مهر نوشت:

وزیر راه و شهر سازی گفت: طرح جدید سالن اجلاس سران همزمان با افزایش ظرفیت سالن اصلی و احداث 36 هزار متر مربع ساختمان تشریفات، پشتیبانی، پارکینگ طبقاتی و محوطه سازی معادل ساخت بیش از 200 هزار متر مربع ساختمان معمولی است که مراحل نهایی خود را طی می‌کند.
علی نیکزاد با اشاره به اینکه عملیات اجرایی تو سعه و ساخت ساختمان‌های سالن اجلاس سران از طرف رئیس جمهوری به این وزارتخانه واگذار شده بود، تصریح کرد: عملیات اجرایی توسعه و ساخت سالن اجلاس سران به علت ویژگیهای خاص آن از جمله ارتفاع زیاد طبقات و غیره، معادل ساخت بیش از 200 هزار متر مربع ساختمان معمولی است.
وی افزود: عملیات اجرایی طرح جدید مرکز همایشهای بین المللی ایران معروف به سالن اجلاس سران در 15 بهمن ماه 1390 با کارفرمایی سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی آغاز شده است که در شهریورماه نشست سران در این مرکز برگزار خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در کنار پروژه‌های سالن اجلاس به منظور استقبال در یک روز از 120 هیات عالی رتبه در فرودگاه مهر آباد ساختمان تشریفات (پاویون) در این فرودگاه ساخته می‌شود که در نهم اسفند ماه زمین تحویل پیمانکار شده است که شامل 2300 متر مربع پاویون، 800 متر مربع یگان حفاظت و 3000 متر مربع محوطه سازی است.
وی اضافه کرد: در سالن جدید مرکز همایش‌های بین‌المللی (سالن اجلاس) ظرفیت 142 هیات با چینش دو به علاوه سه (دو نفر اصلی و سه نفر همراه) و 120 نفر ناظر در سالن اصلی پیش بینی شده است. همچنین حدود 700 صندلی در بالکن سالن اصلی پیش بینی و نصب شده است. 380 مترمربع نیز برای خبرنگاران در مرکز همایش‌های بین‌المللی ایران در نظر گرفته شده است.
نیکزاد با تاکید بر دستاوردهای مثبت نخستین کنفرانس علمی پیرامون جنبش عدم تعهد، اظهار داشت: کارگروه های تشکیل شده در این کنفرانس ظرفیت های مناسبی را برای بهره مند شدن از فرصت برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد فراهم آورد به گونه ای که حضور صاحبنظران و اندیشمندان داخلی و خارجی در حوزه های مختلف توانست نقشه علمی اجلاس را ترسیم کند.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 235721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    40 11
    اینها در راستای اقتصاد مقاومتی است دیگه نه؟!!!
    • بدون نام IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      25 25
      این جور اقدامات و کنفرانس ها که چندین کشور دنیا و مقامات بلند پایه اونها در آن شرکت می کنند، از خرج هایی محسوب میشه که برای وجهه ی بین المللی هر کشوری لازم هست و موجب تغییر دید جهانی برای یک کشور هست،برای همین خرده گرفتن به اون صحیح نیست،البته این به معنای ولخرجی هم نباید معنا بشه.. به نظر من صرفه جویی یا به قول شما اقتصاد مقاومتی باید در همایش های رنگارنگی لحاظ بشه که هیچ سود و خاصیتی نه برای داخل کشور و نه برای اعتبار خارجی کشور نداره یا کنفرانس هایی که گاها دستگاههای دولتی برگزار می کنند و تنها جنبه پذیرایی داره!
  • م.پ US ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    47 10
    یه چند تا آجرش رو هم بدین واسه خونه ی زلزله زده ها...
    • بدون نام US ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      2 3
      خیلی وقته توی ساختمانه از آجر استفاده نمیشه
  • بدون نام IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    24 7
    عکس هاش را هم لطف کنید بگذارید
  • بدون نام EU ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    31 10
    بیچاره مردم ما زیر آوار ساختمانهای غیر استاندارد می میرند اما برای کشور ونزوئلا 30هزار دستگاه آپارتمان با آخرین استانداردها ساحته میشود
    • آرمان IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
      0 0
      آي كيو خيال كردي اون خونه ها تو ونزوئلا رو مفت مي سازن؟ پولشو مي گيرن و بهترين كار براي افزايش درآمد كشور صادراته اونم از نوع غير نفتي
  • بدون نام CH ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    28 8
    من هر روز از جلوی ساختمان اجلاس رد می‌شم و قول می‌دم که حاضر نمیشه تا زمان اجلاس. اگر هم آماده شد حتماً‌ با ماستمالی خواهد بود سازه‌ای که هنوز به طور کامل نما ندارد پنجره ها نصب نشده داخل ساختمان هنوز به نازک کاری نرسیده...کاش این هزینه های بیهوده صرف کمک به مناطق محروم می‌شد تا یک زلزله اینگونه مردم سه شهرستان را بی خانمان نکند.
    • بدون نام IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      5 3
      یعنی بم را ساختند تموم شد؟!
  • رویا IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    31 10
    آقای نیکزاد یه آلونکی هم برای همشهریهاتون بسازید میگن تو زلزله خونه هاشون خراب شده
  • حبیب IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    6 3
    «معادل ساخت بیش از 200 هزار متر مربع ساختمان معمولی». یعنی یه چیزی در حدود 2500 واحد آپارتمان 80 متری که باهاش 2500 خانواده می‌شد آرزوی خونه‌دار شدنش رو به گور نبره!
    • حقیقت گو IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      0 2
      اگه با این پول میشد 2500 تا خونه ساخت عوضش طبق آمار حدود 250000 خانه در همین تهران خودمون (که از قضا در دستان مردم انساندوستمونه!) خالی افتاده!!!! خودمون هم به خودمون رحم نمی کنیم.
  • بدون نام A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    7 2
    چراغی که به منزل رواست ...