ایرج ندیمی معتقد است دولت برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده با یک «چهره اجرایی» وارد عرصه انتخابات خواهد شد.

نماینده لاهیجان و عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت که در کافه خبر حضور یافته بود، در پاسخ به این پرسش خبرآنلاین که فکر می​کنید دولت برای انتخابات سال آینده چه گزینه​ای را وارد صحنه انتخابات می​کند؟، گفت: هیچ کس نمی​تواند نسبت به آینده خودش بی​تفاوت باشد. بنده هم که نماینده هستم، اگر روزی نخواهم در مجلس باشم، حتما درباره کسی که می​خواهد جایگزین من شود، نظری خواهم داشت یا اینکه اگر از من سوال شود، کسی را معرفی می​کنم.
ندیمی درباره اینکه پیش​بینی می​کنید گزینه دولت چه کسی باشد؟، افزود:  فکر می​کنم گزینه دولت یک چهره اجرایی باشد.
بعد از طرح اسامی اسفندیار رحیم مشایی، مجتبی ثمره​هاشمی و حمیدرضا حاجی بابایی؛ علی نیکزاد وزیر مسکن جدیدترین چهره دولتی بود که از وی به عنوان نامزد احتمالی دولت در عرصه انتخابات سال آینده نام برده شد.
ندیمی که معتقد است اسامی مطرح برای انتخابات تا «عید سال بعد» قابل تغییر است، خاطر نشان کرد: ولی این را می​توانم بگویم که نیکزاد هم یکی از گزینه​ها است، اما نمی​توان گفت نفر اول یا گزینه آخر است.
وی با بیان اینکه دولت کسی را وارد عرصه انتخابات نمی​کند که رای نیاورد، گفت: آقای احمدی​نژاد به دنبال کسی است که سه ویژگی داشته باشد. اولا به خود او کاملا نزدیک باشد. ثانیا از اقبال و یک پایه رای برخودار باشد و در عین حال چهره ای باشد که در میان نهادهای اجرایی پایگاه داشته باشد.
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت همچنین گفت: هر قدر ما فکر کنیم دولت محبوبیتش کاهش یافته، ولی باز هم دولت پایگاه رای دارد. زمانی آقای احمدی​نژاد در روستاها تا 75 درصد و در شهرها تا 50 درصد محبوبیت داشت. و در کلان شهر ها 30 درصد. الان درصدی از این محبوبیت​ها حفظ شده است.
مشاور معاونت پارلمانی دولت نهم در پاسخ به اینکه فکر می​کنید این محبوبیتی که می​گویید مربوط به گفتمان دولت است یا شخص رئیس جمهور؟، تصریح کرد: هر دو. در بین گروه​های مرجع میزان محوبیت آقای احمدی​نژاد کاهش قابل ملاحظه​ای پیدا کرده است ولی در میان مردم این طور نیست. شما مردم خصوصا طبقات مادون متوسط را نمی توانید با شاخص های طبقه متوسط تحلیل کنید. تحلیل​های روزنامه نگارها مربوط به طبقات متوسط به بالا است ولی رای آقای احمدی​نژاد مربوط به طبقه متوسط به پائین بود. اگر برخی از نخبگان احساس می​کنند بین ایشان و مقام ولایت فقیه فاصله است، این احساس در بین توده​های مردم نیست.
مشروح گفت وگوی خبرآنلاین با ایرج ندیمی را در روزهای آینده در خبرآنلاین بخوانید.

/29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 237501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
    12 9
    ولی در میان مردم این طور نیست. شما مردم خصوصا طبقات مادون متوسط را نمی توانید با شاخص های طبقه متوسط تحلیل کنید. تحلیل​های روزنامه نگارها مربوط به طبقات متوسط به بالا است ولی رای آقای احمدی​نژاد مربوط به طبقه متوسط به پائین بود. اگر برخی از نخبگان احساس می​کنند بین ایشان و مقام ولایت فقیه فاصله است، این احساس در بین توده​های مردم نیست
  • يبيب IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
    22 2
    گهي به نعل و گهي به ميخ جناب نديمي عزيز فعلا باد كدوم طرفيه ؟؟
  • بدون نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
    19 3
    و میزان محبوبیت شما که از طرفداران پرو پا قرص ایشان بودید و بعد برگشتید چی ؟
    • علی IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
      3 0
      ایشان ابتدا جزو اصلاح طلبان بودند بعد جزو طرفداران آقای احمدی نژاد شدند و الان جزو اصولگرایان منتقد ایشان هستند!!!!!!
  • mahdi IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
    7 34
    شما تو توهمی که محبوبیت دکتر کم شده !!!تو انتخابات بعدی معلوم می شه که محبوبیت کی کم شده!!!!!!!!!!
    • بدون نام TR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
      2 5
      رییس جمهور بعدی کیه؟
  • غلامعباس لطفی IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    0 0
    تورابه خداکاری برای اصلاح قانون بازنشستگی کارگران معلول کنیدکه با30سال سابقه اگرسن انهابه50سال نرسیده باشدهمانندافرادسالم نمی تواندبازنشست شودپس چرایک فردمعلول نمیتواندتمام شغلهای افرادسالم راطبق قانون انتخاب کندمگریک کارگرمعلول چقدرتوان کارداردایانیروی کاردرجامعه کم است بااین همه جوان بی کارمگرچقدرکارگرمعلول باشرایط30سال کارداریم که بارمالی ان برای تامین اجتماعی سنگین باشدچرادرجامعه اسلامی ما که دم ازعدالت می زنیم چهارقانون بازنشستگی برای معلولین وجوددارد1- کارمندان معلول با20سال سابقه بدون شرط سنی می توانندبازنشست شوند 2-جانبازان کارگر(قانون کار)بااعمال سنوات ارفاقی اگربه30سال برسد بدون شرط سنی می تواندبازنشست شود3-کارگران معلول سازمان تامین اجتماع