۰ نفر
۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۰

یک روزنامه نگار و فعال سیاسی عراقی در صفحه فیس بوک خود از حضور برخی از اعضای سازمان منافقین ( مجاهدین خلق) در شهر حلب خبر داد که در حال جنگیدن علیه ارتش سوریه هستند.

به گزارش خبرآنلاین، سلیمان الفهد به نقل از سایت خبری تاپ نیوز که توسط ناصر قندیل نماینده سابق پارلمان لبنان اداره می شود، نوشته است که برخی از اعضای سازمان مجاهدین خلق در راستای یک طرح آمریکایی، عربی و ترکیه ای در حال جنگیدن علیه ارتش سوریه در حلب هستند.
در این گزارش امده است که این عده با کمک ترکیه از مرز عبور کرده و خود را به حلب رسانده اند. پول و اسلحه آنها نیز از طرف سعودی تامین شده است. همچنین مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق و رهبر پیشمرگان کرد در اواسط تیرماه نشستی را با حضور چند افسر آمریکایی و ترکیه ایی برگزار کرده و در آنجا مقرر شده است که اعضای مجاهدین خلق ایران که در عراق به سر می برند و بغداد خواستار خروج آنها از این کشور است برای جنگیدن علیه بشار اسد در سوریه تجهیز و آماده شوند.


هزینه های انتقال اعضای مجاهدین خلق از خاک عراق به ترکیه، تجهیز و آموزش و انتقال آنها به خاک سوریه برای جنگیدن ماهانه صد میلیون دلار تخمین زده شده است که این هزینه را عربستان سعودی و قطر متقبل شده اند و پروژه را با هزینه ای معادل 250 میلیون دلار آغاز کرده اند.
این گزارش جزئیات بیشتری را ارائده نکرده است.
 

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 234622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام FR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    0 0
    خاک برسرشون کنن که تا اخر عمر الت دست این و اون کردن خوشون رو
    • بدون نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
      0 0
      واقعا چقدر نگون بخت هستند اینها چه گناهی در درگاه خدا مرتکب شده بودند که به این ذلت کشوندشون؟!
    • بدون نام IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
      0 0
      واقعا باعث ننگ اند.
  • بدون نام FR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    0 0
    احتمالا این پروژه امریکا برای راحت شدن از دست منافقین هست. اینجوری همشون رو می فرستن سوریه کشته بشن خیال عراق هم راحت می شه هی اشرف اشرف نمی کنه. خدا لعنت کنه رجوی رو که این ها رو از بدبخت هم بدبخت تر کرد. بدبخت پیش این ها رو سفیده
  • بدون نام FR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    0 0
    حضور هر خارجی در زمین دیگری برای جنگ بدون تردید مساوی با خودکشی است حالا هرکسی که می خواهد باشد. سن تزو بزرگترین استراتژیست جنگی جهان و کسی که اولین کتاب جنگ تاریخ را نوشته اولین اصل جنگ را اینگونه تعیین می کند: در زمینی که متعلق به تو نیست نجنگ. کسی که در زمین دیگران وارد جنگ شود قطعا حکم مرگ خود را امضا کرده است.
    • بدون نام IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
      0 0
      ایول خوشم اومد
  • باقری IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    0 0
    خاک برسر نفهم این منافقین که الحق مغزشون مغز خره اون عملیاتشون به ایران که فکر نکردن چطوری باان اندک نفراتشون میخوان بایک کشور ی که چشم دیدن انهارا ندارن بجنگند واینهم جنگشون باارتش سوریه
  • ایرانی IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    0 0
    امیدوارم سوریه ای ها درس حسابی به این خارجی ها که اومدن تو کشورشون و می جنگن بدن وگرنه تا دنیا دنیاست نمی تونن خودشون رو از دستشون خلاص کنند.
  • بدون نام IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    0 0
    اگر بشار اسد این جنگ رو نخوابونه سوریه مثل فلسطین اشغالی می شه و دیگه سرنوشتش رو مردمش تعیین نخواهند کرد. خوبه ایران نیروهای داوطلب خودش رو به سوریه بفرسته تا هر چه زودتر آتش این جنگ رو بخوابونن. وگرنه خدا میدونه چه بلایی سر شیعیان سوریه میارن. بالاخره این همه سپاهی و سرباز گمنام داریم. چندین ساله که آموزش میبینن. حالا وقت عمله. حزب ا.. هم باید کمکشون کنه. اسد رو نباید دست تنها گذاشت. مردم سوریه این جنگ و تغییرات رو نمی خوان. اونا دنبال اصلاحات بودند ولی جریانشون به دست خارجی ها افتاد و همین خارجی ها مردم رو به عقب رانده اند و خودشون دارند با اسد می جنگند. حتی تحلیلگر بی بی سی هم می گفت مردم نمی خوان مخالفان قدرت رو در دست بگیرند و از حکومت اسد راضی اند. اوضاع سوریه با لیبی خیلی فرق داره.
  • مجيد از مراغه IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    0 0
    منافقين مايه ننگ بشريت ميباشند . اين گروهك تروريست سرشار از كينه و خوي حيواني براي امنيت منطقه بسيار خطرناك بوده و بايد براي نابودي اين حيوانات فكر اساسي كرد
  • بدون نام EU ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    0 0
    از مجاهدین خلق عجوزه تر و خل مشنگتر تو دنیا نداریم بخدا. احتمالا رفتن اونجا معادلات جهانی رو دگرگون کنن و نظم نوین جهانی برپا کنن (از اینا بعید هم نیست چونکه در عین مشنگی خود بزرگبین هم هستن)
  • بدون نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    0 0
    انشاءالله همان گونه كه عمده منافقين در عمليات مرصاد به درك واصل شدند تتمه انها هم در سوريه ريشه كن شوند تا نسل اين افراد ازبرداشته برداشته شود . يكي نست از اينها بپرسه مزدوري تاكي و براي چه كسي؟
  • بدون نام IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    0 0
    هک دو سه چار.بپا نیفتی باجی توی غار.
  • عباس IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    0 0
    این منافقان نگون بخت هیپنوتیزم شده ای امریکا هستند وحالا برای خودکشی وخودزنی به سوریه فرستاده شدند چون این یک طرح شکسته خورده امریکایی بود که رودست امریکا مونده بود با این کارهم منافقان خلاص میشوند وهم امریکا بامهره های سوخته خود مثلا یک کاری کرده باشد که به لطف خدا همشون به درک واصل میشوند
  • محمد IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    0 0
    خدا لعنتشان كنه از اين منافقين خائن تر پيدا نميشه همه شون هم عجوزه شدند .
  • فروغ GB ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    من معتقدم که ما ایرانی نباید بهم بی احترامی کنیم و هرکجای دنیا باشیم همدیگه رو دوست داشته باشم اما نمی دونم چرا هیچوقت مجاهدین خلق رو دوست نداشتم. اینها هم به خودشون ظلم کردن و هم به ملت.