مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری رجا در گفت و گو با خبرآنلاین می گوید اگر یارانه ها حذف شوند به طور طبیعی قیمت بلیت قطار افزایش می یابد.

سمیه فتحی: فروش سراسری بلیت قطارهای مسافری برای نوروز 88 از ساعت 7 صبح 29 دی  87 ، از طریق حدود 600 نمایندگی فروش در سراسر کشور به طور همزمان آغاز ‌شد.

محمود جعفری مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری رجا در گفت و گو با خبرآنلاین درباره افزایش نرخ بلیت قطار اظهارکرد: " تا پایان امسال و با آغاز سال جدید تا پایان فروردین ماه  هیچ‌گونه افزایشی در قیمت بلیت‌ قطارهای دولتی وخصوصی نخواهیم داشت. "

وی افزود: " اگر لایحه اقتصادی دولت در مجلس تصویب شود و یارانه ها حذف شوند به طور طبیعی قیمت بلیت افزایش می یابد. "

مدیرعامل رجا با بیان اینکه، برای بلیت قطار 40 درصد یارانه پرداخت می شود، گفت: " اگر یارانه حذف شود افزودن این درصد به قیمت بلیت فشار اقتصادی ایجاد می کند لذا پیشنهاد داده‌ایم افزایش قیمت بلیت قطار در سه مرحله انجام گیرد. "

جعفری در باره اینکه با توجه به اعلام شرکت رجا در  فروش اینترنتی بلیت قطارهای مسافری نوروز امسال از 22 دی تاکنون ، بیش از 50 درصد بلیت‌ها برای تاریخ‌ها و مسیرهای مختلف موجود است، اما متقاضیان وقتی به سایت مراجعه می کنند ظرفیت پر شده و نمی توانند بلیت خریداری کنند گفت: " اغلب متقاضیان در روزهای خاص 25 تا 30 فروردین متقاضی بلیت قطار هستند و ظرفیت این روزها پر شده است. اگر می گوییم بخشی از ظرفیت موجود است برای روزهایی است که متقاضی کمتری وجود داشته است. به طور مثال در مسیر تهران به مشهد در روزهای اول تعطیلات پر شده است اما در همان روزها از مشهد به تهران ظرفیت خالی وجود دارد. در روزهای پیک تقاضا چند برابر عرضه است. "

بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت رجا، فروش بلیت قطارهای مسافری نوروز امسال در تاریخ 29 دی  87 برای محورهای شمال ( قائم‌شهر-ساری-گرگان و ... ) ، شمالغرب و آذربایجان ( زنجان-میانه-تبریز-مراغه و ... ) همچنین قطارهای ساری-مشهد، قزوین-مشهد، تبریز-مشهد، زنجان-مشهد و بالعکس است. 

وی افزود: " فروش بلیت قطارهای نوروز را در تاریخ 30 دی ماه ساعت 7 صبح، برای محورهای جنوب ( اراک-اندیمشک-اهواز و...)، جنوب‌شرق ( یزد-کرمان-بندرعباس-اصفهان و ... ) و قطارهای اهواز-مشهد، اراک-مشهد، قم-مشهد، کاشان-مشهد، اصفهان-مشهد، یزد-مشهد، بندرعباس-مشهد، کرمان-مشهد و بالعکس اعلام کرد.  "

رییس هیات مدیره رجا ادامه داد: " در 24 دیماه ساعت 7 صبح نیز فروش بلیت برای قطارهای مسافری محور خراسان شامل قطارهای تهران به مشهد، شاهرود، نیشابور، طبس، تربت حیدریه و خواف همچنین سمنان و شاهرود به مشهد و بالعکس آغاز می‌شود. "

وی اظهار کرد: " فروش بلیت قطارهای مسافری برای نوروز 88 همچون سال گذشته با افزایش قابلیت‌های مرکز رایانه‌یی فروش بلیت و توسعه امکانات مربوطه، به منظور سهولت دسترسی هموطنان به بلیت انجام گرفته است. "

جعفری همچنین در خصوص ‌فروش بلیت قطارهای بین‌المللی ( ‌دمشق و استانبول ‌) اینگونه توپیح داد: " فروش بلیت این قطارها با هماهنگی کشورهای سوریه و ترکیه بعد از پیش فروش بلیت‌ قطارهای داخلی‌، متعاقبا انجام خواهد شد که برنامه آن نیز به موقع جهت اطلاع هموطنان گرامی اعلام می‌شود. "

مدیرعامل رجا، فروش امسال بلیت‌های نوروزی را مختص به دوره زمانی 25 اسفند 87 لغایت 15 فروردین 88 اعلام کرد و گفت: " به هر متقاضی یک کوپه و حداکثر به تعداد اعضای خانواده با ارائه شناسنامه سرپرست خانوار بلیت فروخته می‌شود و همچون سال‌های گذشته فروش هرگونه بلیت گروهی و دسته جمعی برای تاریخ‌های یاد شده ممنوع است. "

جعفری به مسافران هشدار داد که به محض دریافت بلیت مندرجات موجود در آن را بررسی کنند: " متقاضیان باید بلافاصله بعد از صدور بلیت، کلیه مشخصات و مندرجات بلیت را کنترل کرده و در‌ صورت مشاهده هرگونه مغایرت، در همان لحظه به اپراتور فروش اطلاع دهند تا اصلاحات لازم انجام شود.

مدیرعامل رجا از کلیه متقاضیان درخواست کرد از خریداری بلیت غیرهمنام، مخدوش و خارج از سامانه رسمی فروش بلیت که از نظر این شرکت باطل محسوب می‌شوند جدا خودداری کرده تا در هنگام سفر و کنترل بلیت در ایستگاه‌ها و قطارها دچار مشکل نشوند.

  گفتنی است  متقاضیان بلیت می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر یا اعلام انتقادات و شکایات در طول شبانه روز با سامانه ارتباط با مشتری رجاء ، تلفن 139 تماس یا به سایت اینترنتی این شرکت به آدرس www.raja.ir مراجعه کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 2375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =