سفیر ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک طی سخنانی در جلسه شورای امنیت این سازمان، خواستار تغییر نگاه غرب به خاومیانه شد.

به گزارش خبرآنلاين، محمد خزاعی نسبت به اشتباه ارزیابی و اتخاذ تصمیمات نادرست در شرایط کنونی این منطقه هشدار دادو تصریح کرد: خاورمیانه شاهد طوفان تغییرات گسترده‌ای است که این منطقه را در بر گرفته و در اثر آن مردم منطقه به دنبال مردمسالاری و مخالفت با دیکتاتورهای مورد حمایت غرب هستند. وي با پیچیده خواندن شرایط کنونی در خاورمیانه گفت: تهدیدات فزاینده ناشی از تروریسم، افراط گرائی و مداخله خارجی موانعی برای رشد، توسعه و ثبات منطقه به شمار می روند . در این شرایط هرگونه اشتباه ارزیابی ، تصمیمات نادرست و آتش افروزی بر کل منطقه تاثیر گذاشته و به مردم بسیاری صدمه خواهد زد . از این رو نمی‌توان بر روی موضوع خاصی در منطقه تاکید کرد و از مسائل دیگر چشم پوشی نمود .
گزيده سخنان وي را به نقل از ايسنا بخوانيد:
·         تلاش برای تغییر واقعیت از طریق زور و درگیری مسلحانه مخاطره‌آمیز است. پر واضح است که نگاه افراطی به برخی مسائل به تشدید خشونت منجر خواهد شد .
·         ما معتقدیم شرایط جاری در سوریه تنها از طریق گفتگوی ملی در یک چارچوب مسالمت آمیز قابل حل می باشد .مقامات جمهوری اسلامی ایران حمایت خود را از ماموریت کوفی عنان اعلام و نگرانی عمیق خود را از تاثیرات هرگونه نقض تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه بر منطقه ابراز نمودند .
·          جمهوری اسلامی ایران برای میانجیگری بین حکومت سوریه و گروههای مخالف آمادگي دارد. تلاش​های مختلفی از سوی برخی کشورها برای پیچیده کردن شرایط در سوریه از طریق تامین پول و سلاح برای گروه​های مسلح صورت می گیرد در حالیکه خرابکاری و تروریسم از جمله خشونت علیه مردم بی گناه باید پایان یابد و کشورهای منطقه بایستی با یکدیگر برای حل بحران سوریه ، بنحویکه نتیجه نهائی آن برای مردم سوریه ،منطقه و جامعه بین المللی سودمند باشد، همکاری کنند .
·         {در خصوص فلسطین} از شورای امنیت سازمان ملل و جامعه جهانی مي​خواهم تلاش​های خود را به سمت جلوگیری از تشدید تنشها و درگیری​ها در سرزمین​های اشغالی معطوف نمایند . جمهوری اسلامی ایران در این رابطه از مواضع واقدامات جنبش عدم تعهد در درخواست از کشور سوئیس برای برگزاری کنفرانسی براساس مفادکنوانسیون ژنو برای حمایت از شهروندان غیر نظامی فلسطین حمایت می کند.
·         {در پاسخ به ادعاهای بی اساس نماینده رژیم صهیونیستی علیه کشورمان در خصوص حادثه بلغارستان و همچنین تلاش برای زیر سئوال بردن ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ايران} در خصوص اقدام تروریستی بلغارستان ،موضع جمهوری اسلامی ایران محکومیت هرگونه اقدام تروریستی در هر قالب و شکلی می باشد و اینگونه عملیات تروریستی تنها از سوی رژیمی قابل طراحی و اجرا است که تاریخچه کوتاه آن پر از عملیات تروریستی و ترور افراد برای رسیدن به اهداف سیاسی خویش می باشد و در طول تاریخ نمونه های بارزی از اقدام رژیم صهیونیستی برای کشتن شهروندان خود و مردم یهودی وجود دارد. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران خود قربانی اینگونه عملیاتهای تروریستی بوده و ترور دانشمندان هسته‌يي کشورمان هنوز در اذهان ما زنده است . در خصوص موضوع هسته ای نیز رژیم صهیونیستی بصورت غیر قانونی دارای صدها کلاهک هسته ای در زرادخانه های خویش می باشد و چنانچه ارکان سازمان ملل از جمله شورای امنیت گامی را در جهت برخورد با سیاستها و اقدامات جنایتکارانه این رژیم برندارد ، امید به تحقق صلح و ثبات در خاورمیانه کماکان به مثابه رویا خواهد بود .
·         /2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 230899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =