مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور آخرین وضعیت جوی مناطق زلزله‌زده را اعلام کرد.

عبدالرضا امیدوار شهری در تشریح وضع هوای مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی در دو روز آینده گفت: آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در استان آذربایجان شرقی نشان داد که آسمان منطقه اهر در روز پنج شنبه 26 مردادماه نیز برای منطقه اهر هوایی صاف و با رشد ابر در بعدازظهر و گاهی وزش باد پیش بینی شده است.

به گزارش خبرآنلاین، او ادامه داد: حداقل دمای این منطقه 18 و حداکثر 34 درجه تخمین زده شده است و سرعت باد بین 4 تا 8 متر بر ثانیه خواهد بود.

امیدوار شهری با بیان اینکه در روز جمعه 27 مردادماه نیز برای منطقه اهر آسمانی صاف و گاهی وزش باد و در بعد از ظهر رشد ابر پیش بینی شده است گفت: حداقل دما 17 و حداکثر دما در این منطقه به 33 درجه خواهد رسید و سرعت باد بین 4 تا 8 متر بر ثانیه تخمین زده شده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در تشریح وضع منطقه زلزله‌زده ورزقان با بیان اینکه برای روز پنج شنبه 26 مردادماه آسمانی صاف، گاهی وزش باد و در بعد از ظهر رشد ابر پیش‌بینی شده است، افزود: در این روز حداقل دما 12 و حداکثر دما به 32 درجه خواهد رسید که سرعت باد نیز 4 تا 9 متر بر ثانیه مشخص شده است.

وی همچنین با بیان اینکه در روز جمعه 27 مردادماه سال جاری در این منطقه آسمانی صاف گاهی وزش باد و در بعد از ظهر رشد ابر انتظار می‌رود، تصریح کرد: دمای هوا در این روز حداقل 11 و حداکثر 31 درجه سانتیگراد خواهد بود که سرعت باد نیز 4 تا 9 متر بر ثانیه تخمین زده شده است.

آسمان اکثر نقاط کشور برای رویت هلال ماه شوال صاف است

او همچنین گفت: آسمان اکثر نقاط کشور برای رویت هلال ماه شوال و همچنین برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس صاف و در بعضی از نقاط گاهی همراه با افزایش ابر خواهد بود.

او با بیان این که بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی در سه روز آینده در اغلب مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود، گفت: همچنین در سه روز آینده در برخی از مناطق غرب و جنوب غرب کشور پدیده باد و گرد وخاک ادامه خواهد داشت.

امیدوار شهری اظهار داشت: از روز شنبه به تدریج با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر ضمن کاهش نسبی دما بارش پراکنده باران در سواحل جنوبی دریای خزر آغاز خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: در روز شنبه 28 مرداد ماه آسمان استان‌های آذربایجان غربی، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان رضوی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد،‌گلستان، لرستان،‌ مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد صاف است.

او یادآور شد: همچنین روز جمعه 27 مرداد همزمان با روز قدس آسمان استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل،‌ خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان و سیستان و بلوچستان ابری و در برخی از نقاط همراه با گرد و خاک خواهد بود.

45234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 236457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    1 0
    چی میگی؟