فارس نوشت:

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در رأس هیئتی پارلمانی برای بازدید از مناطق زلزله‌زده مناطق شمالغرب کشور راهی استان آذربایجان شرقی شد.
از آنجا‌ که ‌این سفر در ماه مبارک رمضان انجام ‌می‌شد، لاریجانی و هیئت همراه نماز ظهر و عصر خود را در فرودگاه مهرآباد اقامه کردند و بعد از آن بلافاصله برای بازدید از مناطق زلزله‌زده، ‌تهران را به مقصد تبریز ترک کردند.
در این سفر حدود 20نفر از نمایندگان مجلس از جمله نمایندگان استان آذربایجان شرقی، برخی نمایندگان استان آذربایجان غربی و اردبیل و چند رئیس کمیسیون هم لاریجانی را همراهی می‌کردند.
هواپیمای حامل لاریجانی بعد از حدود 50 دقیقه پرواز وارد فرودگاه تبریز شد.
لاریجانی و هیئت همراه در بدو ورود به فرودگاه تبریز مورد استقبال مسئولان محلی، استانداران و رئیس سازمان هلال احمر قرار گرفتند.
سه فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در فرودگاه تبریز منتظر بودند تا رئیس قوه مقننه و همراهان را به مناطق زلزله‌زده منتقل کنند، لاریجانی و همراهانش هم بعد از پیاده شدن از هواپیما بلافاصله سوار ‌بالگرد شدند تا از مناطق زلزله‌زده بازدید کنند.
وسعت مناطق زلزله‌زده زیاد بود و روستاهایی که دچار خسارت شده بودند، فاصله زیادی از هم داشتند و همین مسئله کار امدادرسانی را دشوارتر می‌کرد، اما وقتی از فراز چند روستا عبور کردیم، دیدیم که چادرهای جمعیت هلال احمر در آنجا مستقر است و مردم در این چادرها اسکان داده شده‌اند.
جیغه اولین روستایی بود که لاریجانی به طور سرزده از آن بازدید کرد؛ وقتی سه فروند بالگرد با علامت هلال احمر در نزدیکی‌های این روستا فرود آمد، جمعیت زیادی به امید رسیدن کمک‌های امدادی به سمت بالگردها آمدند و برق خوشحالی را می‌شد از چشمان اهالی مشاهده کرد، اما وقتی مشاهده کردند که یک مسئول بلندپایه کشوری برای بررسی مسائل به میان‌ زلزله‌زدگان آمده، خیلی‌ها تعجب کردند و بعضی‌های دیگر هم درد و دلشان باز شد و از کمبود ‌امکانات و نقایص در امدادرسانی سخن گفتند.
وقتی لاریجانی در این روستا به چادر یکی از زلزله‌زدگان مراجعه کرد، خانواده‌ای که در این چادر بودند، از نبود امکانات بهداشتی سخن گفتند که البته لاریجانی هم قول‌هایی ‌برای برطرف کردن این مشکلات به آنها داد.
لاریجانی بعد از بازدید از روستای جیغه که از توابع شهرستان زلزله‌زده هریس بود، بار دیگر سوار بر بالگرد شد و به روستای ولی‌لو از توابع شهرستان هریس رفت.
لاریجانی در بازدید از این روستا تأکید کرد که گروه‌های پزشکی به طور مداوم به مردم زلزله‌زده سرکشی کنند تا آلام زلزله‌زدگان کاهش یابد.
ورزقان مقصد بعدی رئیس قوه مقننه بود.
لاریجانی بعد از پیاده شدن از بالگرد در شهرستان زلزله‌زده ورزقان با ماشین به روستای میرزالو رفت و از نزدیک در جریان مشکلات مردم این روستا قرار گرفت.
بیشترین خسارت مربوط به روستاهای زلزله‌زده بود که بافتی فرسوده و کاهگلی داشتند و در شهرها اثرات کمتری از زلزله مشاهده می‌شد، رئیس مجلس هم بیشتر تأکید داشت که به روستاهای زلزله‌‌زده سرکشی کند.
رئیس مجلس در این سفر فشرده به یک روستای دیگر به نام دامن‌آباد که از توابع اهر بود هم سرکشی کرد‌ و مسائل و مشکلات مردم این روستا را مورد بررسی قرار داد.
در طول این سفر ابوالحسن فقیه رئیس سازمان هلال احمر و بیگی استاندار آذربایجان شرقی ‌لاریجانی را همراهی می‌کردند‌ و هر جا که لازم بود، رئیس قوه مقننه تذکرات لازم را برای حل مشکلات به این مسئولین می‌داد.
لاریجانی بعد از بازدید از روستای زلزله‌زده دامن‌آباد به فرودگاه تبریز رفت و از آنجا مستقیماً راهی استانداری شد تا مسائل و مشکلات مطرح شده توسط مردم را در جلسه ستاد بحران استان بازگو کند.
در طول مسیر فرودگاه تا استانداری مردم زیادی در میدان‌های اصلی و پارک‌ها چادر زده بودند و با خانواده خود در چادرهای مسافرتی اسکان داشتند. ظاهرا تبریزی‌ها هم که زلزله را احساس کرده بودند، هنوز نگران بروز زلزله شدید بودند و به همین دلیل ترجیح دادند که در خانه نمانند.
در جلسه ستاد مدیریت بحران بعد از اینکه بیگی استاندار آذربایجان شرقی توضیحاتی را در خصوص زلزله ارائه داد، از لاریجانی خواست که سخنانش را بیان کند.
تأکید اصلی لاریجانی در سخنانش در جلسه ستاد مدیریت بحران بر اسکان سریعتر زلزله‌زدگان بود چرا‌که ‌در بازدیدی که لاریجانی از مناطق زلزله‌زده داشت، مردم نگرانی‌های خود را از فرا‌رسیدن فصل سرما به وی منتقل کردند. لاریجانی هم می‌خواست ‌با ارائه امکانات و تسهیلات به زلزله‌زدگان هرچه سریعتر مشکل اسکان آنان برطرف شود.
حل مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی و ارائه تسهیلات بانکی از دیگر مسائلی بود که رئیس قوه مقننه بر آن تأکید داشت.

/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 236453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ss CH ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    انقدر که هیچ مسئولی نرفته یکی هم که بره مردم حق دارن تعجب کنن
    • بدون نام IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
      چندین وزیر رفت معاون اول رئیس جمهور رفت نماینده مجلس رفت رئیس مجلس رفت دیگه کی باید میرفت
    • بدون نام IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
      12 30
      نمیدونم والا کی باید میرفت بعضی ها کلا همیشه طلب کارند...
  • بدون نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    61 86
    آقای لاریجانی هر مسوولی که با مردم و در کنار مردم باشه اسمش در تاریخ جاودانه میشه
  • وحید IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    شرم داره که هنوز در مملکت نفت خیز و کاز خانه های که گلی وجود داره