مجتبی عابدینی شمشیرباز المپیکی اسلحه سابر ایران حذف شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین از لندن؛او با اینکه شروع خوبی داشت اما کم آورد تا زالومیر رومانیایی برد شیرینی را همان اول صاحب شود. عابدینی با اینکه تا امتیاز پنج هم جلو بود اما از امتیار هفت،هشت دیگر نتوانست هم پای حریفش دوئل کند و 15 – 7 باخت. باختی که به قول پیمان فخری مربی اش شاید حسرتش برایش ماندگار شود. شمشیرباز ایرانی بعد از باخت از شروع خوبش می گوید: «شروع خوبی داشتم.شمشیربازی همین است.اما او بازی را از من گرفت. به هر حال زالومیر هم نایب قهرمانی جهان را دارد .» او که سه روز قبل اول تمرین پایش پیچ خورد تا دو روز قبل از مسابقه را با فیزیوتراپی گذرانده بود. او در مسابقه هم دوباره اذیت شد:« در ضربات هفتم و هشتم درد پایم زیاد شد و اجازه نداد من خوب کار کنم.شاید این توجیه باشد اما همه چیز دست به دست هم داد و من باختم.» عابدینی به خاطر این باخت خودش را شرمنده مردم می داند:«من با همه توانم مسابقه دادم . همان طور که قبلا گفته بودم بهترین بازی ام را در المپیک انجام می دهم با اینکه کم کاری نکردم اما از همه مردم عذرخواهی می کنم.»

 از این مسابقه برای قهرمان زون آسیا تنها افسوس مانده:«من افسوس می خورم چرا که مسابقه را از دست دادم. می توانستم با او بازی کنم.حتی خودش هم گفت بازی سختی با من داشته.من او را در جام جهانی 5 – صفر برده بودم.بالاخره المپیک است.اگر پایم مصدوم نبود حالا شاید من برنده بودم.»پیمان فخری که مربی عابدینی بود،شاید بیشتر از هر کسی می داند که شاگردش چه فرصتی را از دست داده. او می گوید:«خوب شروع کرد اما نمی دانم چه اتفاقی افتاد که دیگر ادامه نداد.انگار خودش هم باور نمی کرد این طور بازی کند و می تواند برنده باشد.خیلی حیف شد.شاید ترسیده بود. او سه دفاع خوب گرفت از حریف اما بعد دیگر دفاع نکرد.در حالی که چیزی برای از دست دادن نداشت.»

او مطمئن است حسرت این باخت تنها برای شمشیرباز المپیکی می ماند:«شک نکنید خودش حسرت این باخت را می خورد.او باید بازی می کرد. شمشیربازی مثل شطرنج بازی فکری است.»البته دبیر فدراسیون شمشیربازی به ملی پوشش هم حق می دهد: «بعد از مصدومیت دو روز تمرین حساس را از دست داد.چرا که در شمشیربازی همیشه بهترین ها با هم تمرین می کنند.اما او وقتی نتوانست پا به پای آنها تمرین کند در روحیه اش تاثیر گذاشت.حتی من وسایلش را برای چک به اینجا آوردم. او نمی توانست بیرون بیاید.انگار همه چیز دست به دست هم داد تا این شرایط پیش بیاید. البته عابدینی هم قدر این مسابقه را ندانست.»

 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 231521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =