بیف الیوت، بازیگر فیلم‌های بیلی وایلدر، ساموئل فولر، نیکلاس ری و جک لمون در 89 سالگی درگذشت.

به گزارش خبرآنلاین، شهرت الیوت برای بازی در نقش مارک همر، یک کارآگاه خصوصی پوست کلفت بود. او این نقش را سال 1953در اولین حضور سینمایی‌اش در فیلم«من، هیئت منصفه» بازی کرد.
 
الیوت 15 اوت در خانه‌اش در استودیو سیتی در سن 89 سالگی درگذشت. او که مشتزنی آماتور اهل لین در ماساچوست بود و در جنگ جهانی دوم نیز حضور داشت پیش از ورود به هالیوود در نیویورک در تلویزیون فعالیت می‌کرد.
 
زندگی حرفه‌ای الیوت را شخصیت مارک همر شکل داد، فیلم «من، هیئت منصفه» براساس رمان سال 1947 نوشته میکی اسپیلانس ساخته شده بود. فیلم را هری اسکس در فرمت سه‌بعدی ساخته بود. به جز الیوت، بازیگرانی چون راف میکر، استیسی کیچ، دارن مگاوین، رابرت بری و آرماند آسانته در این نقش فرو رفتند.
 

الیوت در نقش همر
 
بیف الیوت، برادر کوچکتر گزارشگر ورزشی معروف رادیو سی‌بی‌اس یعنی وین الیوت بود، او در دهه 1960 در چندین فیلم جنگی حضور پیدا کرد؛ از جمله «بین بهشت و جهنم» (1956)، «دشمن در زیر» (1957)، «تپه پورک چاپ» (1959)  او حتی در اپیزودی از مجموعه «سفر ستاره‌ای» با نام «شیطان سیاه‌پوش» بازی کرد.
 

جک لمون (راست) و بیف الیوت
 
بیف الیوت رفیق صمیمی جک لمون بازیگر معروف هالیوود و فیلم‌های بیلی وایلدر بود. این دو در چندین فیلم با هم همکاری کردند، از جمله در «کاچ» ساخته سال 1971 به کارگردانی جک لمون، «صفحه اول» (1974) ساخته بیلی وایلدر، «این است زندگی!» (1986) ساخته بلیک ادواردز. او همچنین با جفری هانتر در «داستان حقیقی عیسی مسیح» ساخته نیکلاس ری و «Brainstorm» ساخته ویلیام کونارد همبازی بود.
 
از دیگر فیلم‌های الیوت می‌توان به «صبح به خیر خانم داو»، «خانم بامبو» ساخته ساموئل فولر، «حمام خون» و سریال‌های «چشم هاوایی»، «مسیر 66»، «آلفرد هیچکاک ارائه می‌کند»، «بونانزا»، «برنامه دیک وان دیک»، «بالاتر از خطر» و «مرد ستاره‌ای» اشاره کرد.
 
هالیوودریپورتر / 17 اوت / ترجمه: حسین عیدی‌زاده
57241
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 237048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • abbas US ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
    3 0
    با سلام: 1- اولا" مارک هامر نیست و مایک هامر است 2- میکی اسپیلانس نیست و میکی اسپلین است باسپاس