۰ نفر
۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۳

بنیانگذار اپل نسبت به گسترش رایانش ابری نگران است و اعتقاد دارد این فناوری مشکلات زیادی را به بار خواهد آورد.

 

استیو وزنیاک، دیگر بنیانگذاران اپل در کنار استیو جابز بر این باور است که روی آوردن از سیستم‌های ذخیره‌سازی مرسوم مانند ‌هارد دیسک‌ها به بارگذاری اطلاعات روی سرورهای راه دور -که به رایانش ابری شهرت دارد- برای کاربران دردسرساز خواهد بود.
وزنیاک طی اظهار نظری دراین باره گفت: «من واقعا نگران این هستم که همه چیز ابری شود. به نظرم وقوع چنین چیزی وحشتناک است و چنین چیزی ظرف پنج سال آینده مشکلات ناگواری را به وجود خواهد آورد. شخصا دوست دارم حس مالکیت را همیشه احساس کنم. مساله اینجاست که خیلی از مردم وقتی چیزی روی کامپیوترشان دارند، نسبت به آن احساس تملک و اطمینان می کنند، اما هرچه بیشتر دارایی‌های خود را روی اینترنت انتقال بدهیم و بیشتر فایل‌های شخصی و خصوصی خود را روی ابرهای مجازی بارگذاری کنیم، کمتر روی تمام این داده‌ها کنترل و تسلط خواهیم داشت.
وزنیاک 61 ساله یکی از طراحان اصلی سیستم Apple II بود که جد کامپیوترهای امروزی به حساب می‌آید و تحول بزرگی در فناوری‌های زمان خود به وجود آورد.
نسترن صائبی / yahoo
40321

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 233779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پارسا IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
    20 2
    واقعا خطرناك است. اگر هكري به يكي از اين سرورها دسترسي پيدا كند ديگر تمام است و به اطلاعات شخصي ميليون ها كاربر دسترسي خواهد داشت.
  • Ali IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
    5 1
    با نظر مهندس وزنیاک کاملا موافقم...حس مالکیت زمانی وجود داره که هر لحظه و هرکجا دوس داشتی بدون نیاز به اینترنت و هر کوفت و زهرماری به فایلهای شخصیم دسترسی داشته باشم...