۰ نفر
۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۷

در پی این نشست، حفره‌ای به عمق یک متر و شعاع 10 متر ایجاد شد.

امروز حدود ساعت 12 ظهر در مسیر جنوب به شمال خیابان ولیعصر(عج) بالاتر از پل امیربهادر، در بخش مسیر اتوبوس‌های تندرو این خیابان، زمین نشست کرد و در پی این نشست، حفره‌ای به عمق یک متر و شعاع 10 متر ایجاد شد.

سرهنگ جمال بذرافشان، جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره این حادثه اعلام کرد: برابر اعلام مسوولان شهرداری تهران، قرار شد به زودی با تزریق بتن به منطقه ریزش کرده، مسیر خیابان ولیعصر(عج)، مجددا برای تردد اتوبوس‌های تندرو بازگشایی شود.

 علی محمد شاه حسینی، معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 11 نیز در این خصوص گفت: افت ریزدانه، وجود قنوات قدیمی و متروکه، کانال‌های آب و فاضلاب نیمه کاره و خاک سست و نامناسب از جمله عواملی است که جنوب منطقه 11 تهران را که از مناطق قدیمی شهر است دچار آسیب‌پذیری کرده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در منطقه 11 تهران به خصوص درنواحی 2 و 4 لایه بندی خاک بسیار سست وکم دوام است که همین امر موجب وقوع حوادثی از این دست می شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 11 با اشاره به احداث خط 3 مترو که تا راه‌آهن ادامه دارد، افزود: خاک سست و کانال‌های نیمه‌کاره فاضلاب موجب شده است که زمین در این محدوده نامناسب بوده و هر چند وقت یکبار به دلیل حفاری دستگاههای حفاری مترو زمین نشست کند.

شاه حسینی با بیان اینکه حادثه امروز تلفات جانی نداشته است و با اشاره به اینکه 30 تا 40 درصد از بافت منطقه 11 تهران دارای بافت ریزدانه هستند، تصریح کرد: میزان آسیب پذیری این معضل با مواجه شدن با لوله های آب که نشتی هم دارند شدت می یابد.

در همین حال علل روابط عمومی متروی تهران در این باره اعلام کرد: علت نشست، فرسودگی خاک و لوله‌های فرسوده است و هیچ ارتباطی با مترو ندارد.

وی با بیان این که‌ تونل مترو در عمق بیشتری از زمین انجام شده است و از محل حادثه نیز فاصله دارد، گفت: گودال کوچکی ایجاد شده است که در پر کردن آن مترو نیز کمک می‌کند.

45234

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 235121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =