یکی از خوانندگان خبر آنلاین ضمن اشاره به مصوبه دولت در باره تبدیل نیروهای پیمانی به قراردادی از نحوه عملکرد شرکت راه آهن به این مصوبه گله مند بود. رئیس اداره کارگزینی این شرکت در پاسخ گفت طبق برنامه زمان بندی تبدیل وضعیت صورت می گیرد.

مهدی قربانی یکی از خوانندگان خبر آنلاین طی کامنتی در روز 29 تیر ماه در باره وضعیت نیروهای پیمانی شرکت راه آهن نوشته بود: در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قرارداد کارمعین، مشاغلی فنی و تخصصی از قبیل سوزنبانی ،مانورچی و رئیس قطار باری از جمله مشاغل سخت و زیان آور و بسیار مهم راه آهن میباشد که جایگاه سازمانی آن با مدرک فنی دیپلم بوده و تمام راه آهن بر با اهمیت بودن این مشاغل آگاهند که اگر این نیروها نباشند حتی یک قطار چه باری و مسافری نمیتواند به حرکت درآید و حال اینکه بند 6 مصوبه دولت که بر تبدیل وضعیت نیروهای فنی تاکید میکند هیچ گونه اشاره ای به داشتن مدرک دانشگاهی نکرده ولی راه آهن فقط تعداد کمی که فوق دیپلم در شغلهای متصدی ترافیک و علائم ارتباط داشته اند را تبدیل وضعیت کرده و دیگر هیچ جوابی به مابقی نیروهای فنی دیپلم و ستادی تحصیلکرده نمیدهد .لطفا پیگیری نمایید.متن کامل این نامه در قسمت ارتباط با شما
پاسخ رئیس اداره کارگزینی شرکت راه آهن:
خانم حجتی رئیس اداره کارگزینی شرکت راه آهن در باره اعتراض یکی از خوانندگان و کارکنان شرکت راه آهن گفت:« ما طبق برنامه زمان بندی در حال تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی هستیم» وی عنوان داشت:« تبدیل نیروهای پیمانی به قراردادی دراین شرکت تابع شرایط خاصی است. زیرا باید افراد مدارک فنی مرتبط با سمتی و پستی که قراراست آن را احراز کنند داشته باشند. البته درمرحله نخست به سراغ کسانی می رویم که مدارک کارشناسی و کاردانی فنی مرتبط را داشته باشند.اما درادامه ودر فازهای بعدی به مدارک پائین تر می رسیم. فعلاً درفاز یک تبدیل وضعیت لیسانسیه ها درشرف انجام است.»
وی ادامه داد:«امروز درشرکت راه آهن به یک سازمان نظارتی تبدیل شده است به همین دلیلی تمام مشاغل اجرایی و پیمانی خود را به بخش خصوصی واگذار کرده. این کاررا نیزبراساس قانون کوچک سازی دولت انجام داده است. اما به تازگی موظف شدیم تا بر اساس مصوبه دولت نیروهایی پیمانی که به بخش خصوصی واگذار کرده ایم را دوباره به صورت قراردادی جذب کنیم. این کاریک پروسه زمان بری است زیرا باید معاونت توسعه مجوزآن را صادر کند. پس باید ما برای این افراد ردیف شغلی و بودجه ای در نظر گیریم.»
45235

کد خبر 230390

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    9 0
    باسلام شغل بازرسی فنی قطارها نیز یکی از مشاعل حاکمیتی راه آهن میباشد مدرک تحصیلی این ردیف دیپلم میباشد برای جذب این نیروها هیچ اقدامی صورت نگرفته لطفا پیگیری کنید
    • ع IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
      5 1
      میخواستم بدونم چرا شغل حساس و مهم بازدید فنی قطار هنوز شرکتی مونده کی میتونیم امیدوار به تبدیل وضعیت بشیم.
  • سینا IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    10 0
    نظرات بینندگان: با سلام و خسته نباشید میخواستم بپرسم تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی راه آهن به کجا رسید ؟(راه آهن هر بار به بهانه ای از زیر بار تبدیل وضعیت نیروهاش در میره .
  • حسين IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    12 0
    با سلام بنده و تعدادي از همكارانم كه داراي مدرك كارشناسي در رشته هايي نظير مديريت اموزشي و امثال آن در راه آهن هرمزگان مشغول خدمت هستيم و جز نيروهاي شركتي هستيم.در مورد تبديل نيروهاي شركتي امثال ما كه چند سال مشغول خدمت هستيم ميخواستم تقاضا كنم كه توضيحي بدهيد و تكليف مان در اين مورد چه زماني انجام ميشود با تشكر
  • م IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    6 0
    سلام بنده و خیلی از همكارانم كه داراي مدرك دانشگاهی كارشناسي و کاردانی در رشته هايي همچون برق و مکانیک در راه اهن تهران مشغول خدمت در قسمت تعمیرات جاری و جز نيروهاي شركتي هستيم. در مورد تبديل نيروهاي شركتي امثال ماها كه چندین سال مشغول خدمتیم ميخواستم تقاضا كنم كه توضيحي بدهيد و تكليف مان در اين مورد چه زماني انجام ميشود
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    10 2
    با سلام ما از نیروهای مانورچی شرکتی راه اهن مشهد هستیم که اکثرا با ده سال سابقه در حال خدمت به زائران علی بن موسی الرضا میبا شیم ایا درست است که به ما 500 هزار تومان حقوق بدهند؟ ایا با این گرانی این حقوق کفاف خرج زندگی زن و بچه ما را می کند؟ قضاوت کنید . کاری که ما انجام میدهیم اتصال و انفصال واگن های باری ومسافری میباشد که کار بسیار خطرناکی است تا حالا سه نفر جانشان را از دست داده اند و یک نفر قطع نخاع شده تا کی باید با این روند کار کنیم.دستی از غیب برون اید و کاری بکند.....کجا رفت تبدیل وضعیت نیروهای فنی . شعار بود ؟
  • ترافیک فارس IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    7 1
    سلام. متصدی ترافیک فارس هستم . تعدادی از بچه ها قرارداد معین شدند میخاستم بدونم تکلیف مابقی چی میشه؟ با تشکر
  • ق IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    8 1
    با سلام ما از نیروهای مانورچی شرکتی راه اهن مشهد هستیم که اکثرا با ده سال سابقه در حال خدمت به زائران علی بن موسی الرضا میبا شیم ایا درست است که به ما 500 هزار تومان حقوق بدهند؟ ایا با این گرانی این حقوق کفاف خرج زندگی زن و بچه ما را می کند؟ قضاوت کنید . کاری که ما انجام میدهیم اتصال و انفصال واگن های باری ومسافری میباشد که کار بسیار خطرناکی است تا حالا سه نفر جانشان را از دست داده اند و یک نفر قطع نخاع شده تا کی باید با این روند کار کنیم.دستی از غیب برون اید و کاری بکند.....کجا رفت تبدیل وضعیت نیروهای فنی . شعار بود
  • امیر IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    5 0
    با سلام وخسته نباشید ما از نیروهای شرکتی اداره ارتباط و علایم ناحیه تهران هستیم که علیرغم کار حساس وپیچیده باحداقل دستمزد کار میکنیم لطفا تبدیل وضعیت مارا پیگیری کنید راه اهن از این مسیله سرباز میزند با تشکر
  • جمعی از مانورچیان اداره کل راه آهن آذربایجان A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    6 0
    با سلام این گفته خانم حجتی کذب محضی بیش نیست اولا اولویت سابقه خدمت است ثانیا کی شما از ما مدرک لیسانس یا فوق دیپلم خواستید ما گفتیم نداریم اینها همش اتلاف وقت است شما جواب زن و بچه های مارو میدید؟ بخدا دائما لعن و نفرینتان می کنند. از خدا بترسید و کم رسانه ها رو سرکار بزارید. ممنون
  • لکوموتیورانان شمال غرب IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    2 2
    باسلام،لکوموتیورانی یک شغل تخصصی وسختی هستش که باید به این قشر رسیدگی بهتری بکنند ولی متاسفانه این کارصورت نمیگیره که هیچ مارو مجبور کردن بایک شرکت خدماتی قراردادببندیم.جالب اینجاست که دریافتیمون نه برحسب گفته اداره کاره،نه برحسب دریافتی همکارای پیمانی راه اهن،بعنوان متال اداره کار نوبت کاری مارو25درصد تعیین کردولی متاسفانه شرکت و راه اهن به ما15درصدپرداخت میکنه. ای کاش گفته خانم حجتی درست باشه تا همچین اتفاقاتی نیوفته.ای کاش!!!!!!!!!!!

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین