رهبران اسرائیل بعد از آن به دنبال تلاش امنیتی گسترده و جمع آوری اطلاعات و مانور و تصویب بودجه‌های کلان برای تحقق یک دستاورد بودند و موضوع را شبیه به سال 1967 می‌دانستند، حالوتس در این راستا مدعی شد که 60 الی 70 درصد از توان موشکی حزب الله را هدف قرار داده است،‌ در حالی که این یکی دیگر از فریب‌های رژیم صهیونیستی بود.

مقاومت همیشه بیدار و در صحنه حاضر است

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: واقعیتی که بر همیشه بیدار و آگاه و زنده بودن مقاومت دلالت می‌کند این است که مغز مدیر و مدبر امنیتی آن متوجه تحرکات دشمن صهیونیستی پیرامون سامانه‌های موشک میان برد شد و مقاومت این موضوع را برملا نکرد، بلکه با آنها در تحرکاتشان همراهی کرد و در جمع آوری اطلاعات به آنها کمک کرد و در یکی از این لحظات این عقل مدیر و مدبر شهید "عماد مغنیه" و دیگر برادران ضربه لازم را به اسرائیلی‌ها وارد کرد و شهید مغنیه همیشه به این فکر می‌کرد که ضربه اول را در هر جنگی باید مقاومت به اسرائیل وارد کند.

اولین دلایل بیداری مقاومت

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: اولین موفقیت امنیتی مقاومت این بود که دریافت رژیم صهیونیستی از محل استقرار سامانه‌های موشک آگاه است و دومین موفقیت امنیتی این بود که مقاومت توانست این سامانه‌ها را از آن محل خارج کند، بی‌آنکه رژیم صهیونیستی به این موضوع پی‌ببرد و به همین دلیل رژیم صهیونیستی اقدام به موشک‌باران اکثر مناطقی کرد که مثلا سامانه‌های موشک‌ها در آنجا قرار دارد، در حالی‌که این سامانه‌ها از آنجا به جای دیگری منتقل شده بودند و پس از آن بود که مقاومت جنگ خود با رژیم صهیونیستی را آغاز که 33 روز به طول انجامید و حتی آماده بود که تل‌آویو را نیز هدف قرار دهد.

سید نصرالله در ادامه گفت: عملیات "قدرت ویژه" که رژیم صهیونیستی به واسطه نیروی هوایی‌ ویژه‌اش به آن می‌بالد را ما بر آن نام "عملیات توهم ویژه" و "عملیات افتادن به دام مقاومت" می‌گذاریم و 70 تا 80 درصد نیروی مقاومت تا آخرین روز در میدان مبارزه حضور داشت و آمادگی داشت به مبارزه و ایستادگی خود ادامه دهد.

دومین دلیل بیداری مقاومت: اذعان دشمن به گرفتار آمدن در جنگی طولانی

وی تاکید کرد: اگر به تعدادی مشخصی از موشک‌ها اکتفا می‌کردیم، می‌توانستیم در بعد میدانی موشک‌های بیشتری شلیک کنیم، اما ما عامل زمان را هم مد نظر داشتیم و بمباران‌هایمان را بر این فرضیه انجام می‌دادیم که جنگ به طول می‌انجامد. در دومین روز جنگ هنگامی‌که رژیم صهیونیستی واقعیت را دریافت "حالوتس" با ورود به کمیته امنیتی سعی کرد تا به اعضای آن بگوید که به نظر می‌رسد ما وارد جنگ طولانی مدت شده‌ایم که هفته‌ها به طول می‌انجامد و پرز نتوانست در این ارتباط دفاعی کند و سخنی بر زبان آورد، همان‌گونه که تاکنون نیز زبانش کوتاه است.

اسرائیل در صورت حمله با اقدام غافلگیر کننده حزب الله مواجه می‌‌شود

دبیرکل حزب الله گفت: ما می‌دانیم و از پیگیری اوضاع لبنان متوجه شده‌ایم که بسیاری از مردم درگیری‌ها و نبردها و اوضاع را دنبال می‌کنند و این حق آنهاست، اما اطمینان داشته باشید در کنار تمام این غوغاها و هرج و مرج‌ها مقاومتی وجود دارد و مردان مقاومت شبانه روز بر روی پرونده مبارزه و جنگ با دشمن و حمایت و محافظت از کشور کار می‌کنند و در این راه هیچ چیز نمی‌تواند، آنها را از این امر غافل کند و در عین حال می‌دانیم که دشمن در حال جمع آوری اطلاعات درباره ماست و خود را برای وارد آوردن اولین ضربه آماده می‌کند، بسان جنگ‌های پیشین که شاهد این امر بودیم.

وعده‌های دشمن صهیونیستی توخالی است

وی افزود: من از دشمن صهیونیستی می‌خواهم به این نکته توجه داشته باشد و به آن می‌گویم که قدرت کیفی تو قدرتی توخالی و توهمی است و ما می‌دانیم که در هر جنگی که ممکن است در آینده رخ دهد، ضربه اول را وارد کنی اما بدان پس از اولین ضربه مقاومت تو را غافلگیر خواهد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد که ما به رژیم صهیونیستی وعده می‌دهیم که این رژیم را غافلگیر خواهیم کرد، اما از همه شما و از همه ملل منطقه می‌خواهم که به توانمندی‌های بالا و عالی مقاومت و آگاهی و بیداری آن باور داشته باشید و بدانید که ما در لبنان و جهان عرب و جهان اسلام و در این منطقه مغزها و قلب‌ها و اراده‌ها و عزم‌ها و توانمند‌ی‌هایی در اختیار داریم که با کمک آنها می‌توانیم برنامه‌ریزی و طراحی و مقاومت کنیم و سرانجام کار پیروز شویم و سرنوشت ما برخلاف آنچه که برخی از حکام و نویسندگان عرب و اکثر رسانه‌ها تلاش کردند، ان را به ما القا کنند، شکست و ناکامی و ناتوانی نیست . در جنگ ژوئیه و پس از آن جنگ نوار غزه مهمترین پیامی که ارسال شد، این بود که سرنوشت ما پیروزی است و اینکه شکست نخوریم و همانگونه که پیروزس سال 2000 و 2006 را رقم زدیم می‌توانیم پیروزی بزگ‌تری در هر جنگ آینده‌ای رقم بزنیم.

هدف از جنگ 33 روزه نابودی مقاومت و ضربه زدن به محور مقاومت بود

به گزارش فارس، دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه سخنان گفت: جنگ پایان یافت و اکنون به نکته دوم می‌پردازم اسرائیلی‌ها با آمریکایی‌ها به سراغ ارزیابی جنگ رفتند و درس عبرت گرفتند و ما وارد مرحله جدیدی شدیم. جنگ 33 روزه را بدین منظور به راه انداختند تا با شکست مقاومت در لبنان یکی از مهمترین جنبش‌های منطقه و سرانجام محور مقاومت در منطقه را نابود کنند، یعنی بخشی از جهان عرب که به قضیه فلسطینی و بازپس گیری سرزمین‌های عربی پایبند است و محوری است که ایران و سوریه و جنبش‌های مقاومت در لبنان و فلسطین را دربرمی‌گیرد، اما اکثر رژیم‌های منطقه در محور دیگر هستند و آرزو می کنند که فلسطینیان قضیه خود را فراموش کنند، آنچه که می‌خواستند نابودی محور اول و جنبش نخست یعنی نابودی مقاومت در لبنان بود و اگر مقاومت در لبنان شکست خورده بود، جنگ به سمت سوریه ادامه پیدا می‌کرد، چون سوریه حامی مقاومت بود و نقشه دوم آنها سرنگونی نظام بشار و نابودی سوریه و سر تسلیم فرود آوردن در برابر پروژه‌های آمریکا و اسرائیل بود.

پیروزی مقاومت تمام نقشه‌های دشمن را نقش برآب کرد

اما پیروزی مقاومت این نقشه دوم آنها را نقش بر آب کرد چرا که در روزهای آخر جنگ اسرائیل به دنبال راه حل می‌گشت و در آن زمان از هیئت عربی در نیویورک پرس‌وجو کردند؛ اسرائیل از همه شروط خود گذشت و تنها یک چیز در قطعنامه 1701 عایدش شد و آن محکوم کردن مقاومت بود، پس دستاوردهای این جنگ برای اسرائیل چه بود؟

برخی در داخل لبنان از پشت به مقاومت خنجر زدند

امروز من به شما می گویم اگر در لبنان همبستگی سیاسی ملی و وابستگی متقابل سیاسی بود و اگر در لبنان برخی خنجرها در غلاف بود نه بر پشت ما، می‌توانستیم در روزهای اخیر از مذاکرات دستاوردهایی را محقق کنیم، اما برخی در سطح سیاسی درون لبنان نیز از اسرائیل حمایت می‌کردند تا این رژیم را از بن بست خارج کنند.

وی در ادامه سخنرانی خود گفت: جوانی که از اف6 اسرائیل نمی‌هراسد و در جنوب لبنان می‌ماند و دلش نمی‌لرزد، این راهبرد دفاعی صحیح است. شیمون پرز درباره قبول قطعنامه آتش بس 1701 می‌گوید اسرائیل چاره ای جز توقف جنگ نداشت و این بیشترین دستاورد برای اسرائیل بود.

سردرگمی رژیم صهیونیستی در مقابله با مقاومت لبنان و غزه

سید حسن نصرالله افزود: اسرائیلی ها وارد مرحله دوم شدند و به غزه رفتند اما در غزه به نقشه کار مجهز بودند اما نقشه‌های آمریکا و اسرائیل تمام نشد، بلکه نقشه‌های دیگری برای غزه برگزیدند، چرا که از حقایق جنگ 33 روزه درس عبرت گرفته بودند. آنها که در لبنان حزب الله برایشان مشکل اساسی شده بود به این نتیجه رسیده بودند که بمباران هوایی جنگ را به نفع آنها تمام نمی‌کند و دوم اینکه عملیات زمینی نیز بسیار خطرناک است و ماجراجویی بزرگی است. از چند روز پیش از شروع جنگ اولمرت گفته بود که هر گونه عملیات زمینی در خاک لبنان اگر با پیشروی بیشتر از 3 کیلومتر باشد، حماقت است شیمون پرز نیز در تحقیقات کمیته وینوگراد گفت: چون این جنگ از دور جریان دارد، غیرممکن است که با هواپیمای اف-16 صد میلیون دلاری بتوان هر جوان 16 ساله را تحت پیگرد قرار داد و آنها در نهایت موشک‌های ضد هوایی در اختیار می‌گیرند. پرز همچنین می‌گوید: برای ما ممکن نیست که بتوانیم تانک‌های مرکاوای خود را تا همه سنگرهای حزب الله ببریم.

همه باید در لبنان به تکلیف ملی خود عمل کنند

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود که به مناسبت ششمین سالروز پیروزی مقاومت در جنوب لبنان ایراد می‌کرد، با اشاره ضمنی به هجمه رسانه‌ای و غیررسانه‌ای برخی از نیروهای 14 مارس علیه حزب الله گفت: تنش‌های داخلی در لبنان دلایلی دارد و رسانه‌ها در کمک به متشنج کردن اوضاع کوتاهی نکرده‌اند من درباره حق رسانه‌ای آنها بحثی ندارم، اما باید به تکلیف ملی خود نیز آگاه باشند و به آن عمل کنند.

دبیر کل حزب الله با درخواست از همه مردم لبنان و به ویژه حامیان مقاومت برای پیشه کردن صبر و تحمل در برابر هجمه‌های سیاسی گفت: ما توهین‌های زیادی شنیدیم اما مشکلی نیست، وقتی که تجربه ثابت کرده است که خون ما و فرزندان ما فدای شرافت کشور و ثبات آن شده است، پس مشکلی نیست، جواب ندهید، اظهارات تحریک‌آمیز به زبان نیاورید، کسانی هستند که می‌خواهند شما را به درگیری سوق دهند، کسانی هستند که می‌خواهند در لبنان فتنه و ناآرامی ایجاد کنند.

توطئه‌های بسیاری برای لبنان و سوریه تدارک دیده شده است

دبیر کل حزب الله تاکید کرد: امروز در سوریه نمی خواهند سنگ روی سنگ بند باشد و همچنین در لبنان همین گونه است، من می‌خواهم که صبر زیاد پیشه کنید و منضبط باشید کسانی هستند که برای به هم ریختن جامعه ما کار می‌کنند جنگ‌های حزبی، طائفه‌ای و مذهبی به راه انداخته‌اند و این درگیری‌ها تصادفی نیست و به خاطر این نیست که مردم فقیر و محتاج هستند یا اینکه جریان برق قطع شده است، بلکه به این دلیل است که کسانی پول می‌دهند تا کشور این گونه باشد.

سید حسن نصرالله افزود: اما ما در عین قدرت به سکوت و آرامش خود متعهد هستیم و همه می‌دانند که ما ضعیف نیستیم، اما آشتی ملی را به ویژه در موضوع شیعه و سنی ترجیح می‌دهیم.

ایران خواهان ارتشی قوی در لبنان است

وی اظهار داشت: ای همه کسانی که حامی ارتش هستید و ای دولت لبنان اگر بخواهیم ارتشی قدرتمند داشته باشیم، باید از موضع قوی برخوردار باشیم و از سفیر آمریکا و ژنرال آمریکایی نهراسیم در آن زمان است که می‌توانیم ارتش قوی تشکیل دهیم، اما اگر تسلیحات آمریکایی باشد، اما مهمات آن در نزد خود آمریکا باشد این یعنی ارتش در حد نیروهای امنیتی باقی مانده است.

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه آمریکا هرگز به ارتش لبنان تسلیحات قوی نمی‌دهد تا با اسرائیل جنگ نکند، گفت: ما سلاح آمریکا را نمی‌خواهیم و دستمان را به سمتش دراز نمی‌کنیم آنها نمی خواهند ارتش قوی باشد و نمی‌خواهند که به لبنان سلاح بدهند ایران گفت که به ارتش لبنان سلاح هدیه می‌دهد یا با قیمت بسیار پایین می‌فروشد پس ایران می‌خواهد که ارتش لبنان قوی باشد.

دبیر کل حزب الله در ادامه پرسید کدام نیروها در لبنان می توانند تصمیم بگیرند که این هدیه را از ایران بپذیرند.

وی ادامه داد: اگر اختیار ما تنها در حد ترس از کونیلی و کلینتون باشد پس از کجا ارتش قوی بیاوریم ارتش تجهیزات می‌خواهد آموزش و پوشش سیاسی می‌خواهد.

اتفاق ملی تنها راه مقابله با تهدیدهای داخلی و خارجی است

نصرالله تاکید کرد: درباره اوضاع لبنان در مقابله با تهدیدهای داخلی و خارجی باید گفت اتفاق نظر ملی درباره تقویت ارتش لبنان به عنوان نهادی مدافع میهن وجود دارد.

دبیر کل حزب الله گفت: ارتش طی سال‌های گذشته ملی‌گرایی و بی‌طرفی خود را نشان داده و ثابت کرده که ضامن ملی است، اما اتهاماتی که بر ارتش درباره کار برای طرفی یا طرف دیگر بیشترین چیزی است که ارتش را تهدید می‌کند هنگامی که ارتش را در برابر اولین حادثه داخلی یا با اسرائیل تنها می‌گذاریم آن زمان مصیبت است و حتی در حادثه منطقه العدیسه باید قدر و بهای ارتش را بدانیم که تا چد حامی دولت و کشور است.

دعوت از مردم و نیروهای لبنانی به دوری از تفرقه‌افکنی قومی و مذهبی

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان با دعوت مردم و نیروهای لبنانی به دوری از تفرقه‌افکنی قومی و مذهبی گفت: از همه می‌خواهیم که آگاه باشند و به منشور شرف پایبند باشند گفتمان فرقه‌ای هرج و مرج می‌آورد ما می‌خواهیم منشور شرف داشته باشیم که می‌گوید اگر یک فرد شیعه فرقی نمی‌کند، عالم دینی باشد فرهنگی باشد نویسنده باشد سخنی توهین‌آمیز به قوم و مذهبی دیگر بگوید ما علمای شیعه در برابر وی می‌ایستیم و با وی برخورد می‌کنیم همان طور که اگر یک اهل تسنن این کار را انجام دهد علمای اهل تسنن با وی برخورد می‌کنند و همین درباره دروزی‌ها و مسیحیان نیز صدق می‌کند.

وی ادامه داد: ما این موضوع را پیشنهاد می‌دهیم و به آن پایبندیم هر فردی از شیعیان لبنان اگر اقدام تحریک‌آمیز یا سخن تحریک آمیزی مرتکب شود ما وی را ساکت می‌کنیم ما شیعه هستیم و مسیحیان نیز همین کار را می‌کنند.

گروه 14 مارس و ادامه فتنه‌انگیزی‌های آنها در لبنان

سید حسن نصرالله در ادامه به جریان سازی های 14 مارس علیه حزب الله از زمان روی کار آمدن دولت نجیب میقاتی در لبنان گفت: با روی کار آمدن اکثریت کنونی در پارلمان اختلاف افکنی کردند گروه 14 مارس از همان روز اول می گفت که دولت لبنان دولت حزب الله است (با اشاره به دولت نجیب میقاتی) در حالی که می دانست این گونه نیست و می خواست از این طریق هر چیزی را بر حزب الله تحمیل کند جریان 14 مارس در دولت شریک شد و از روز اول گفت که دولت حزب الله است تا تبعاتش را بر ما تحمیل کند و ما برای اینکه دولت در راستای منافع لبنان باقی بماند خویشتنداری کردیم.

خلع سلاح مقاومت نیرنگی بیش برای غلبه بر مقاومت نیست

دبیر کل حزب الله گفت: در حالی که می بینید کسانی که به دنبال خلع سلاح مقاومت هستند خود شورشیان سوریه را مسلح می‌کنند. دولت لبنان ائتلافی است و نظرات مختلف در آن بیان می‌شود اما اصل این است که اختلافات خود را با گفت وگو حل کنیم ما هر گونه اختلافی با هر بخشی از دولت و هر گونه اختلافی با هر گونه متحدی در ائتلاف خود را آشکارا بیان نمی کنیم بلکه ترجیح می دهیم که گفت‌وگو کنیم.

سید حسن نصرالله ابراز امیدواری کرد طرف های لبنانی به ویژه جناح اکثریت با گفت وگو اختلافات خود را حل کنند و خود را درگیر اختلافات نکنند که این به نفع و مصلحت لبنان نیست.

اتحاد خود را با هم‌پیمانان خود برسر اختلاف سلیقه نمی‌شکینم

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: ما بر روابط راهبری خوب و گرم خود با متحدانمان تاکید می‌کنیم، چون برخی می‌خواهند حزب الله و جریان آزاد ملی را در برابر هم قرار دهند، اما ما در جایگاه حزب الله بر روابط راهبردی خود با شخص "میشل عون"، رهبر جریان آزاد ملی و همه اعضای این جریان تاکید می کنیم که ائتلافمان راهبردی است و آنچه که بین ما در طی شش سال گذشته ساخته شده است با اختلاف یا فرضیه اختلاف یا قضیه درخواست چیزی منفک نمی‌شود طرف هایی هم که با یکدیگر متحد هستند در برخی مسائل با یکدیگر اختلاف نظرهایی دارند و هیچ کدام تابع دیگری نیستند یا یکی خود را محو دیگری کند هیچ کس توقع ندارد که جریان آزاد ملی تابع حزب الله باشد و انتظار هم ندارند که حزب الله تابع جریان آزاد ملی باشد بین ما تفاهم و ائتلاف وجود دارد.

سید حسن نصرالله ادامه داد: از این سو ما و برادرانمان در حزب الله به موضع ژنرال عون و جریان آزاد ملی و همه متحدان خود در جنگ 33روزه خارج از محاسبات سود و زیان و یا محاسبات سیاسی اخلاق گونه و انسان گونه می نگریم.

تمجید از شهدای مقاومت و امام مقاومت امام موسی صدر

دبیر کل حزب الله در پایان به روح همه شهدا و امام مقاومت امام موسی صدر و همه افسران و سربازان و فرماندهان ارتش و همه نیروهای سیاسی و هم کسانی که حامی مقاومت بودند سلام و درود فرستاد و از همه جمعیت حاضر و کسانی که معجزه جنگ 2006 را خلق کردند تشکر و قدردانی کرد و گفت: به شما می گویم چیزی که خلق کردید جاودان خواهد ماند.

تحریم‌ها و جنگ‌های روانی علیه ایران جواب معکوس داد/ایران صد برابر قویتر از 30 سال قبل است

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران تاکید کرد که آمریکا و غرب هر کاری که می‌توانستند بر ضد ایران انجام دادند، اما ایران امروز صد بار قوی‌تر از سی سال قبل است و قدرت آن بیشتر نیز خواهد شد.

وی افزود: آنها ایران را محاصره کردند، اما ایران قوی‌تر شد، ایران کشور بزرگی است و از لحاظ نیروهای انسانی و نخبه‌ها و امکانات مادی نیز غنی است.

 

ده‌ها شبکه ماهواره ای علیه ایران فعالیت می کنند

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: اسرائیل در سال‌های اخیر به دنبال محاصره ایران و ترور فرماندهان نظامی و انفجار علیه مردم بوده است، ده‌ها شبکه ماهواره‌ای به زبان فارسی به راه افتاده است که به دنبال تحریک ملت ایران علیه رهبران آن است، آنها بسیاری از مردم را برای ریختن به خیابان در تهران تحریک کردند، اما در ایجاد فتنه در این کشور ناتوان ماندند.

سوریه تنها بهای حمایت از مقاومت را می‌پردازد

سید حسن نصرالله درباره وضعیت جاری در سوریه گفت که سوریه نه تنها بهای حمایت از مقاومت فلسطین و لبنان را پرداخت می‌کند بلکه مقاومت فلسطین و لبنان به لطف سلاح‌هایی که ساخت این کشور بود و آنها در اختیار مقاومت قرار می‌داد، موفق شد هم در لبنان و هم در غزه به پیروزی برسد و رژیم صهیونیستی به خوبی به این امر واقف بود.

وی تاکید کرد: هنگامی‌که رژیم‌های عربی در حال مال اندوزی بودند، سوریه بشار اسد ، سوریه فرماندهان شهیدی چون آصف شوکت و داوود راجحة و حسن تورکمانی از مقاومت فلسطین و لبنان حمایت می‌کردند.

فرماندهان شهید سوریه منتی بزرگ برمقاومت دارند/ ارتش دشمنان را ناامید می‌کند

دبیرکل حزب الله لبنان بار دیگر تاکید کرد که این فرماندهان بزرگ منتی بسیار برمقاومت داشتند و ما بابت این ضایعه بزرگ با فرماندهان و ارتش و ملت سوریه ابراز همدردی کرده و این ضایعه را تسلیت گفته و تاکید می‌کنیم که این اقدام تنها و تنها در خدمت منافع دشمن است و این شهدا از دوستان نزدیک مقاومت و ایستادگی و مبارزه در برابر دشمن صهیونیستی بودند.

سید حسن نصرالله گفت که ما باور داریم ارتش سوریه دارای فرماندهان بزرگی چون شهدای امروز است که بتوانند جای آنها را پر کنند و امید دشمنان را به ناامیدی تبدیل کنند.

سوریه برای اسرائیل و آمریکا یک معضل اساسی بود

سید حسن نصرالله در ادامه اظهات خود گفت: صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها با مشکلی اساسی و واقعی مواجه بودند که در سوریه نمود پیدا می‌کرد. آنها مشاهده کردند که در مرحله گذشته تغییر و تحولات مهمی در سوریه در حال رخ دادن بود، اول از همه اینکه استراتژی نظامی جدیدی در سوریه وضع شد و براساس آن عمل نیز شد و این استراتژی طی دهه گذشته سوریه را به یک قدرت نظامی تبدیل کرد که می‌توانست با تهدیدات رژیم صهیونیستی مقابله کند و سرانجام اینکه نگاه اسرائیل به سوریه در سال‌های اخیر نگاهی نگران و مضطرب بود و امروز توانمندی موشکی سوریه به حدی است که در آن جای بحث و گفت‌وگو نیست.

وی افزود: دوم اینکه سوریه گذرگاه مقاومت و پل ارتباطی بین مقاومت و ایران بود، ولی به من اجازه دهید تا بگویم که سوریه فراتر از اینها بود، سوریه حامی واقعی مقاومت به ویژه در بعد نظامی بود و در این‌باره من دو گواه دارم.

دبیرکل حزب الله لبنان درباره دو دلیل خود در این باره گفت: گواه اول اینکه مهمترین موشک‌هایی که بر حیفا و مرکز اسرائیل فرود می‌آمد، موشک‌هایی ساخته و تولید صنایع نظامی سوریه بود که در اختیار مقاومت گذاشته شد.

سوریه تکیه گاه مقاومت است

وی تاکید کرد: سوریه حامی مقاومت بود و سلاح‌هایی در اختیار مقاومت گذاشت که به واسطه آنها توانست در جنگ ژوئیه مقاومت کند و مهمترین سلاح‌هایی که در جنگ ژوئیه با آنها مبارزه و ایستادگی کردیم، سلاح‌های سوری بود و نه تنها لبنان که در نوار غزه نیز چنین بود، سلاح‌هایی که به نوار غزه می‌رسید نیز سوری بود.

دبیرکل حزب الله گفت: اسرائیل امروز از نوار غزه می‌ترسد و از این بیم دارد که غزه مبادا تل‌آویو را هدف قرار دهد. این موشک‌ها را آیا رژیم سعودی یا مصر به نوار غزه دادند؟ آیا رژیم‌های عربی آن را در اختیار نوار غزه گذاشتند؟ مسلما نه آنها موشک‌های سوری بودند که از طریق سوریه در اختیار نوار غزه گداشت و سوریه به خاطر مقاومت لبنان و فلسطین منافع خود را به خطر انداخت به من یک رژیم عربی را نشان دهید که دست به چنین اقدامی زده باشد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه این سوال را مطرح کرد که به نظر شما معنای سلاح در اختیار حزب الله و حماس و جنبش جهاد اسلامی گذاشتن توسط سوریه چه معنایی می‌تواند داشته باشد، آن هم در زمانی‌که رژیم‌های عربی از کمک‌های غذایی و مالی خود به نوار غزه امتناع می‌کردند. سوریه هم سلاح و غذا به نوار غزه ارسال و در این راه خطر می‌کرد، این سوریه است، این سوریه بشار اسد است، این سوریه فرماندهان شهید آصف شوکت و داوود راجحة و حسن تورکمانی است.

آمریکا برای حفظ امنیت اسرائیل نمی‌خواهد ارتشی در خاورمیانه باشد

وی تاکید کرد: در چنین روزی باید از حق و حقیقت سخن بگوییم، چه این سخنان باب میل کسانی باشد چه نباشد، کسی خود را فریب ندهد، هم اکنون طرحی آمریکایی – صهیونیستی در سوریه در حال اجراست که "نباید به خاطر رژیم صهیونیستی ارتش قدرتمندی در منطقه وجود داشته باشد". ارتش لبنان درست است که ارتشی قدرتمند به شمار می‌آید، ولی واقعیت امر این است که این دستگاه امنیت داخلی در پوشش ارتش است، رژیم صهیونیستی خواهان ارتشی در منطقه است که در بعد امنیت داخلی قدرتمند باشد و در این میان اگر هم واقعا ارتشی وجود داشته باشد، باید با آمریکا در ارتباط باشد و این همان وضعیت حاکم بر ارتش‌‌های عربی است.

سید حسن نصر الله گفت: چرا هنگامی‌که آمریکا عراق را اشغال کرد، اولین اقدام آنها منحل کردن ارتش بود. آیا این همان ارتشی نبود که کویت را اشغال کرد و کشورهای همجوار را مرتب تهدید و با شیعیان و کردها و سنی‌ها عراق مقابله و آنها را سرکوب می‌‌کرد.

وی تاکید کرد که واقعیت امر این است که آنها خواهان ارتشی قدرتمند با سلاح‌های قدرتمند و بدون وابستگی به آمریکایی نیستند، امروز در عراق مگر غیر از پلیس نیروی نظامی دیگری وجود دارد.

سید حسن نصر الله در ادامه افزود: در سراسر منطقه تنها ارتش سوریه بود که آموزش‌ها و تسلیحاتش به آمریکایی‌ها وابسته نبود و به همین دلیل باید ترتیبی برای از بین بردن این ارتش اتخاذ می‌شد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: آمریکا و غرب و ایادی آنها در جهان عرب اقدام به سوء استفاده از خواسته‌ها مطالبات برحق مردم سوریه کرده و این کشور را در استانه جنگ قرار دادند.

گفت‌وگو تنها راهکار حل بحران سوریه است

وی تاکید کرد که معارضان سوری حتی معارضان ملی داخل کشور نیز از مذاکره و گفت‌وگو با دمشق منع شده‌اند، چون هدف نابودی سوریه و ملت و ارتش آن است،‌ همانگونه که در عراق نیز چنین بود.

سید حسن نصرالله گفت: رژیم صهیونیستی حق دارد که امروز خوشحال باشد، چون امروز ستون‌ها و پایه‌ و اساس ارتش سوریه هدف قرار گرفت و فرماندهان بزرگ این ارتش به شهادت رسیدند. این خواسته رژیم صهیونیستی است که ارتش قدرتمندی در سوریه نباشد، به همین دلیل ما بار دیگر می‌خواهیم که سوریه و ملت و ارتش آن حفظ شوند و تنها راه حل در این‌باره پذیرش مذاکره و گفت‌وگو و اقدام هرچه سریع‌تر برای آن است.

وی در پایان گفت: باید که از خشم و غضب خود بیرون بیاییم و اندکی درباره آنچه در سوریه می‌گذرد بیاندیشم و تامل کنیم که چه کسی و چه طرفی از این وضعیت شود می‌برد. روز گذشته "هیلاری کلینتون"، وزیر خارجه آمریکا در منطقه بود، آیا درباره وضعیت ملت فلسطینی سراغی گرفت؟ کلینتون به منطقه آمده بود تا به رژیم صهیونیستی بابت موضع مصر اطمینان خاطر دهد.

26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 229157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =