مقامات اسبق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در گفت‌وگو با خبرآنلاین در رابطه با اظهارات وزیر کشور توضیح می‌دهند.

محمد هیراد حاتمی: شاید هنگامی که محمد نهاوندیان، دعوتنامه وزیر کشور برای حضور در پارلمان بخش خصوصی ایران را امضا می کرد هر گز گمان نمی برد مرد میلیاردی دولت نهم، نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معدن ایران را به محلی برای انتقاد از دولت های گذشته تبدیل می کند.

ساختار شکنی استاندار خراسان شمالی این بار بهانه ای به دست رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران داده بود تا طلسم حضور مردان اقتصادی دولت در پارلمان بخش خصوص کشور شکسته شود و بر خلاف روال گذشته یک چهره سیاسی در بین فعالان بخش خصوصی حضور پیدا کند.

محمد جواد محمدی زاده، استاندار خراسان شمالی بخشی از وظایف استانداری که با امور تجارت ارتباط پیدا می کند را به غلامحسین شافعی، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مشهد و نائب رییس اتاق بازرگانی ایران وا گذار کرده بود. همین انتخاب، زمینه حضور صادق محصولی، مرد میلیاردی دولت نهم را در پارلمان بخش خصوصی کشور فراهم کرد.

شاید از اقبال بد محمدی زاده و شافعی بود که هر دو در پاکستان به سر می بردند تا جایگزین های خود را به نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی رهسپار کنند. وزیر کشور بلافاصله پس از اینکه فرستاده های استاندار خراسان رضوی و رییس اتاق بازرگانی مشهد به جای آنها صحبت کردند به سخنرانی پرداخت. او که می باید هر چه سریع تر سالن غدیر سازمان بازرسی را به قصد نشست دیگری ترک می کرد خیلی زود صحیت پیرامون اقدام استاندار خراسان رضوی را به دست فراموشی سپرد و در رابطه با ثروت و تولید ثروت سخنرانی کرد.

وزیر کشور در اواسط گفته های خود نا گهان تولید ثروت را به انحلال سازمان مدیریت گره زد و به شکلی غیر قابل پیش بینی از انحلال سازمان مدیریت پرده برداشت: " سازمان مدیریتی که اگر یک وزیر نظام بخواهد برای پروژه ای در حیطه وظایف خود اعتباراتی را دریافت کند نمی تواند بدون دادن سکه طلا به برخی کارشناسان آن سازمان ، بودجه مصوب خود را دریافت کند باید منحل شود که رئیس جمهور نیز این کار را انجام داد. "

صادق محصولی با این جمله خود 29 سال فعالیت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را زیر سوال برد و سبب شد برخی از کارشناسان اقتصادی به این اظهار نظر وزیر کشور واکنش نشان دهند. در همین رابطه حمید رضا برادران شرکا، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی دولت هشتم و غلامرضا تاجگردون، معاون سابق اقتصادی سازمان مدیریت و برنامه ریزی توضیحاتی را مطرح می کنند.

حمید رضا بردران شرکا در واکنش به صحبت های صادق محصولی به خبرآنلاین گفت: " وقت آدم مهم تر از این است که بخواهد به اینگونه اظهار نظر ها پاسخ دهد. "

رییس اسبق سازمان مدیریت و برنامه ریزی صحبت های وزیر کشور را تنها توهین به مسئولان گذشته سازمان مدیریت نمی داند: " به شخص خاصی توهین نشده است بلکه آقای محصولی به همه توهین کرده اند. "

وی ادامه داد: " این تیپ حرف زدن ها و توهین کردن به کارشناسان اقتصادی کشور به خود افراد بر می گردد اما زمان برای من ارزشمند تر از آن است که بخواهم آن را صرف پاسخ گویی به اینگونه افراد کنم. "

غلامرضا تا جگردون که از سال 83 تا یک سال پس از آن در سمت معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی فعالیت می کرد نیز در رابطه با گفته های وزیر کشور در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران اینگونه اظهار نظر می کند: " تا پیش از صحبت های آقای محصولی گمان می کردم استدلال های بسیار قوی پشت تصمیم دولت مبنی بر انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور وجود داشته است. "

وی ادامه داد: " اگر تعطیلی دولت تنها به همان دلیلی است که وزیر کشور در پارلمان بخش خصوصی کشور مطر ح کرد باید شک کرد. "

تاجگردون کارشناسان سازمان برنامه و بودجه را در میان با صداقت ترین کارشناسان کشور عنوان کرد و برای گفته خود به این شکل دلیل آورد: "دولت های مختلف همواره شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی را مطرح کرده اند و برخی افراد نیز به همین دلیل به مراجع قضایی فرستاده شده اند اما حتی یک مورد هم مشاهده نمی شود که کارشناسان سازمان برنامه بودجه به دلیل مفاسد اقتصادی راهی مراجع قضایی شده باشند. "

وی کارشناسان اقتصادی سازمان برنامه و بودجه را صاحبان امضاهای طلایی دانست و گفته های خود را ادامه داد: " نجابت کارشناسان اقتصادی سازمان همین که پاسخ اینگونه اظهارات را نمی دهند مشخص می شود. نباید با کارشناسانی که چندین برنامه توسعه پس از انقلاب را تهیه کرده اند اینگونه رفتار شود. "

گفته های معاون سابق سازمان برنامه و بودجه با این جمله پایان یافت: " از وزیر کشور تعجب می کنم که اینچنین القابی را  در رابطه با یک مجموعه کارشناسی کشور مطرح کردند. "

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 2385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۸۷/۱۰/۳۰
    18 1
    ای کاش آقای محصولی به تمام سازمانها مثل شرکت توسعه و تجهیز مراجعه می کرد تا ببیند برای تصویب هر قرارداد و انجامم کارها این مدیران چقدر سکه و پول میگیرند