نمایشگاه کتاب ادینبورگ یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی ماه آگوست است که از سال 1997 هر ساله برگزار می‌شود و بیش از 1000 نویسنده در آن شرکت می‌کنند.

این نمایشگاه دارای بخش‌های مختلفی اعم از ویژه برنامه‌های کودکان، کارگاه‌های هم‌اندیشی، قصه‌گویی، بحث‌های گروهی و جلسات بیان سرگذشت نویسندگان است. همچنین ویژه برنامه‌های کودکان با هدف راهنمایی کودکان و نویسندگان و تصویرگران یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های این نمایشگاه است که هم از طرف عموم و هم مدارس مورد استقبال قرار می‌گیرد. فارس گزارش داده که علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه باید بلیت تهیه کنند و قیمت بلیت‌های آن نیز بین 5 تا 15 یورو (12 تا 40 هزار تومان) است. البته برخی از برنامه‌های این نمایشگاه به صورت رایگان برگزار می‌شوند. این نمایشگاه سال گذشته با حضور نزدیک به 1000 نویسنده از 60 کشور جهان برگزار شد و به گفته مسئولان برگزاری نمایشگاه این اولین باری است که این تعداد نویسنده در سطح جهان در یک رویداد فرهنگی حضور می‌یابند.

به گفته برخی منتقدان ادبی جهان نمایشگاه کتاب ادینبورگ بزرگ‌ترین نمایشگاه ادبی جهان است.

 

عکس​ها: فارس

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 237296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • باران IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
    31 1
    مطمئنم از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران الگوبرداری کردن!!!
  • بدون نام IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
    28 6
    یادش بخیر ماهم چنین نمایشگاهی داشتیم. یادمه من خودم اولین بار از نمایشگاه کتاب بود که علاقه مند به خوندن کتاب شدم. بی تعارف از وقتی که نمایشگاه رفت تو مصلا فقط یک بار رفتم و دیگه تا زمانی که تو مصلا باشه نخواهم رفت.
  • مجید IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
    27 1
    فک کنم تفاوت بزرگش با نمایشگاه تهران آرامش زیادش باشه