ایسنا نوشت:

وزیر اطلاعات، در بازدید از بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، خواستار کاربردی کردن مباحث قرآن در جامعه از سوی حوزویان شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی با حضور در بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بیان این‌که «یکی از اموری که نیاز جدی جامعه امروز ماست، کاربردی کردن مباحث قرآنی است» ادامه داد: من به عنوان یکی از مسوولان اجرایی کشور که از خود حوزه به دستگاه اجرایی آمدم این نیاز را احساس می‌کنم که مباحث قرآن را کاربردی کنیم.
وزیر اطلاعات گفت: ما باید بتوانیم به زبان کاربردی روز و پیشرفت‌هایی که در مسائل اجرایی و کاربردی در دنیا به وجود آمده و مقوله مدیرت دارد و جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌کند و می‌تواند در پیاده کردن قرآن نقش ایفا کند، قرآن را بر اساس آن به زبان در بیاوریم و این جایگاه در حوزه خالی است. باید یک مرکزیتی شکل بگیرد که در آن از حوزویان اجرایی، که در دستگاه‌های اجرایی فعال بوده و یا هستند، دعوت شود و در این مرکز یک فضای جدی برای کاربردی کردن قرآن که به عرصه اجرا بیاید ايجاد كنند.
مصلحی بیان كرد: مقوله‌ای مانند حجاب و یا ربا اکنون یکی از مباحث جدی و اصلی است و یا مباحث اقتصادی که بالای 80 درصد زندگی و معیشت مردم را تشکیل می‌دهد؛ اما ما نتوانسته‌ایم رعايت حجاب و يا برخورد با ربا را کاربردی کنیم. این مباحث باید به حوزه بیاید که پایگاه اصلی انقلاب اسلامی است.
وی اظهار كرد: یک موقع ما بر اساس یک ضرورت اقداماتی کرده‌ایم و یک وقت است که در عین حال که آن ضرورت را دنبال می‌کنیم؛ می‌خواهیم مبنا را اسلامی کنیم که این کار باید در حوزه انجام بگیرد.
وزير اطلاعات با بیان این‌که «بانکداری فعلی مبنایش سرمایه‌داری است» گفت: این وظیفه حوزه و حوزویان است که بانکداری که مبنایش بر اساس اسلام و قرآن است را استخراج کنند؛ البته دست حوزه در این زمینه پر است فقط باید موضوعات را کاربردی کند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 232666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    5 3
    وقتی بانک مرکزی شورایی فقهی ندارد که همه امور بانکی از جمله قراردادها و دستور العمل ها و رویه های اجرایی را در این شورا بررسی کنند و نظر فقهی شان را اعلام کنند و اگر رویه ایی غلط است آنرا اصلاح کنند چه انتظاری دارید؟