گروه هکر های ناشناس ، با انجام اقدامداتی که به گزارش PCworld، آن را بخشی از کمپین "عملیات رهایی آسانژ" نامیده اند به سه وب سایت دولتی کشور انگلستان حمله کردند.

جولیان آسانژ ، بنیانگذار ویکی لیکس ، هفته گذشته در پی شکایت دو دختر سوئدی برای دستگیری و بازجویی از وی به جرم تجاوز جنسی، به سفارت اکوادور واقع در محله نایتزبریج لندن ، پناهنده شد. این در حالی است که زی نیوز نوشته ، مقامات انگلستان قصد دارند به محض خروج از این مکان دیپلماتیک وی را دستگیر و بر اساس حکم بازداشت الزام آور اروپایی به کشور سوئد تحویل دهند.
مقامات انگلیسی پیش از این نیز مدعی شده بودند که درصورت اجتناب مقامات اکوادوری از استرداد آسانژ، به سفارت خانه این کشور حمله خواهند کرد. همانطور که می دانید بر طبق قوانین حقوق بین الملل، مقر هر سفارت خانه جزئی از خاک آن کشور قلمداد شده و حمله به این مقر دیپلماتیک ، به منزله تجاوز به خاک آن کشور محسوب می شود. و بر اساس تعریف کنوانسیون ژنو  از مصونیت سیاسی سفارتخانه ها، حتی پلیس کشور میزبان نیز بدون اجازه یا دعوت حق داخل شدن به محل نمایندگی کشور ثالث را ندارند.
هکر های ناشناس هم که شدیدا مخالف، عکس العمل های دولت انگلستان در برابر پناهندگی آسانژ به سفارت خانه اکوادور بودند ، در توئیتر خطاب به مقامات این کشور نوشته بودند: انگلستان، منتظر ماباش!
به گزارش یاهو،  این هکرها، دوشنبه شب، کدهایی را در توئیتر منتشر کردند که باعث تحمیل اضافه بار شدیدی به وب سایتهای وزارت دادگستری ،  دفترخانه نخست وزیر، و وزارت کار و بازنشستگی انگلستان شد.
این برنامه خودکار که به یک دکمه آتش کن! مجهز بود به کاربران این امکان را داد با تقاضای 1000 سرویس در هر ثانیه،وب سایت رسمی نخست وزیر انگلستان را بمباران کنند.
حامیان ویکی لیکس با کمک این کد ها حتی سایت خاندان سلطنتی انگلستان را نیز هک کرده و مرتبا هم جزئیات حملات را در توئیتر منتشر می کردند. آنها  همچنین قول داده اند که اقدامات بیشتری بر علیه  دو لتهای انگلستان و سوئد انجام دهند.
با وجود این حملات به نظر می رسید که وب سایتها از مقاومت خوبی برخوردار بودند چرا که اکثر آنها ، صبح روز سه شنبه فعالیت معمول خود را از سر گرفتند . فقط سایت وزارت دادگستری ، اندکی آسیب دیده است.
سخنگوی این وزرات خانه صبح سه شنبه  با تایید این حمله به Sky News گفت : سایت ما دچار اختلالاتی جزئی شده  اما هیچ اطلاعات مهمی را از دست نداده ایم. این وب سایت فقط حاوی اطلاعات عمومی است و هیچ داده حساسی روی آن قرار نمی گرفته.
به نقل از PCworld، این وزارت خانه طی بیانیه ای اعلام کرده است که هیچ کدام از سرویس های اصلی آسیب ندیده است اما نمی توانیم چارچوب زمانی خاصی را برای حل مشکل مشخص کنیم. به علاوه اقداماتی که برای بازگرداندن سایت به حالت اولیه صورت می گیرد ممکن است باعث قطع دسترسی متناوب بازدیدگنندگان شود.
یاهو نیز به نقل از همین وزارت خانه نوشته است که آنها مرتبا موقعیت هکر های ناشناس را نظاره کرده و اقدامات مقتضی را انجام خواهند داد، اما آنطور که ادعا می شود، تا کنون مکان های مختلفی برای این هکرها گزارش شده که شامل کشورهایی چون اندونزی، آمریکا، برزیل،، بریتانیا و شیلی می شود.
آنطور که zeenews نوشته، این خبرنگار 41 ساله استرالیایی، اقدامات انگلستان را برای دستگیری و استردادش به سوئد، بخشی از توطئه هاهنگ واشنگتن، در برابر افشای مدارک و اسناد سری دیپلماتیک آمریکا در ویکی لیکس می داند. و معتقد است پس از دستگیری در سوئد حتما برای محاکمه به مقامات امریکایی تحویل داده خواهد شد.
البته  ایالات متحده، بیانات آسانژ را تنها "اظهاراتی وحشیانه" برای تبرئه کردن خود و پوشش دادن تجاوزات جنسی اش به دو دختر سوئدی می داند.
افشای تلگراف های دیپلماتیک امریکا و منتشر کردن ویدوئویی از حضور یک هلی کوپتر جنگنده عراقی در زمره مهمترین مدارکی است که ویلکی لیکس تا کنون بر ضد آمریکا منتشر کرده. یکی از سربازان ارتش آمریکا به نام بردلی منینگ، که متهم اصلی افشای این مدارک و اختیار قرار دادن آنها به آسانژ است ، هم اکنون توسط مقامات آمریکایی دستگیر شده و در انتظار محاکمه دادگاه نظامی این کشور به سر می برد.
 
56401
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 237664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =