بنیامین نتانیاهو با تاکید براینکه تحریم‌های بین‌المللی تاکنون تاثیری بر برنامه هسته‌ای ایران نداشته عنوان کرده است باید یک تهدید نظامی جدی و معتبر را در دستور کار قرار دهیم.

یه گزارش خبرآنلاین در فاصله چندماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رقابت کاندیدای جمهوری خواه و دموکرات به اوج خود رسیده است. اما شاید آنچه این روزها بیش از به همه نقطه ثقل رقابت دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده مساله برنامه هسته ای ایران و تهدید نظامی کشورمان است. از همین روست که اوباما و رامنی که به دنبال کسب آرا یهودیان امریکا هستند تلاش این روزهای خود را معطوف به نزدیکی به رژیم صهیونیستی و حمایت از برنامه‌های این رژیم برای ادعای حمله به ایران کرده اند.

در همین راستا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با میت رامنی، کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، به بی تاثیر بودن تحریم ها علیه ایران اشاره کرده و اذعان کرده است «باید صادق باشیم و بگویم که تحریم و دیپلماسی تاکنون برنامه ایران را ذره‌ای به عقب نرانده است.»

وی عنوان کرده است: بر این باورم که ما برای آنکه فرصت تغییر اوضاع را داشته باشیم به یک تهدید نظامی جدی و معتبر نیاز داریم. نتانیاهو به رامنی گفته که با موضع این جمهوری‌خواه مبنی بر اینکه ایران هسته ای «بزرگ‌ترین خطر فرا روی جهان» است، هم‌نظر است.
بنیامین نتانیاهو پیش از این نیز و به دنبال مذاکرات ایران و گروه 5+1 در مسکو در اظهاراتی مداخله جویانه از 1+5 توقف کامل غنی‌سازی اورانیوم و خروج کلیه اورانیوم غنی‌شده از ایران را خواستار شده بود.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه گروه موسوم به 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس، آلمان) سطح درخواست‌های مطرح شده از ایران در دورهای پیشین مذاکرات را تنزل داده و تضعیف کرده است، خواستار آن شده بود که 1+5 باید به خواسته‌های اصلی خود از ایران مبنی بر توقف کامل غنی‌سازی اورانیوم‌، صادرات کلیه موادغنی شده و برچیدن تاسیسات فردو بازگردد.
 

تضمین اوباما به نتانیاهو: تدارک طرح حمله به ایران/ اسرائیل: هیچ طرح عملیاتی احتیاطی برای حمله به ایران ارائه نشده است

سخنان اخیر نتانیاهو در حالی از سوی خبرگزاری فرانسه منتشر شد که روز یکشنبه روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی مدعی شد تام دانیلون، مشاور امنیت ملی آمریکا اخیرا در نشستی سه ساعته در خصوص برنامه‌های احتمالی واشنگتن برای حمله پیشگیرانه به تاسیسات هسته‌ای ایران به نتانیاهو اطلاع‌رسانی کرده است.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشته است که توماس دانیلون، به نتانیاهو گفته است که درصورت شکست دیپلماسی به منظور منصرف کردن ایران از برنامه هسته ای خود، آمریکا یک طرح احتمالی برای حمله به ایران را بررسی کرده است.
بنا به گزارش این روزنامه دانیلون این موضوع را در گفتگویی با نتانیاهو در اوائل ماه جاری بیان کرده است. اما هارل لاکر یکی از دستیاران ارشد نتانیاهو که با رادیو رژیم صهیونیستی مصاحبه می کرده از اظهار نظر درباره این خبر خودداری کرده و یکی دیگر از مقامات این رژیم که از او خواسته شده صحت اظهارات دانیلون را تایید یا رد کند گفته است درباره موضوعات مهمی که در دیدارهای دیپلماتیک پشت درهای بسته مطرح می شود نظر نمی دهد.
یک مقام صهیونیستی نیز که خواسته نامش فاش نشود این گزارش را تکذیب کرده و به خبرگزاری فرانسه گفته بود ما درباره اینکه در نشست‌های دیپلماتیک محرمانه درباره چه چیزی مذاکره می‌شود، اظهارنظری نمی‌کنیم اما این خبر مملو از اشتباهات است.
وی با ذکر اینکه "هیچ بخش این خبر صحت ندارد" افزود: دانیلون برای صرف شام با نخست‌وزیر دیدار نکرد و دیدار دوجانبه نداشتند و دانیلون هیچ طرح عملیاتی احتیاطی برای حمله به ایران را ارایه نکرد.
در همین حال اوباما نیز چند روز پیش از رسیدن پای رامنی به سرزمین های اشغالی یک قرارداد استراتژیک با رژیم صهیونیستی امضا کرد تا رقیب جمهوریخواه او نتواند به بهانه اینکه دموکرات ها به اسرائیل کم توجهی کرده اند حمایت او را به دست بیاورد.


پانتا: اسرئیل هیچ تصمیمی برای حمله نظامی به ایران ندارد
در عین حال لئون پانتا، وزیر دفاع آمریکا در روزهای آینده برای گفت‌وگوهایی در سطح عالی‌رتبه راهی تل‌‌آویو شود که احتمالا ایران محور مذاکرات وی خواهد بود. این سفر چند روزه بعد از سفر میت رامنی، کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام می‌گیرد که تلاش کرده است بگوید دولت اوباما از اسراییل (رژیم صهیونیستی) به قدر کافی حمایت نمی‌کند.

روزنامه واشنگتن پست در آستانه این سفر نوشت: لئون پانتا، وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه سعی کرد آمریکا و اسراییل (رژیم صهیونیستی) را در حمایت از تحریم‌های بین‌المللی و نه تدابیر نظامی در رابطه با برنامه‌ هسته‌یی ایران متحد، نشان دهد.
اگرچه مقامات اسراییلی بارها گفته‌اند که تحریم اقتصادی برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نکرده است، پانتا احتمال حمله اسراییل در آینده نزدیک را کم اهمیت جلوه داد و گفت:‌ نظر من این است که آنها هیچ تصمیمی در رابطه با ایران نگرفته‌اند و به حمایت از تلاش بین‌المللی برای اعمال فشار علیه ایران را ادامه می‌دهد.پانتا مدعی شد که تحریم‌های سخت اقتصادی اراده ایران برای حفظ برنامه هسته‌ای را ضعیف می‌کند و باید به آن فرصت بیشتری داده شود.
براساس گزارش واشنگتن پست، ستاد انتخاباتی میت رامنی درصدد متفاوت نشان دادن این کاندیدا‌ی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و می‌گوید که رامنی مانع از حمله تل‌آویو به ایران در رابطه با برنامه هسته‌ای این کشور نخواهد شد.
دان سنور، مشاور عالی رتبه سیاست خارجی رامنی گفته است که در صورت اتخاذ چنین تصمیمی، رامنی به آن احترام خواهد گذاشت. پانتا هم سعی کرد پیامی مشابه را داشته باشد و گفت:‌ ما به استقلال حاکمیت (رژیم صهیونیستی) و توانایی آنها برای اتخاذ تصمیماتی در رابطه با امنیت‌شان احترام می‌‌گذاریم.
اما بنیامین نتانیاهو که این روزها با بحرانی سیاسی در کابینه خود روبرو است و حزب کادیما رژیم صهیونیستی از ائتلاف با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم کناره‌گیری کرده است، در تیرماه سال جاری و به دنبال بازداشت یک فرد لبنانی به اتهام انجام حملات تروریستی در قبرس، در ادامه اتهامات بی اساس خود به جمهوری اسلامی، ایران را بزرگترین صادرکننده تروریسم دانسته بود.(اینجا)

/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 231693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    19 17
    خودشون هم تکلیفشون رو نمیدونند چطور میخوان به ما حمله کنند یک ساله دارن برنامه ریزی می کنند تا با30 کشور همزمان به سوریه حمله کنند ولی هنوز نتونستند چطور میخوان به ابران حمله کنند
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    15 12
    شاید بزرگترین کاری که اسرائیل بکنه هدف قرار دادن یه نیروگاه هسته ایی باشه اونم خیلی بعیده. بنظر من اسرائیل هیچوقت وارد جنگ با ایران نمیشه اینو مطمئنم ایران خیلی باید بیشتر مواظب امریکا باشه
  • بدون نام IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    6 8
    سلام. تمامی این اخبار کذب است چرا ؟با توجه به شرایط تحریم این ها می خواهند با این اخبار و رد و تایید ان در اراده دولتمردان ایران و سران نظام خلل ایجاد کنن و یا به گونه ای نقاط ضعف اقایان را شناسایی کنند اهای سران دولتیان حواستون باشه این ملت شهادت دارد اسارت ندارد بخاطر این اراجیف از حق ملت کوتاه نیایید اسرائیل و امریکا هیچ غلطی نمی تونن بکنن تحریم ها هم تو خوب زمانی استارت زدند ماه رمضان اصلا ماهی که مردم خودشون رو به ریاضت عادت می دن این طرف قضیه رو ببنید این لیوان نیمه پر داره اینم از احمقی اونهاس.
  • علي IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    8 6
    صدها موشك سالهاست رو به اسرائيل نشانه رفته كل اسرائيل هم اندازه ي كي از شهرهاي ايرانه با كوچكترين حركت كه ازشون سر بزنه نابود ميشن و مثل يه زمين شخم زده ميشن امريكا هم بعد از نابودي ناوها و هواپيماهاش تو خليج هميشه فارس ديگه هيچ وقت هوس برگشتن به منطقه رو نداره
  • علیرضا IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
    4 2
    از اینکه میبینم اوباما به عنوان نماینده یک ملت اینطوری برای قدرت جلوی اسراییل زانو میزنه برای مردم آمریکا متاسفم.ما ایرانیها شاید از نظر سطح رفاه و تکنولوژی از شماها عقب تر باشیم،اما حاضریم بمیریم ولی رییس جمهور بدبختی مثل این اوباما نداشته باشیم.عزت ایرانی بودن رو هیچ جای دنیا نمیشه داشت.خداروشکر که اینجا به دنیا اومدم.