حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصرپنجشنبه در پایان بازدید از مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی بر استمرار رفع نیازهای مناطق آسیب دیده تاکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، حضرت آیت الله خامنه ای در جلسه ای با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار و مسئولان استان در محل استانداری، خدمات اولیه ارائه شده به حادثه دیدگان زلزله اخیر از جمله توزیع چادر را بی نظیر خواندند و تاكید كردند: مسئولان علاوه بر برنامه ریزی برای آغاز ساخت مناسب و مقاوم واحدهای مسكونی آسیب دیده ، باید در جهت استمرار رفع نیازهای اولیه به ویژه وسایل گرمایی، پتو، امكانات بهداشتی و آب آشامیدنی تلاش و خدمات خود را ادامه دهند زیرا فراهم كردن فوری اینگونه نیازهای ضروری، از لحاظ آرامش روحی و روانی تاثیر بسیار بالایی بر آسیب دیدگان خواهد داشت.
ایشان زمینه سازی برای ادامه پذیرش كمك های مردمی به ویژه كمك های افراد خیّر و نوعدوست را مهم ارزیابی كردند و افزودند: اگر به بلایای طبیعی، با دید فرصتی جهت جهش نگاه شود، قطعاً مناطق زلزله ز ده در آینده از لحاظ آبادانی و پیشرفت، بسیار بهتر از گذشته خواهند بود.
حضرت ایت الله خامنه ای در پایان با اشاره به خصلت های برجسته مردم آذربایجان شرقی به ویژه غیرت و همت زبانزد این منطقه تاكید كردند: مردم مومن ارسباران كه اكنون این منطقه دچار حادثه زلزله شده است ، همواره به رشادت و شجاعت مشهور بوده اند.
در این جلسه پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز از حضور حضرت آیت الله خامنه ای در مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی به عنوان مرهمی بر مصائب و سختی های مردم این مناطق، قدردانی كرد.
علیرضا بیگی استاندار آذربایجان شرقی نیز گزارشی از خدمات ارائه شده به زلزله زدگان و اسكان موقت آنها و همچنین مصوبات جلسه دولت در خصوص مناطق زلزله زده، ارائه كرد.
/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 236789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =