۰ نفر
۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۶

علی جوادی

1- در شرایطی که جدول توزیع مدال از همان روز اول بازیها شکل خود را می‌گیرد، ما بعد از 9 روز یک برنز می‌گیریم و برای آن جشن ملی برپا می‌کنیم. این را باید به حساب چه بنویسیم؟ تمام شایستگی ورزش ایران تا روز نهم واقعا همین یک مدال برنز بود؟ آیا باید برای بیست و چهارم شدن سولماز عباسی یا بیست و دوم شدن شادی هم جشن بگیریم؟ آیا تصمیم‌هایی که مدیران ما در ماه‌های آخر برای این رشته گرفتند و مدتها همه چیز را به هم ریختند، در کارنامه این ورزشکاران تاثیر نداشت؟
2- دو نماینده ما در تیراندازی با کمان، می‌شوند مربی یکدیگر. میلاد وزیری مربی زهرا دهقان و دهقان مربی وزیری! از این دو نفر توقع چه شق‌القمری داریم؟ وقتی مدیران ورزش ما ذره‌ای درایت ندارند و در سال المپیک دست به تسویه حساب می‌زنند و از سوی دیگر با افرادی که قرار است به المپیک بروند (با آن روح شکننده) مانند کارگران روزمزد برخورد می‌کنند، چه از المپیک برداشت می‌کنیم؟ همه برای المپیک برنامه‌ریزی 4 ساله می‌کنند و ما تازه در سال برگزاری المپیک یادمان می‌افتد که از چه مدیرانی خوشمان نمی‌آید. نتیجه این فکر بسته چه باید بشود مدالهای زرین؟!
3- ژاپن در هر دو بخش زنان و مردان راهی نیمه نهایی فوتبال شد. آنها در هر دو مورد داعیه قهرمانی دارند. قهرمانی جام جهانی زنان را گرفته‌اند و جام جهانی مردان را هم می‌خواهند. در المپیک هم فقط به طلاهای ناب این رشته فکر می‌کنند. این ثمره مدیریت برتر است. نه برخورد شخصی با افراد دارند و نه تفکرات شخصی را بر سیستم، حاکم می‌کنند. چرا ژاپن نباید رشد کند و چرا فوتبال ما باید در المپیک باشد؟
4- امیررضا خادم برای انتخابات هیات رئیسه فدراسیون جهانی کشتی به لندن رفت؛ اما رای نیاورد. بهتر است بگوییم بی تدبیری فدراسیون کشتی اجازه نداد این پیشکسوت نامدار کشتی جهان که هم مدال جهانی دارد و هم مدال المپیک، یکی از صندلی‌های مهم فیلا را در اختیار بگیرد. نکته تاسف‌‌آور ماجرا این است که یک قطری این صندلی را در اختیار گرفت. یکی از مدیران محترم ورزش لطفا جواب بدهد که قطر چه پیشینه‌ای در کشتی دارد؟ در تمام قطر یک سالن کشتی که هیچ، حتی یک دوبنده کشتی هم پیدا نمی‌کنید؛ اما به دلیل لیاقت و درایت مدیرانش و لابی‌هایی که برای رسیدن به هدف می‌کنند، صندلی هیات رئیسه فدراسیون جهانی رشته‌ای را می‌گیرند که اصلا چیزی از آن نمی‌فهمند.
5 - تا چه زمانی باید خادم‌ها، وزیری‌ها و دهقان‌ها را قربانی بی تدبیری و ندانم‌کاری و بی‌مسئولیتی خود کنیم؟ تا کی باید ورزش، قربانی مدیرانی شود که چیزی از آن نمی‌دانند؟ چه زمانی ورزش به اهلش می‌رسد؟ مدیران ما کی از خواب برمی‌خیزند؟ چه زمانی رویای اهالی ورزش برای نشستن یک خبره ورزشی روی صندلی شماره یک ورزش ایران محقق می‌شود؟
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 233446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
    56 0
    بعد رییس جمهور محترم میفرمایند ما باید جزو دو کشور اول باشیم سومی هم خوب نیست!!!!!!!! در این لحظه من یاد مدیریت مرغ میوفتم...
  • بدون نام IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
    15 34
    اگه با تعداد مدالهای ما در زمان ستم شاهی مفایسه کنید متوجه می شید که ما چه پشرفت عظیمی داشتیم سیاه نمائی نکنید ( اصل استدلال بودا )
  • بدون نام IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
    36 3
    بابا مردم ما ساده اند هر کیا بیاد یه مصاحبه کنه باور میکنن تو مملکت دلار 2040 تومنی و مرغ فلان قدر المپیک کیلو چنده
  • بدون نام IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
    55 2
    المپیکمون مثل خودرو سازیمون خودرو سازیمون مثل سیاست خارجیمون سیاست خارجیمون مثل خود کفائی مون در تولید مرغ ! هم چیمون به هم میاد
    • بدون نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
      0 0
      از ماست كه بر ماست
  • شمقدري IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
    0 1
    آقا ما نبايد خودمان را بالاتر از اين فرض كنيم. چون نه ظرفيتش را داريم و نه توانايي اش را.
  • خورشیداطمینان IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
    0 0
    سلام ... از این حرفا گذشته دیگه با مدیرای 2شغلی که نه10شغلی حالا چه آزاد چه دولتیش فرق نمیکنه به نا کجا آباد خواهیم رسید...
  • بدون نام IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
    0 0
    مسولان ما هم مثل شما فکر می کنند. تصور اینکه در قطر حتی یک دو بنده کشتی هم نیست! این تصور که ما آخر همه چیز هستیم و دیگران هیچی نیستند