وزارت ورزش تصمیم دارد بدونتوجه به نام کمیته بین المللی المپیک مجامع دو فدراسیون ورزشی در آستانه تعلیق ایران را برگزار کند.

به گزارش خبرآنلاین ؛طبق اعلام دفتر امور مجامع فدراسیون های ورزشی مجمع انتخاباتی فدراسیون قایقرانی ساعت 10 صبح اول شهریور برگزار می‌شود. مجمع انتخاباتی فدراسیون دوچرخه‌سواری نیز ساعت 10 دوم شهریور برگزار خواهد شد و مکان برگزاری این مجامع هتل المپیک تهران خواهد بود. این درحالی است که هفته قبل کمیته ملی المپیک نامه ای را از کمیته بین المللی المپیک منتشر کرد که در آن اشاره شده بود تا زمان اصلاح اساسنامه فدراسیون های ورزشی ، برگزاری هر نوع مجمعی از  سوی نهاد قانونی تصمیم گیر برای ورزش ایران ممنوع است. بر اساس تغییرات مورد نظر این نهاد بین المللی باید اختیار برگزاری مجامع و عزل و نصب های رشته های المپیکی به کمیته ملی المپیک واگذار شود. اختیاری که اعطای آن 6 ماه قبل از مجمع المپیک به هیچ وجه به سود وزارت ورزش که مثل همه ی متولیان دولتی پیشین ورزش کشور حتما برای انتخابات این مجمع کاندیدایی مستقل از علی آبادی ، رئیس فعلی دارد ، نیست. نکته ای که سبب می شود تا وزارت ورزش پس از برگزاری تحت فشار انتخابات فدراسیون فوتبال و رای آوردن علی کفاشیان ، با احتیاطی بیشتر این مجامع را تحت نظر داشته باشد. اگرچه تهدید به تعلیق از سوی مجامع بین المللی وجود دارد اما هنوز بر اساس قوانین مصوب کشور ، این وزارت ورزش است که باید متولی برگزاری مجامع باشد. حقی که مسئولان وزارتخانه برای دفاع از آن تصمیم در تشکیل سریع مجامع دارند.

طبق اعلام دفتر امور مجامع فدراسیون های ورزشی، مجمع انتخاباتی سایر فدراسیون های ورزشی نیز طی هفته های آینده برگزار می شود.

باید دید این مجامع که در هفته بعد تشکیل شان با انتخابات مجمع کشتی ادامه خواهد داشت ، در نهایت چه حاصلی را برای ورزش کشور به بار خواهد آورد.

4141

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 237385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =