ایسنا نوشت:

مدیرکل ستاد بحران استانداری اصفهان گفت: تاکنون بیش از دو هزار کلاس درس در استان اصفهان با همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان در برابر بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله و آتش‌سوزی مقاوم‌سازی شده است.
 

«منصور شیشه‌فروش»  به افزایش مراکز لرزه‌نگار استان اصفهان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته با تخصیص اعتبار 400 میلیون تومان، ایستگاه‌های لرزه‌نگار در استان اصفهان به 12 ایستگاه افزایش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ایستگاه‌های لرزه‌نگار تمام نقاط استان اصفهان را تحت پوشش قرار داده‌اند، گفت: این مراکز در طول شبانه‌روز فعالیت کرده و گزارش‌های روزانه‌ای را به ایستگاه مرکزی ارسال می‌کنند.
مدیرکل ستاد بحران استانداری اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه استان اصفهان به عنوان معین تهران در بحث مدیریت بحران انتخاب شده است، تصریح کرد: از جمله دلایل انتخاب اصفهان برای جایگزینی، موقعیت جغرافیایی این استان بوده که چهار راه ارتباطی کشور است و امکانات، پتانسیل‌ و زیرساخت‌های مناسبی را در مدیریت بحران دارد.
شیشه‌فروش اضافه کرد: خوشبختانه طی 100 سال گذشته هیچگونه حادثه طبیعی بزرگی در این استان رخ نداده است و اصفهان از این نظر استانی امن شناخته شده است.
وی در ادامه به مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی و همچنین منازل مسکونی در شهرهای زیر 12 هزار نفر استان اصفهان اشاره کرد و گفت: مقرر شده است که 45 هزار واحد مسکونی روستایی در استان اصفهان با همکاری بنیاد مسکن و شهرسازی استان تا پایان سال 92 درمقابل بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و آتش‌سوزی مقاوم سازی شود.
مدیرکل ستاد بحران استان اصفهان با اشاره به اینکه اقدامات مقاوم‌سازی از سال 84 در استان اصفهان آغاز شده است، ادامه داد: تاکنون بیش از 31 هزار و 400 واحد مسکونی در استان اصفهان با همکاری بنیاد مسکن و شهرسازی این استان مقاوم‌سازی شده است.
شیشه‌فروش با تاکید بر اینکه بیشترین آسیب‌‌ها در هنگام وقوع بلایای طبیعی در نقاط روستایی اتقاق ميافتد، افزود: برای مقاوم‌سازی هر واحد مسکونی با توجه به نظر کارشناسان بنیاد مسکن و شهرسازی بین پنج تا 12 میلیون و 500 هزار تومان تسهیلات در نظر گرفته می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین تمام منازل مسکونی که مقاوم‌سازی شده‌اند تحت پوشش بیمه در مقابل حوادث طبیعی از جمله سیل، زلزله وآتش‌سوزی قرار گرفته‌اند.
مدیرکل ستاد بحران استانداری اصفهان با اشاره به مقاوم‌سازی منازل مسکونی در شهرهای بالای 12هزار نفر، گفت: ايجاد مراکز امدادی و نوسازي بافتهای فرسوده در اين شهرها در دستور کار قرار دارد و با شناسایی این مناطق با همکاری شهرداری و بنیاد مسکن تسهیلات مناسب برای مقاوم‌سازی این اماکن در نظر گرفته می‌شود.
شیشه‌فروش با تاکید بر اینکه مقاوم‌سازی مدارس استان نیز در دستور کار اداره کل نوسازی مدارس استان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: تاکنون دو هزار کلاس درس در استان اصفهان در مقابل بلایای طبیعی به ویژه زلزله مقاوم‌سازی شده است.
301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 237675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =