رامین مهمانپرست گفت: در سند اجلاس به همه بحران های منطقه ای و جهانی از جمله سوریه پرداخته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین مستقر در ستاد خبری اجلاس غیرمتعهدها، رامین مهمان پرست سخنگوی شانزدهمین نشست سران عدم تعهد امروز در حاشیه نشست روز نخست وزرای امور خارجه در سالن هملیش های بین المللی صدا و سیمادر جمع خبرنگاران: ما به دنبال صلح جهانی و مدیریت همه کشورها هستیم، اما این صلح زمانی محقق می شود که همه کشورهای مستقل در مدیریت جهان مشارکت داشته باشند و این مدیریت با اصلاح ساختار سازمان ملل امکانپذیر است.
مهمان پرست با اشاره به برنامه های ایران برای دوران ریاست در جنبش عدم تعهد، گفت: امیدواریم این فرصت برای ما زمینه ای ایجاد کند تا با به کارگیری نقطه نظرات همه کشورهای عضو به سمتی حرکت کنیم که این مجموعه قدرتمندتر و موثرتر در عرصه بین المللی نقش آفرینی و نسبت به ایجاد تغییرات لازم در ساختارهای بین المللی اقدام کند.
گزیده سخنان مهمانپرست در جمع خبرنگاران در ادامه می آید:
• در سند اجلاس به همه بحران های منطقه ای و جهانی از جمله سوریه پرداخته شده و تلاش داریم با حضور و مشارکت کشورهای موثر به راهکارهای مسالمت آمیز و جلوگیری از گسترش خشونت نائل شویم.
• انتظار داریم هم در سایه اجلاس عدم تعهد و هم در حاشیه این اجلاس با حضور کشورهای موثر زمینه برای رایزنی و مشارکت کشورها در این موضوع فراهم شود.
• ایران میزبان بزرگ ترین اجلاس تاریخ سیاسی خود است که نقش موثری در ارتقای جایگاه بین المللی ایران خواهد داشت و اخبار خلاف واقع علیه کشورمان را بی اثر خواهد کرد.
• تلاش های صورت گرفته، پیش از زمان پیش بینی شده به اهداف خود نائل شدیم و سند نهایی در اجلاس وزرای خارجه بررسی و پس از تصویب به اجلاس سران ارائه و در آنجا به تصویب خواهد رسید.
• 50 وزیر و بیش از 20 معاون و قائم مقام وزیر خارجه در نشست وزرای خارجه نم در تهران شرکت کرده اند.

• سازمان ملل به عنوان یک سازمان مهم بین المللی شناخته می شود بر این اساس حضور دبیر کل این سازمان در چنین اجلاسی بسیار مهم است. حضور دبیر کل سازمان ملل متحد در اجلاس جنبش عدم تعهد و شنیدن سخنان وی در اصل شنیدن صدای مجموعه عظیم سازمان ملل متحد است و معتقدم حضور بان کی مون در این اجلاس  مفید خواهد بود.

• حضور محمد مرسی در ایران و شرکت وی در اجلاس سران جنبش عدم تعهد از اهمیت بالایی برخوردار است ضمن آنکه درحاشیه این اجلاس وی با مقامات بلند پایه ما نیز دیدار و گفتگو می کند و این تبادل نظر می تواند به ارتباط دو کشور ایران و مصر کمک کند.
/295
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 239145

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =