همزمان با برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران، سیمای جمهوری اسلامی ویژه‌برنامه‌های مختلف برای بینندگان خود تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی سیما، مهم‌ترین عناوین برنامه‌های شبکه‌های مختلف به شرح ذیل هستند.


ویژه برنامه «افق» به تهیه‌کنندگی مهدی ترابیان با موضوع شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران، از شبکه یک پخش می‌شود.


پخش دیدگاه مردم درباره برگزاری این نشست در تهران و همچنین گفت‌و‌گو با کار‌شناسان مختلف درباره بازتاب و دستاوردهای میزبانی تهران برای این اجلاس از بخش‌های تشکیل دهنده برنامه «افق» است.


گفت‌و‌گو با مسئولان دستگاه‌های مختلف از جمله سردار رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی، رئیس شرکت فرودگاه‌های کشور، خبرگزاری مهر و روزنامه همشهری برای اعلام میزان آمادگی برای برگزاری اجلاس و پوشش هرچه بهتر اخبار این نشست، از جمله بخش‌های برنامه «افق» است.


این برنامه کاری از گروه سیاسی شبکه یک است که در آستانه برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران از 7 تا 11 شهریور هر شب بعد از خبر ساعت 21 پخش می‌شود.
 
گروه سیاسی شبکه یک برنامه «شانزدهمین نشست» را هم تهیه کرده که با موضوع گفت‌و‌گو با مسئولان شرکت‌کننده در این اجلاس هرشب به طور زنده از ساعت 20:15 به مدت 40 دقیقه از این شبکه پخش می‌شود.


این برنامه در 5 شب اول پخش میزبان مهمان‌ها و مسئولان برگزاری اجلاس خواهد بود و دکتر حسینی وزیرارشاد، دکتر حسینی وزیر اقتصاد، دکتر سعیدلو رئیس برگزار کننده این اجلاس و دکتر مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه از جمله این مهمان‌ها هستند.


در 5 قسمت بعدی برنامه «شانزدهمین نشست» وزرای امور خارجه و روسای هیئت‌های شرکت‌کننده و برخی کار‌شناسان خارجی حاضر در اجلاس، مهمان این برنامه خواهند بود.


ویژه برنامه «شانزدهمین نشست» کاری از گروه سیاسی شبکه یک است که از محل برگزاری اجلاس (سالن همایش‌های صداوسیما) و با اجرای حسن ملکی پخش می‌شود.


مهدی ترابیان، هومن نیری، سیامک عمید و گروه کارگردانی واحد تولید شبکه یک از دست اندرکاران ساخت این ویژه برنامه 10 قسمتی هستند.


هدف از پخش این برنامه به تهیه‌کنندگی حسن نهضت، بیان اهمیت برگزاری شانزدهمین اجلاس سران غیرمتعهد در تهران، معرفی اهداف و دستاوردهای آن و همچنین اطلاع رسانی دقیق درباره مصوبات آن است.


برنامه «ائتلاف ضد سلطه» به تهیه‌کنندگی علیرضا اسکندری با مروری بر این اجلاس در سال‌های گذشته و پرداختن به دستاورد‌های ایران از این اجلاس و همچنین با موضوع همگرایی کشورهای عضو عدم تعهد در مدیریت جهانی و همچنین بررسی تاثیرات و رویکردهای اجلاس سران جنبش غیرمتعهد‌ها بر اقتصاد جهانی و تبیین شعار این اجلاس هر شب ساعت 21:50 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.


برنامه «ائتلاف ضد سلطه» کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما، به مجری‌گری دکتر احمدی به مناسبت اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها از این شبکه روی آنتن می‌رود.


فیلم سینمایی «نبرد الجزایر» سه‌شنبه 7 شهریور ماه ساعت 22:30 روی آنتن شبکـه ‌یک سیما می‌رود.


درخلاصه داستان فیلم آمده: هفتم اکتبر سال 1957 سرهنگ ماتیو (مارتن) و سربازان چترباز تحت فرماندهی او، ساختمانی را که علی حجاج آخرین رهبر سازمان آزادی بخش الجزایر در آن مخفی شده محاصره می‌کنند با نزدیک شدن زمان حملهٔ سربازان، علی وقایع چندسال گذشته را به یاد می‌آورد.


ژان ارتین، یوسف سعدی، براهیم حجاج و تومازو نری در فیلم سینمایی «نبرد الجزایر» به کارگردانی جیلو پونته کوروو محصول مشترک الجزایر و ایتالیا درسال 1966 به عنوان بازیگران اصلی به ایفای نقش پرداختند.


تکرار این فیلم چهارشنبه 8 شهریور ماه ساعت 16 از همین شبکه پخش می‌شود.


چهارشنبه 8 شهریور ماه ساعت 22:30فیلم سینمایی «شب روی شیلی» به کارگردانی سباستین آلدرسون- الکساندر کاساروف از شبکـه یک سیما پخش می‌شود.


داستان مربوط به کودتای پینوشه بر علیه رئیس جمهور وقت شیلی ژنرال آلنده و همچنین دستگیری عده‌ای روزنامه‌نگار توسط پینوشه است.

تکرار این فیلم پنجشنبه 9 شهریور ماه ساعت 16 از همین شبکه پخش می‌شود.


فیلم‌های سینمایی «گاندی» و «نلسون ماندلا» پنجشنبه و جمعه 9 و 10شهریور ماه ساعت 22:30 ازشبکه یک سیما پخش می‌شود. 
 

برنامه «120 پرچم» که با موضوع شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها از شبکه دو پخش می‌شود، به اهمیت برگزاری این اجلاس در تهران می‌پردازد.


در این برنامه کار‌شناسان مسائل بین‌الملل، اقتصادی و اساتید دانشگاه به موضوعاتی همچون بیانیه‌های جنبش عدم تعهد با رویکرد مسئله بیداری اسلامی، چالش‌های جهانی در زمینه صلح و امنیت، اهمیت برگزاری اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها به میزبانی تهران و فرصت‌هایی که برگزاری این اجلاس در اختیار کشورمان قرار می‌دهد، صحبت خواهند کرد.


«120 پرچم» به تهیه‌کنندگی محمود فلاح پرویزی و در گروه سیاسی شبکه دو سیما تهیه و تولید شده و هر روز بجز جمعه‌ها از ساعت 18:30به مدت 15 دقیقه از شبکه دو سیما پخش می‌شود.


برنامه «دیروز، امروز، فردا» با اجرای محمد رضا رنجبران و به تهیه‌کنندگی محمد رضا ماندگاران به بررسی و تحلیل اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها  می‌پردازد. 


 این برنامه کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما است که در یک قسمت 70 دقیقه‌ای به صورت زنده پنجشنبه نهم شهریورماه ساعت 22:30 پخش خواهد شد.


برنامه «متن، حاشیه» به صورت زنده و مستقیم با اجرای علیرضا نعمتی داورپناه و گزارش امیر علی عسگری از محل برگزاری اجلاس به برنامه‌ها، نشست‌ها و جلسات اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها  می‌پردازد.


در این برنامه با حضور کارشناسانی چون آقاجری رئیس کمیته رسانه‌های خارجی اجلاس، سخنگوی وزارت امور خارجه، وزیر فرهنگ ارشاد و... به تحلیل، بررسی و ارزیابی اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها که از 5 تا 10 شهریور در تهران برگزار می‌شود، پرداخته خواهد شد.


این برنامه در 5 قسمت 45 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی بهرام غیاثوند، از دوشنبه تا جمعه 6 تا 10 شهریورماه هر روز ساعت 15:55 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. 

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 239043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =