مدیر عامل سومین بازار الکترونیکی بزرگ دنیا با شعار «آمازون را نابود کنید» قصد دارد جایگاه این شرکت آمریکایی را متزلزل سازد.

هیروشی میکیتانی، مدیر عامل شرکت Rakuten که بزرگ‌ترین شرکت اینترنتی ژاپن و سومین بازار الکترونیکی داد و ستد بزرگ دنیا محسوب می شود، شعاری را با عنوان «آمازون را نابود کنید» به راه انداخته است.
میکیتانی که تحصیلکرده دانشگاه‌هاروارد است، برخلاف اکثر ژاپنی‌ها رویکردی تهاجمی دارد و به مانند غربی‌ها به تبلیغات گسترده علیه رقبای خود می پردازد. کارشناسان دیدگاه تند و تهاجمی میکیتانی را به فرمانده‌های سامورائی تشبیه کرده اند.
یکی از نمونه‌های بارز ضد تبلیغات غربی‌ها، کمپین تبلیغاتی دور و دراز اپل و مایکروسافت علیه یکدیگر است.
برخی کارشناسان بر این باورند که راه انداختن این شعار تبلیغاتی و چاپ آن به زبان ژاپنی روی تی شرت‌ها بیشتر به یک شوخی شباهت دارد، اما از آنجا که Rakuten تنها رقیب واقعی آمازون در کشور ژاپن و در سطح بین المللی محسوب می شود، عده ای این شوخی ساده را آغاز کمپین تبلیغاتی و اقداماتی گسترده برای پیشی گرفتن Rakuten از آمازون می دانند.
جالب اینجاست که Rakuten هم مانند آمازون سرمایه گذاری زیادی روی کتابخوان‌های الکترونیکی انجام داده است. Rakuten برای رقابت با کیندل آمازون چندی پیش شرکت Kobo تولید کننده ژاپنی بزرگ کتابخوان‌های الکترونیکی را به ارزش 315 میلیون دلار خریداری کرد.
در حال حاضر کتابخوان Kobo در 10 کشور به فروش می رسد، اما میکیتانی قصد دارد بازار کتابخوان شرکت خود را به 27 کشور گسترش دهد.
میکیتانی در سال 1997 Rakuten را راه اندازی و خیلی زود این شرکت را به بزرگ ترین بازار آنلاین ژاپن تبدیل کرد. ارزش Rakuten حدود 13 میلیارد دلار تخمین زده شده است و بیش از 8 هزار نفر در این شرکت مشغول کار هستند. درآمد این غول ژاپنی از سال 2007 تاکنون رشد 177 درصدی داشته و به 4.75میلیار دلار رسیده است. تعداد محصولات عرضه شده در Rakuten از مجموع محصولاتی که در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ژاپن وجود دارد، بیشتر است. برای مثال در این فروشگاه اینترنتی بزرگ هم می‌توان تخم مرغ خرید و هم شمشیرهای سامورائی سفارش داد.
نسترن صائبی / cnn

40321

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 233788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
    23 9
    چه شعار زشت و غیر حرفه ای یی