رئیس​جمهور برای راهپیمایی کنندگان تهرانی سخنرانی کرد.

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی​نژاد که سخنران پیش از خطبه​های امروز نماز جمعه تهران در روز قدس بود، گزارشی از سفر اخیر خود به عربستان و شرکت در اجلاس کشورهای اسلامی ارائه کرد و گفت: من به این اجلاس رفتم تا از جانب ملت ایران یکبار دیگر اهمیت تاسیس سازمان کنفرانس اسلامی را یادآوری کرده و تحلیل ملت ایران از تحولات جاری منطقه و جهان را از یک تریبون جهانی بیان کنم.
او که حضورش در عربستان را لازم و طبیعی می​خواند، ادامه داد: شرایط حساسی است و باید متوجه طراحی​های دشمنان قسم خورده و حقوق اساسی مردم که شامل عدالت، آزادی، حق انتخاب و .... می​شود؛ باشیم.
اهم سخنان وی را در ادامه بخوانید:
·         انسان بدون آرمان الهی و بدون مسئولیت برپایی عدالت، بی مفهوم است.
·         انسان برای شناخت خودش باید امام را بشناسد. انسان برای شناخت خودش با چه کسی باید مقایسه شود؟ با پایین​ترها یا بالاترها؟ بالاترها خودشان را با که مقایسه کنند؟ همه باید نگاه به قله داشته باشند وگرنه به انحطاط کشیده می​شوند.
·         برخی درون انسان را می​خوانند و طی الارض می​کنند اما چون به امام وصل نشده​اند، به کمال نمی​رسند.
·         ماه رمضان ماه نزدیک شدن به امام است.
·         امروز بر همگان روشن است که صهیونیست در نقطه مقابل کمال انسان​ها و سرآغاز انحطاط است. جنگ​های اول و دوم توسط صهیونیست​های پشت پرده طراحی و برنامه ریزی شده است.
·         صهیونیست​ها از زمانی که بر امریکا مسلط شدند، همه امور دنیا را در اختیار گرفتند. دولت​های مقتدر دنیا، رسانه​های اصلی، بانک​های بزرگ و اقتصاد جهان دست آنهاست که برای نابودی انسان​ها و اخلاق از آن استفاده می کنند. پشت هر جنگی صهیونیست​ها هستند. آنها اساسا رژیم صهیونیستی را به جای خدا و ارزش​های الهی می​خواهند بنشانند. این رژیم، ابزاری برای تسلط بر خاورمیانه و جهان است.
·         وجود رژیم صهیونیستی تخریب بشریت است. آنها فقط خودشان را انسان می​شمارند و ما بقی را در ادامه حیوانات می​دانند. آمریکا هم آدم کشی​های رژیم صهیونیستی را توجیه می​کنند. این حزب شیطانی همه را اداره می​کند.
·         مقابله با رژیم جعلی صهیونیستی دفاع از کرامت انسانی و باز کردن راه برای نجات همه بشریت است.
·         روز قدس روز اتحاد همه انسان​ها برای پاک کردن ننگ صهیونیست​ها از دامان بشری است.
·         در کشور بزرگی مثل آمریکا کاندیداهای ریاست جمهوری تا در برابر صهیونیست​ها زانو نزنند و تعهد ندهند، شانس حضور در این رقابت را نمی​یابند.
·         تسلط بر فلسطین آرزوی دیرینه صهیونیست​ها بوده است که 70 سال برای این آرزو جنایت کرده​اند. طی دو سه دهه اخیر فلسفه این رژیم زیر سوال رفت و آنها که تا قبل از انقلاب ایران به دنبال تثبیت و توسعه رژیم صهیونیستی بودند، امروز به دنبال نجات خود هستند.
·         همه دولت​های غربی اسیرند. مردمشان نیز اسیرند. چند حزب درست کرده​اند که از دست یکی خسته می​شوند به دیگری پناه می​برند اما سگ زرد برادر شغال است! مردمشان آزادی ندارند و باید از احزابی تبعیت کنند که دست نشانده صهیونیست​ها هستند.
·         هیچ کس حق مسامحه در برابر حقوق مردم را ندارد. برپایی حکومت برای عدالت و آزادی و تامین حقوق ملت​ها است. ملت ایران باید پرچمداری از حقوق ملت دنیا را بر عهده بگیرد.
·         یک لحظه غفلت از دشمن موجب خسارات جبران ناپذیر است. دولت و ملتی اگر در برابر دشمنان سلطه گر نایستند قادر نخواهند بود حقوق اساسی خود را تامین کنند.
·         دشمنان در تحریک عصبیت​های دینی منطقه تا حدودی موفق شده و با فریاد الله اکبر، برادر مسلمان خود را گردن می​زنند و گلوله باران می​کنند. کشورهای مسلمان را علیه هم تجهیز می​کنند، رسانه این علیه آن یکی، سلاح​های این کشور برای مخالفین آن کشور و ...
·         دشمنان منافق، همه احمق​ها را در این صحنه فعال کردند. در مکه گفتم که همه بایدهوشیار باشند.
·         تامین حقوق اساسی مردم، یک ضرورت است و منحصر به یک یا چند کشور نیست.
·         دوستی با دشمنان قسم خورده حاصلی جز ننگ ابدی ندارد. چون نشان داده​اند که دوستان واقعی نیستند و به موقع آنها را قربانی می کنند. مثل صدام. باید مراقب توطئه​ها بود. مبادا به بهانه تامین حقوق مردم، از دشمن غافل شویم. گلایه​ها زیاد است اما باید مراقب باشیم که دشمن دیروز در لباس دوست وارد شود. غفلت از دشمن، فرصت دادن به آن برای سلطه بر منطقه است.
·         رمز موفقیت ما وحدت و گفت​وگو برای تفاهم است. در دیدار برخی کشورهایی که به واسطه تحولات اخیربه قدرت رسیده​اند گفتم که خیلی باید مراقب باشیم. چرا که کمک دشمن تعهد آور است و بعدا مشکل ایجاد می​کند. باید در فضای منطقی و برادری و با گفت​وگو حقوق اساسی ملت​ را تامین کنیم.
·         یک همکار ایرانی من در آمریکا با من ملاقات کرد و گفت حرف​های شما درباره صهیونیست​ها درست است. یکی از آنها سال​ها می​خواست عضو هیات علمی یک دانشگاه شود، اما با او موافقت نمی​کردند. من دلم برایش سوخت و گفتم گناه دارد، او را بپذیرید. او را پذیرفتند، من چند سال بعد از آن دانشگاه رفتم و بعد از 6-7 سال که برگشتم، دیدم همه اعضای هیات علمی عوض شده​اند. یکی از اساتید قدیمی به من گفت: همان یک صهیونیست، زیرآب همه ما را زد و به جای همه ما یک صهیونیست آورد!
·         فهم من این است که صهیونیست​ها می​خواستند یک شلوغ کاری راه بیاندازند و بعد آمریکا یک برخورد ظاهری خیمه شب بازی راه بیاندازد و بگوید غلط کردید، بیخود کردید! باید دو دولت به رسمیت شناخته شوند. بعد هم اسرائیل با من و مون کردن، بپذیرند و به این ترتیب دو دولت اسرائیل و فلسطین شکل بگیرد. اما این به منزله نادیده انگاشتن حقوق فلسطینی​هاست.
·         صهیونیست​ها بدانند که بهاری که آنها می​گویند فقط بهار عربی نیست و بهار انسانی در راه است و به زودی شاهد بهار غربی و بهار آمریکایی نیز خواهیم بود. ملت​ها در حال بیداری​اند و تا کی می​​توانند فریب دهند؟ به آن آقایی که گفت برای تغییر آمده است، می​گویم به نفعتان است که سیاست​هایتان را اصلاح کنید و به دنبال حقوق ملت​ها باشید وگرنه به زودی زود، دست قدرت ملت​ها شما را به زیر خواهد کشید. دست از حمایت رژیم صهیونیستی بردارید، آنها به درد شما نمی​خورند بیایید با ملت​های منطقه صادقانه همراه شوید. ملت​های منطقه به زودی زود تکلیف صهیونیست​های غاصب اسرائیلی را یکسره می​کنند. شما دنبال خاورمیانه جدید هستید، ما هم هستیم اما در این خاومیانه جدید اثری از حضور صهیونیست​ها نخواهد بود. دست از توهین به ملت ایران بردارید و با ملت ایران دوستی کنید. ملت ایران همه بدخواهان خود را در تاریخ دفن کرده و با شما نیز همین کار را می​کند.
·         به لطف خدا قدس آزاد خواهد شد و روز روشن ملت​ها در راه است. کمونیست رفت و سرمایه داری هم خواهد رفت. امام زمان با همراهی حضرت عیسی، حکومت عدل الهی را پایه گذاری خواهد کرد.
·         /2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 236828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
    حضور شما طبیعی بود ولی بفرمائید حضور یک هواپیما پر از خانواده های مسئولین برای سفر کاری به عربستان طبیعی بود؟
  • بدون نام IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
    حالا خواهید دید عربستان در چه سطحی به اجلاش غیرمتعهدها خواهد آمد. عربستان برای پخش شیرینی جلوی سفارتش حج عمره رو دچار اختلال کرد ولی ما برای اعدام هموطنانمان هیچ که نکردیم رفتیم امیرعبدالله رو برای هیچ بغل کردیم.
  • بدون نام US ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
    زلزله رو چی؟ تسلیت گفت؟
    • عطا EU ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
      31 9
      ایشان در مورد زلزله اصلا هیچ گونه مطلبی رو بیان نکردند...انگار نه انگار که....
    • بدون نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
      5 1
      همون موقع که زلزله اومد ایشان تسلیت کفتن. شما انگار بی خبر تشریف دارید. خب معلومه دیگه وقتی فقط اخبار ماهواره رو گوش میدید!!!!
  • بدون نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
    چرا در رابطه با عربستان می توان اصول را زیر پا گذاشت ولی با آمریکای نه؟ چرا می توان خون شهدای حج و شهدای بحرین و قطیف را نادیده گرفت ولی آمریکا را هرگز؟ چرا می توان در کنار دشمنان اهل بیت نشست و سحری خورد ولی با آمریکا نمی توان نشست و گفتگو کرد؟ اصلا در سیاست خارجی ایران ، چه چیزی اصل است و چه چیزی فرع است؟؟؟؟؟؟ خبرآنلاین ، شما بهترین سایت خبری ایران هستید ، منظورم از این جملات ، توهین به رییس جمهور و آقای صالحی نیست ، من چند سوال مطرح کردم که جدا جوابش را نمی دانم و الله بیشتر رابطه با قدرت اول جهان را در نظر داشتم ، می خواهم بدانم آیا دشمنی آمریکا از عربستان برای بیشتر بوده است؟؟؟؟ اگه تنوستید کارشناس دعوت کنید.
    • بدون نام IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
      100%دشمنی امریکا بیشتربوده،عربستان هم اگه کاری میکنه ،مزدور امریکا ست(شیطان بزرگ رو اشتباه نگیرین)من مدافع دیپلماسی احمدی نژاد نیستم،دشمن دشمنه،چه فرمانده دشمن چه سریازان و زیردستانش اما شک نکن که امریکا دشمن درجه یک ماست(ما نباید اصولمون رو به خاطر رابطه با قدرتی که قدرتش رو به نابودیه زیرپابذاریم)
  • وحید IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
    100 8
    واقعا وزارت محترم خارجه و رییس جمهور عزیز در قبال اعدام ایرانی ها در عربستان چه اعتراضی کردند؟ آیا حتی یک بیانیه اعتراضی دادند؟ اعدام اون ایرانی ها علی رغم پیگیری مستقیم وزارت خارجه یک دهن کجی بزرگ به مسوولان و حتی ملت ما بود!! اینه واقعا اقتدار در روابط دیپلماتیک؟؟! اینطوری از عزت یک ملت باید دفاع کرد؟
  • بدون نام IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
    19 97
    درودوصددرودبه احمدی نژادقهرمان.
  • بدون نام IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
    19 9
    متاسفانه انگار نه انگار هموطنهامون -حتی اگه گنهکار هم بوده باشند- غیرعادلانه اعدام شدند ولی دریغ از یک عکس العمل از حضرات
  • فرهاد_ققنوس IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    9 18
    نظر همه ی دوستان محترم ولی خواهشمندم یک طرفه قضاوت نکنین آقای رئیس جمهور ما جزئیات و پیغام سفرش را به عرض ملت ایران رسوند و الام موضوع اسرائیل و حمله به ایران یک تبدیل به حساس ترین موضوع دنیا شده و اگر ما ضعف نشان دهیم اهر و آذربایجان با حظور اسرائیل و هم پیمانانش در کشورمون ما هم باید آرزوی همان یک وجب خاکی را کنیم که چند روز پیش عزیزانمون را بهش سپردیم ولی دیگر در آن زمان کسی نیست به ما پیغام تسلیت بدهد
  • بدون نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    19 5
    این مثبت و منفی هایی که خوانندگان به نظرات مختلف میدن خودش روشن کننده همه حقایق و نظر اکثریت جامعه است
    • بدون نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
      4 2
      خوانندگان خبر آنلاین همه ی جامعه نیستن عزیز. لطفا کل جامعه رو خوانندگان خبرآنلاین فرض نکن. خبرآنلاین نظرمو بذار