دو نفر از نمایندگان مجلس از عدم اجرای صحیح قوانین مربوط به جانبازان و ایثارگران انتقاد کردند.

به گزارش خبرآنلاین، حسن کامران نماینده اصفهان که در موافقت با طرحی در رابطه با آزادگان و جانبازان صحبت می کرد با بیان اینکه برخی دستگاه ها قوانین مربوط به جانبازان و ایثارگران را به درستی اجرا نمی کنند، گفت: در قانون به صراحت، مسائل و نحوه استخدامی جانبازان و ایثارگران و خانواده های آنها اعلام شده است؛ ولی برخی دستگاه ها مریض هستند و این قوانین را انجام نمی دهند.
وی تصریح کرد: البته برخی دستگاه ها این قوانین را اجرا می کنند که تشکر می کنم. ولی برخی دستگاه ها قانون را اجرا نمی کنند که به حق این ماه رمضان، انشالله خدا هدایتشان کند.
قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر و چالوس نیز در جریان بررسی این طرح با بیان اینکه ممکن است آزادگان و جانبازان دو و یا سه همسرداشته باشند، آن زمان تکلیف پرداخت حقوق آزادگی به آنها چیست؟، گفت: اگر این امتیازات به یکی از همسران می‌رسد باعث تبعیض می‌شود و اگر همه همسران یک جانباز و آزاده مشمول دریافت این امتیازات هستند، باعث رواج چند همسری خواهد شد!
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با وارد ندانستن اخطار لاشکی گفت: در بند 9 اصل سوم قانون اساسی ابهامی در خصوص امتیاز استخدامی همسران جانبازان و آزادگان وجود ندارد و انحصاری هم نیست.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 236300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =