این نگاهی است به همه رکوردهایی که کاروان ورزش ایران در المپیک لندن بدست آورده است.

احسان زارعی: این نگاهی ست به همه افتخاراتی که کاروان ایران در المپیک لندن به دست آورده است. رکوردهایی که از این پس برای ورزش ایران جا به جا شدند.
- کاروان ایران در فاصله 3 روز تا پایان المپیک 2012 موفق به کسب 9 مدال شده است؛ بیشترین مدال کسب شده در طول 16 دوره حضور در ادوار مختلف المپیک. تا قبل از این دوره، المپیک 1952 با 7 مدال رکوردار بیشترین مدال کسب شده برای ایران در تاریخ المپیک بود.
- کسب 4 مدال طلا در طول یک دوره المپیک رکورد تاریخی برای ایران در تاریخ این مسابقات است. بیشترین طلای کسب شده در یک دوره المپیک مربوط به 12 سال قبل و المپیک 2000 بود که 3 مدال طلای برای کاروان ایران ثبت شده بود.
- کشتی فرنگی با کسب 3 مدال طلا رکوردی تاریخی ثبت کرد. در اهمیت این رکورد باید به این نکته اشاره کرد که تا قبل از این دوره، کشتی فرنگی مدال طلا کسب نکرده بود و کل مدال های طلای کسب شده ایران در طول ادوار گذشته در رشته کشتی فقط 5 مدال بوده است!
- احسان حدادی با کسب مدال نقره پرتاب دیسک تاریخ ساز شد. بدین ترتیب دو و میدانی چهارمین رشته مدال آور ایران در تاریخ المپیک شد. مرحوم جعفر سلماسی در وزنه برداری(المپیک 1948 لندن)، محمود ملاقاسمی در کشتی(المپیک 1952 هلسینکی) و هادی ساعی در تکواندو(المپیک 2000 سیدنی) اولین مدال آوران ایران در 3 رشته مدال آور قبلی بوده اند که هر 3 مدال برنز بودند، اما رنگ اولین مدال دو و میدانی ایران نقره ای بود.
- پس از 60 سال برای دومین بار دو پرچم از ایران در کنار یکدیگر به اهتزاز درآمد. بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی با کسب مدال های طلا و نقره وزنه برداری دو سکوی وزن 105+ را به خود اختصاص دادند. در المپیک 1952 هلسینکی، مرحوم محمود نامجو در کنار علی میرزایی در وزن 56 کیلوگرم وزنه برداری صاحب دو مدال نقره و برنز شده بودند.
- بهداد سلیمی پنجمین طلای وزنه برداری ایران در تاریخ المپیک را بدست آورد. محمد نصیری در المپیک 1968، حسین توکلی در المپیک 2000 و حسین رضا زاده در المپیک های 2000 و 2004 چهار مدال طلای این رشته را بدست آورده بودند.
- جمع مدال های کسب شده ایران از المپیک تا امروز به 57 رسیده است. با توجه به 9 شانس باقی مانده در تکواندو و کشتی آزادانتظار می رود در پایان المپیک 2012 ، تعداد مدال های المپیکی ایران از 60 عبور کند.
- تاکنون 45 ورزشکار موفق به کسب مدال از المپیک برای ایران شده اند. مرحوم غلامرضا تختی( یک طلا و 2 نقره) ، هادی ساعی (2 طلا و یک برنز) و محمد نصیری(یک طلا، یک نقره و یک برنز) با 3 مدال المپیکی رکوردار هستند.
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 234639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شیما IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    18 5
    ایشالاه که بازم طلا میگیریم دعای ما پشت ورزشکارامونه ممنون از قهرمانان مون که دست پر اومدن و دل ما ایرانی هارو بعد از سالها شادکردند خیلی وقت بود مزه این جور شادی هارو نچشیده بودیم
  • بدون نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    40 2
    رژه رفتن علی آبادی رو هم بنویسید دیگه .
  • محمد یداللهی IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    41 16
    خیلی به این رکورد ها افتخار نکنید ،این رکوردها رو تیم محمد بنا و وزنه برداری به جا گذاشتند نه کاروان ایران . ما همونیم که هستیم، متاسفانه تغییری نکردیم
    • سجاد IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
      15 17
      اونوقت تیم بنا و وزنه برداری جزو کاروان ایران نبودند !!!!
  • یاسین IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    61 4
    رکوردهارو بی خیال بشین ، حضور علی آبادی در رژه رو بچسب که از اون موارد تاریخیه !!!!
  • بدون نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    63 6
    اگر محمد بنا نبود تا بحال کار در خور افتخاری نکرده بودیم.
  • ali IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    29 5
    در هر حال دم همشون گرم
  • بدون نام IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    64 7
    در این المپیک شما نتایج تیم محمد بنا را کنار بگذارید می بینید که زیاد هم موفق نبودیم... مخصوصا در تکواندو
  • سعيد IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    25 1
    نمي شه علي‌آبادي تو المپيك بعدي پرچمدار بشه؟يا سهميه يكي از ورزشكارا رو بدن به ايشون (مثلا شنا)كه افتخار آفرينيشون كامل شه
  • بدون نام IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    27 3
    بناروکناربگذاری حدادیم که خودش بودوبس!!!رده زیر50میشدکاروان