دمشق برای اولین بار در اختیار داشتن سلاح های شیمایی و بیولوژیکی را تایید کرد و گفت تنها در برابر حملات بیگانگان از آنها استفاده خواهد کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس جهاد المقدسی سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه با تاکید بر اینکه "سلاح‌های شیمیایی و میکروبی" این کشور تحت کنترل کامل ارتش قرار دارد، اعلام کرد که به هیچ وجه از این سلاح‌ها در درگیری‌های داخلی استفاده نشده و نمی‌شود.
مقدسی در عین حال هشدار داد از این سلاح ها برای مقابله با هر کشوری که قصد تجاوز به خاک سوریه را داشته باشد استفاده خواهد کرد.
در بعد سیاسی نیز مقدسی گفت: بیانیه و تصمیمات اخیر اتحادیه عرب مبنی بر کناره گیری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه دخالت آشکار در امور داخلی سوریه است و به هیچ وجه قابل قبول نیست.
وی ادامه داد: در مورد سوریه این ملت سوریه هستند که تصمیم گیری می‌کنند و ما نیز تنها تصمیماتی که ملت سوریه بگیرند قبول می‌کنیم نه آنچه که اتحادیه عرب یا کشورهای غربی تصمیم می‌گیرند.
سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه گفت: تغییرات در ماموریت ناظران بین‌المللی مستقر در سوریه به عهده شورای امنیت است و ما به عنوان طرف سوری تنها بر پایبندی خود به طرح شش ماده‌ای کوفی عنان، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه تاکید داریم.
رژیم صهیونیستی در چند هفته گذشته به طور مستمر کشورهای غربی را درباره سلاح های شیمیایی تحریک کرده است. برخی از ناظران تبلیغات رسانه های غربی درباره سلاح های شیمیایی سوریه را بهانه جدیدی برای تجاوز به سوریه قلمداد کرده اند. 
 4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 230147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نيما IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
    22 6
    دوستي با كشوري كه نگهداري سلاح شيميايي را به صراحت قبول داره واقعا بحث برانگيزه
  • بدون نام IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
    6 19
    چطوره که اسرایل و امنیکا بمب های فسفری استفاده می کنند ولی وقتی ایران و سوریه می رسه همه چیز ممنوع و دو از انسانیت میشه از قدیم گفتن جواب آتش را با آتش باید بدی
    • حمود IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
      1 1
      مجید دلبندم اون آمریکاست نه آمنیکا
  • بدون نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    3 9
    من مطمئنم یک تیم صهیونیستی داره توی تمام صفحات مثبت و منفی میده تا نظرات رو مطابق با اهداف کثیف حیوونای کثیف اسرائیلی هماهنگ کنه.
  • مجيد IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
    1 0
    دموكراسي و ازادي را براي تمام كشورها و مردم جهان خواهانم منجمله براي مردم سوريه ولي نه با تروريست هاو وهابيها و سلفي هاي عربستاني و مصري و غيره.اين وهابي هاي عربستان و قطر واقعا در كشور خود در ازادي و دموكراسي (بااين شاهان فاسدشانكه از روز استقلال شان حتي يك انتخابات ساختگي و فرماليته و نمايشي هم نداشتند)دارند كه امروز دلسوز مردم سوريه شده اند.دوستان واقعيت اين است كه مردم سوريه گرفتار افراد عقده اي مثل فهد و غيره شده اند. دوستان الفاظي مثل شيعه وسني و عرب وعجم ودموكراسي وحقوق بشر ملعبه دست شاهان اطراف خليج هميشه فارس است.شاه قطر كه بر عليه پدرش كودتا كرد را ميشود دموكرات خواند .
  • مجيد.آ.ش IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
    1 0
    حمود جان از متني كه به ان ايراد گرفته اي را من ننوشتم .اسراييل و امريكا وكشورك هاي حاشيه خليج فارس همه ماموريت خاص خودشان را دارند كه من به ان نمي پردازم ولي از مسؤلان كشور خودمان انتظار دارم از به قدرت رسيدن اسلام گراها در كشورهاي منطقه ذوق زده نشوند كه بعدا تو زرد از اب دربيان مثل اردوغان در تركيه .ما از به قدرت احزاب ملي گرا در كشورهاي منطقه بيشتر سود ميبريم تا به اصطلاح اسلامگراهايي مثل اردوغان ومرسي