رمضان شریف گفت: راهپیمایی روز قدس در 550 شهر، مرکز استان در سراسر کشور و با شعار"روز جهانی قدس، بیداری اسلامی، نوید بخش آزادی فلسطین" برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین رمضان شریف رئیس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانه روز قدس در نشست خبری با بیان این که شاهد بروز آثاری از پیش بینی امام (ره) در خصوص آزادی قدس هستیم،‌ گفت: رژیم صهیونیستی که روزی جغرافیای خود را از نیل تا فرات تعیین کرده بود امروز به برکت مقاومت در منطقه در همان محدوده‌ای که در سال‌های قبل اشغال کرده بود محصور شده است.
وی با بیان اینکه در همه کشورهای اسلامی کسانی که نگاه حمایت یا رژیم صهیونیستی داشته باشند در نگاه مردم منفور هستند گفت: شرکت‌هایی که با این رژیم تجارت می‌کنند در نگاه مسلمانان جایگاهی ندارند.
گزیده سخنان رئیس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه به نقل از مهر می آید:

• راهپیمایی روز قدس در 550 شهر، مرکز استان و شهرک‌ها در سراسر کشور برگزار می‌شود.همچنین خارج از کشور نیز در 70 کشور اسلامی و غیراسلامی تجمع، نشست و راهپیمایی روز قدس برگزار می‌شود.
• ملت ما به عنوان پرچمدار این روز در جهان شناخته می شود و مبداء راهپیمایی مردم مساجد بوده و مقصد آنها نیز در روز قدس مصلی‌های نماز جمعه در سراسر کشور است و شعار امسال روز جهانی قدس را "روز جهانی قدس، بیداری اسلامی، نوید بخش آزادی فلسطین" است.
• در طول مسیرها از مبداء تا مقصد تمهیداتی برای جمع‌آوری کمک به زلزله زدگان نیز در نظر گرفته شده است.
• در سال جاری با توجه به حساسیت‌هایی که وجود دارد تصمیم گرفته شده تا از سخنرانان ملی در سطح استان‌ها در سراسر کشور استفاده شود و تا کنون 28 استان از سخنرانان ملی که آگاهی لازم نسبت به مسایل فلسطین و مقاومت را دارند استفاده خواهند کرد.
• شروع مراسم در روز قدس در تهران ساعت 10:30 صبح بوده و در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها نیز با هماهنگی شورای هماهنگی تبلیغات و استانداری‌ها و همچنین با توجه به ساعت پخش اذان و نماز مراسم شروع خواهد شد.
• 550 خبرنگار داخلی و 150 خبرنگار خارجی برای پوشش خبری مراسم روز جهانی قدس حضور خواهند داشت.
• مهمان خارجی در مراسم روز جهانی قدس شرکت نخواهد کرد و قطعنامه‌ای در پایان این مراسم با توجه به اوضاع داخلی و خارجی و تحولات منطقه صادر خواهد شد.
• برخی خبرها حاکی از این است که سازمان همکاری اسلامی قصد دارد سوریه را برای شرکت در این کنفرانس تعلیق کند، این خبر ناگواری است و امیدواریم با توجه به فلسفه سازمان‌ها که حمایت از فلسطین و خط مقاومت است این اتفاق رخ ندهد و این سازمان به وظیفه ذاتی خودش عمل کرده و تحت تاثیر نظام سلطه قرار نگیرد تا نقطه تاریکی در پرونده این سازمان ثبت نشود.
/27295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 236521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =