۱۰ نفر
۱۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۹

خرید لپ تاپ یک فرایند بسیار دلهره آور و البته هیجان انگیز است. هنگام خرید لبخندی دائمی روی لبانتان نشسته و قند هم در دلتان آب می شود! لپ تاپ های زیادی برای انتخاب وجود دارد و به زودی یکی از آنها مال شما خواهد شد.

هیجان همیشه بد نیست اما ممکن است در قضاوت درست مانع ایجاد کند. برخی اوقات افرادی که به درستی تحقیق  و نتیجه گیری کرده اند تا لحظه ای که از کارتشان پول می کشند ممکن است دچار اشتباهاتی شوند. شاید این اشتباهات همیشه هم نتیجه بدی نداشته باشد اما اغلب سبب می شود فرد لپ تاپ نامناسبی بخرد که چندان به کارش هم نمی آید.
پس بیایید به 5 اشتباه رایجی که معمولا هنگام خرید لپ تاپ ها صورت می گیرد نگاهی بیندازیم و یاد بگیریم که چگونه از آنها اجتناب کنیم.
اشتباه اول# فکر کردن با چشمانتان
سالیان سال است که لپ تاپ ها، کی برد و موس تاچ پد دارند اما هیچ پیشرفت جدیدی نکرده اند. بررسی ها نشان می دهد که خریداران جدید به ندرت رابط کاربری را در لیست اولویت های خود قرار می دهند . این مسئله بسیار جای تاسف دارد چرا که اغلب تعاملات ما با لپ تاپ از طریق دست هایمان صورت می گیرد . اپل تنها کمپانی است که این واقعیت را پذیرفته و در فروشگاهایش به خریداران اجازه می دهد مک بوک ها را در درست گرفته ، با کیبوردش کارکرده و در واقع آن را کشف کنند. تفاوت های چشمگیری بین رابط کاربر لپ تاپ های گوناگون وجود دارند و معمولا افراد تمایلی ندارند پول زیادی صرف کنند تا مطمئن شوند کدام یک را می پسندند. به عنوان مثال  ThinkPad Edge E530 لنوو، تاچ پد و کی برد بسیار عالی و علاوه بر آن یک پوینت استیک هم دارد. استفاده روزانه از این لپ تاپ 499 دلاری  تجربه بی نظیری را برای شما به ارمغان می آورد. بنابراین سعی کنید حتما قبل از اتخاذ تصمیم ،کیبورد های مختلف را تست کرده و تاچ پد ها را امتحان کنید و از احساس خوبی که به شما می دهند مطمئن شوید.
اشتباه دو # انتخاب سایز نامناسب
خریداران معمولا تسلیم جذبه لپ تاپ هایی می شوند که برای نیازهایشان بیش از حد بزرگ – یا بیش از حد کوچک- اند. این لپ تاپ ها مثل همتایانشان عادی نبوده و معمولا جذاب ترهستند. اما لپ تاپ هایی که صفحه نمایشگرشان بزرگتر از 15.6 اینچ باشد بسیار سنگین و حرکت دادن آن دشوار است . در مقابل مدل های زیر 13.3 اینچ نیز خیلی کوچک و کار کردن با آنها ناراحت کننده است.
اگر قابل حمل بودن لپ تاپ برایتان مهم است، به سراغ سیستم هایی بروید که نمایشگرشان بین 13.3 تا 14 اینچ باشد. لپ تاپ های بزرگتر و کوچکتر از این برای کاربران خاص طراحی شده اند. بعضی افراد واقعا به لپ تاپ های کوچک نیاز دارند و برخی هم به جای لپ تاپ دنبال یک ماشین بازی عظیم الجثه می گردند. اما معمولا خریداران عادی جزو این دو دسته نیستند.
اشتباه3# مسخ شدن دربرابر صفحه نمایش های براق و شیشه ای
بیشتر لپ تاپ های امروزی با صفحه نمایش های شیشه ای (glassy ) راهی بازار می شوند. این دسته از نمایشگرها رنگ ها را واضح تر نشان می دهند و در فروشگاه ها جلوه خوبی دارند به خصوص مواقعی که خاموش هستند. و البته در یک اتاق روشن و همین طور در فضای باز استفاده از این صفحه نمایشگرها غیر ممکن می شود!
خریداران، اغلب این لپ تاپ ها را انتخاب می کنند زیرا پیدا کردن صفحه نمایشی که غیر براق باشد در فروشگاه ها دشوار است.اما آنها وجود دارند و قیمت هایشان هم بسیار مقرون به صرفه است. ThinkPad Edge لنوو، لپ تاپ دل Precision و اچ پی ProBook  این چنین هستند. ممکن است صفحه نمایش مات را در دیگر لپ تاپ ها هم ببینید اما معمولا این ها در حد گزینه ای روی وب سایت تولید کننده ها باقی می مانند. اگر لپ تاپی را که مورد پسندتان است در فروشگاه یافتید توصیه می کنم به خانه برگردید و در اینترنت به دنبال مدل مشابه آن بگردید که پوشش مات داشته باشد.
اشتباه شماره 4# جدی نگرفتن بهره وری لپ تاپ برای بازی کردن
اینتل کمپانی است که همواره خود را متعهد به بهبود گرافیک یکپارچه کرده است اما هم اکنون قادر است تنها با تقاضاهای فزاینده بازی های جدید همگام شود. HD 4000 اینتل که با لپ تاپ های دارای پردازنده هسته ای نسل سوم این کمپانی هماهنگ است ، به طور قابل توجهی سریعتر از سلف خود یعنی HD 3000 می باشد. اما دربرابر تقاضای روبه رشد بازی های جدید بسیاری از این پیشرفت ها جلوه نمی کند.
اگر می خواهید با لپ تاپ خود بازی های سه بعدی جدید را امتحان کنید باید به دنبال GPU  خوب از کمپانی انویدیا  یا AMD باشید. البته انتخاب های پیش روی شما بسیار متنوع است. اگر در مورد عملکرد نسبی GPU ها کنجکاوید می توانید به این لیست سری بزنید.
 آخرین درجه GPU که برای بازی طراحی شده، مسلما سریع ترین هم هست اما حتی یک  GPU مجزا هم می تواند عملکرد HD 4000 اینتل را دو برابر کند. معمولا برای داشتن گزینه GPU باید 100 تا 200 دلار بیشتر پرداخت کنید، البته برخی از لپ تاپ ها هم با استانداردهای گرافیکی مجزا وارد بازار می شوند .کمپانی هایی  هم مانند ایسر و لنوو که به خاطر ارائه GPU های سرعت بالا در سیستم های مقرون به صرفه شان معروف اند.
اشتباه شماره 5# بارگذاری روی رم
سازندگان عاشق رم هستند. اندازه آن به راحتی با یک عدد بیان می شود و هرچه عدد بزرگتر باشد بهتر است. رم ها حقیقتا  به طرز نا معقولی ارزان هستند بنابراین ارائه سایز بیشتر راه بسیار ساده ای برای بالابردن سود کمپانی ها است. حقیقتی که باید بگویم این است که اکنون به رم بالاتر از 4 گیگا بایت، نیازی ندارید. البته استثناهایی هم وجود دارد که نادر هستند و افرادی که به رم بیشتر از این نیاز دارند خودشان آگاه هستند. بنابراین تصور نکنید رم بالای 4 گیگ مزیت است.اگر لپ تاپی بیشتر از این مقدار داشت چه بهتر؛ اما این فاکتوری نیست که باید هنگام خرید به آن توجه کنید.
نتیجه گیری:
خرید لپ تاپ آسان نیست. اما می توانید راه هایی را بیابید که به شما در این زمینه کمک کند. فقط به خاطر داشته باشید هرگز لپ تاپی بزرگتر از 17.3 اینچ نخرید و پیش از هراقدامی ابتدا در اینترنت جست و جو کنید تا لپ تاپی مناسب با بودجه و نیاز خود بیابید. خرید یک لپ تاپ نامناسب صرف نظر از تمام جذابیت هایش، هرگز معامله خوبی نیست!
منبع: Digitaltrends
 56401

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 239815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 62
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • گذری IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
    55 5
    به عنوان یک استفاده کننده همیشگی از لپ تاپ به نظرم بزرگترین نکته سخت افزاری در خرید لپ تاپ که همیشه باید به آن توجه داشت مقدار cash سی پی یو با توجه به قیمت لپ تاپ است و برای داشتن قدرت و سرعت بالای پردازش به جای اینکه برای خرید لپ تاپ رم بیشتر را انتخاب کنید به گزینه cash بالا توجه کنید و اینکه اغلب نوت بوک های (لپ تاپ های حدودا 10 اینچی) کم قیمت موجود در بازار دارای cash به میزان 512 هستند و یک نکته دیگر هم که به نظرم مفید است این که قبل از خرید به پشتیبانی شرکت سازنده و یا گارانتی کننده نسبت به ارائه و دانلود درایور های قطعات سخت افزاری آن مدل از لپ تاپ اطمینان کامل حاصل کنید هرچند که این موضوع در روزهای اول کار با لپ تاپ چندان مهم نیست ولی در زمان نصب سیستم عامل جدید متوجه آن می شوید.
    • بدون نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
      36 17
      منظور شما Cache هست دیگه؟!
    • رضا A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
      27 3
      cache حافظه بسیار سریعی است که بین رم و پردازنده قرار می گیرد و توابع با تکرار بالا در این حافظه بارگزاری شده و سرعت عملیات مختلف در کامپیوتر بسیار بالا می رود. کاملا با این دوستمون موافقم که cache گزینه بسیار مهمی هست.
    • قیمت اپل IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
      10 16
      لپ تاپ اپل مک بوک پرو 6.5 میلیون تومن !!!
  • بدون نام IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
    27 8
    من حدود دو ماه تو اینترنت جستجو کردم تا تونستم لپتاپی که برام مناسبه و قیمت خوبی هم داره بخرم.الان یک سال از خریدم میگذره و کاملا راضی ام.(دل-اینسپیرون 5110) البته به درد کسایی که اهل بازی کردن هستند نمیخوره چون گرافیک پایینی داره ( 525 )
  • Sami IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
    84 12
    متاسفانه سواد فروشنده ها و خریداران خیلی کمه. من باورم نمی شه برخی فکر می کنند Core i5 یعنی 5 هسته ای و Core i3 یعنی 3 هسته ای !!!! یا اینکه Core i5 لپ تاپی 4 هسته ای هست (مدل دسکتاپی 4 هسته ای هست ولی لپ تاپی دو هسته ای با Hyper Threading) یا هنوز برخی قدرت CPU در فرکانس و کش می دونند و اصلا چیزی از معماری نمی دونند. همینطور در مورد گرافیک یعنی GPU فکر می کنند که فقط حجم رمش VRAM مهم هست که اصلا تنها چیزی که مهم نیست اینه ! فروشنده هایی هم که چیزهایی می دونند سو استفاده می کنند از کم اطلاعی مشتریان. تنها راه خوند مقاله ها و بررسی های تخصصی هست.
    • بدون نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
      23 17
      کسی یه همچین فکری نکرده دوست عزیز!
    • محمد IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
      27 15
      جالب اینجاست که خود شما که فکر می‌کنید مطلع هستید حتی نمی‌دونید که Core i5 در دستکتاپ هم 2 هسته‌ای داره ... (Intel® Core™ i5-3470T Processor مشخصاتش هم در آدرس http://ark.intel.com/products/65703)
    • رسول IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
      48 14
      خواهش میکنم نظرات همدیگه رو محترمانه تکمیل تر کنیم و در صورت وجود نقص آشکار در نظر تخصصی دوستان با توضیح بهتر و درست تر باعث افزایش استفاده مطلب برای خوانندگان غیر متخصص بشویم.
  • am IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
    10 6
    خیلی ممنون
  • عرفان DE ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
    26 5
    ممنون از گفته هاتون.ولي يه مورد بگم كه سايز هم نميتونه ملاك وزن مناسب باشه.قابل توجه كه يك ايسر 15 اينج v3 يا 5750 به خصوصيv5 از ايسوز 14 اينچ يا سوني 14 يا حتي اچ پي خيلي سبكتره.پس اينو يكم تصحيح كنيد به نظرم
  • بدون نام IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
    235 9
    با این قیمت دلار و وضعمون حتما لپ تاپ میخریم با اینکه خیلی هم احتیاج داریم- اپل 3 4 میلیون شده پراید شده 11 میلیون.... خدایا من دهه شصتی رو دهه های قبلی ....صاف کردند! اون از بچگی و جنگ و بعدش دوران تست شیوه های اموزشی و مسخره اقایان که دوباره به سیستم قدیم داره برمیگرده و بعدش کنکور با اون وضعیت و قبول شدن و بعد از اون تحصیلات تکمیلی و زیاد شدن فوق لیسانس و دکتری و وضع دانشگاهها و الان بیکاری و بی پولی و 2 سال قبل هدفمند کردن یارانه ها و بنزین و نان و لبنیات و ... و در نهایت طلا و گل سر سبد این دسته گلی که به اب دادند مسئولین قیمت دلار !!! هیچ وقت از این که در این دوران بدنیا امدم زاضی نبودم!
    • توحید IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
      125 5
      خدا رو شکر بالاخره خبرانلاین اجازه داد صدای یه دهه شصتی که از زمین و زمان رنجیده دربیاد..داداش منم هم صنف توام
    • بدون نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
      منم یه دهه شصتی بدبخت مثل شما هستم. ای کاش هیچ وقت تو ایران به دنیا نمی اومدم.
    • jojo IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
      74 18
      راضي نبودي!!!!من چطور من دو بار خواستم خودكشي كنم كه چرا تو اين دوران به دنيا اومدم.
    • بدون نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
      43 2
      مرسی سانسور! استاد!
    • بدون نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
      89 14
      متولدین 1355 تا 1365 نسل سوخته هستند
    • بدون نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
      46 17
      ما دهه پنجاهي هستيم و صاف شدن شما هيچ ربطي به ما نداره ! ما از شما سوخته تريم داداش !! برو سراغ دهه هاي 40 و 30 و ...
    • بی نام A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
      49 2
      ینی اون موقع پراید یازده ملیون بود یادش بخیر
  • عرفان EU ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
    14 3
    لنوو تينك پد.دستگاه كاري و خيلي خوبيه.درسته برعكس ظاهرش.ولي بخوايد كلي حساب كنيد ديگه ارزش پول دادن واسش نداره.چون چيپ ست هاش خيلي قديمي شده تو cpu الان Ivy Bridge ميتونه جايگزين باشه. و تو گرفايك تا چيپست 630 هم اومده.و اگه اشتباه نكنم حتي چيپ بالاتر.
    • بدون نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
      4 5
      دستگاههای thinkpad عالی هستند و انتخاب اول من بودند اگر این کیبوردشون عربی نیود. کیبورد عربی در نگاه اول مشکل خاصی بنظر نمیاد ولی وقتی میخوای باهاش کار کنی دچار مشکل میشی. من شخصا از لپ تاپهای ایسوس خوشم میاد چون کیفیت قطعات خوبی داره، گارانتی هاش معتبرن و برای هر سلیقه و اندازه ای لپ تاپ داره.
  • بدون نام IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    48 7
    کل پس انداز جد و آباد من میشه 200 هزار .
    • بدون نام IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
      38 6
      دلار یا پوند؟!
  • بدون نام IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    3 43
    به نظرم دیگه نوت بوک به درد نمی خوره. منظورم زیاد کارایی نداره. باید رفت سراغ تبلت. خصوصا نکسوس 7 و یا سامسونگ تب 2 و جدیدا هم که کیندل فایر میاد و آی پد مینی
    • unknown A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
      15 2
      میدونم 5 سال بعد موقع خوبی برای جواب دادن نیست; اما باید یه چیزی رو بهت یادآروری کنم که هیچ بنی بشری تاحالا نتونسته جی تی ای وی رو که ماله سال پیشه روی تبلت بازی کنه. یکم فکر کن و حرف بزن. یه نکته دیگه که گرافیک تبلت تا صد سال سیاه دیگه هم به لپ تاپ نمیرسه:
  • بدون نام IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    18 2
    من که پولم به اتم هم نمی رسه!! بی خیالش شدم
  • سعید CA ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    5 3
    معمولا به قدرت پردازش و رم و... توجه میش، ولی به دیسک ذخیره ساز اطلاعات نه. همه بهحجمش نگاه میکنن. ولی چیزی که دست کم میگیرن سرعتشه. یه cpu قوی با یه هارد با سرعت پایین به هیچ دردی نمیخوره! بنابراین اگه در انتخا بین هارد با ظرفیت بالا و ssd با ضرفیت کمتر موندین ssd رو انتخاب کنین. چون سرعت سیستم و نرم افزارها خیلی متفاوت میشن. برای حجم بیشتر همیشه میشه یهدیسک اکسترنال گرفت تا فایلای کم اهمیت تر اونجا باشن.
    • بدون نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
      15 5
      صحبت شما کاملا درسته ولی لپ تاپهایی که هارد ssd داشته باشن بشدت کم هستند و معمولا برای سیستمهای حرفه ای گرافیکی طراحی میشوند. هاردهای با دور پائین در لپ تاپها برای صرفه جویی در مصرف باطری استفاده میشند.
    • ایمان IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
      2 5
      داداش SSD حرف نداره ه ه ه ه ه ه ه سرعت فوق العاده . بی صدا ،خیلی کم مصرف خیلی کم مصرف خیلی کم مصرف بخصوص Intel SSD 520
  • بدون نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    29 5
    با نظر دهه شصتی کاملا موافقم .
  • عليرضا IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    72 3
    و اشتباه ششم اينه كه فك بكنين تو اين زمونه پول كافي برا لپ تاپ خريدن دارين...!!!
  • دهه شصتی نویسنده IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    33 2
    بدینوسیله از همه دوستانی که با اینجانب ابراز همدردی نمودند تشکر و قدردانی مینمایم! در جواب دوستمون : بله باید سراغ دهه های قبلی رفت- ولی نمیدونم چرا عزرائیل هم سراغشون نمیره! در جواب دوستمون که فرمودند خورکشی کردند: قسمتی از نظر من رو نمیدونم کی حذف کرده یعنی به کل عوض کرده!! در پایان از خبر انلاین به خاطر توجه به یه بدبخت تشکر میکنم و یک سوال دارم از خبر انلاین: شما اطلاع نداری چرا قسمتی از نظر من عوض شده! بخصوص قسمت حق و حقیقتش!
    • امیر IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
      6 0
      سلام عزیزم منم یکی مثل خودت بودم اما جدیدا کلا این نگاه رو تغییر دادم و حالا در حد خودم پیشرفتای قابل توجهی داشتم ممکنه بگی چه پیشرفتی اما مهم اینه که خودم راضیم. یادمون باشه .سخت میگیرد جهان بر مردمان سخت گیر. این یعنی به همون سادگی که تا حالا فکر میکردی بدبختی از امروز فکر کن که خوشبختی واون وقت میگی ا مگه میشه؟ بزرگی میگفت بلا موکل گفتار .یعنی اگه میخوای بلا سراغت نیاد و بدبختی نیاد فکرو گفتارتو مثبت کن. ممنون میشم اگه با این موضوع احساسی برخورد نکنید ونظراتتون بر مبنای دانش باشه.دوستون دارم دهه شصتیای عزیز.موفقیت یافتنی نیست ساختنی است
  • بدون نام NL ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    11 2
    اشتباه 2 متدوالترین تو ایرانه. اصلا کسی نمیدونه وزن یعنی چی. من تاحالا به 3-4 نفر مشاوره دادم، به همشون هم گفتم وزن رو هم در نظر بگیرید. همه هم میگن حالا 1.8 کیلو با 2.4 کیلو چقدر مگه فرق داره. بعد از چند وقت میبینی میگن لپتاپم سنگینه هیچ جا نمیتونم ببرم
  • بدون نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
    9 11
    چرا لپ تاپ ThinkPad Edge لنوو را تبلیغ می کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • بدون نام IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    8 3
    منم شصتییم.
  • کوچک دی ماهی IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    3 2
    شوخی می کنی...
  • علی CA ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    2 13
    من دهه 40 هستم و از همه کسانی که در دهه های سنی بعد از خودم دیده ام مشکلاتم بمراتب بیشتر بود و هست خداروشکر می کنم و با عزرائیل هم کاری ندارم، باهم کنار اومدیم تحمل تنها راهه! در مورد لپ تاپ، من یک سونی سری زد رو دو ساله خریدم. شش ماه اول حسابی اذیت کرد و 4 بار به فروشنده فرستادم که بابت گارانتی قطعاتی را دستکاری یا تعویض کرد و بالاخره گفت برد را عوض کرده. از دوسال قبل مشکلی برای کار ندارم وزنش هم عالیست اما دو مشکل مرا خسته کرده که برای خرید بعدی باید خیلی حواسم را جمع کنم: 1- صدای زیادش با هیچ روشی کم نمیشه و واقعن آزاردهنده است. 2- لولای درش در یک سمت شکسته! این دومین سونی است که من دارم و لولاش می شکنه. در خرید بعدی در نظر دارم روی اپل تحقیق کنم. کانادا زندگی می کنم.
    • بدون نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
      31 3
      ای بابا -اخر نظرت رو الان دیدم- کانادا زندگی میکنی؟!!میخوای عزرائیل رو هم ببینی؟!! مردم چه انتظاراتی دارن!!! خاوری نمیرفت کانادا!!! عزرائیل فقط تو عراق و افغانستان و ایران و سوریه و... است!! راستی خاوری رو اونورا ندیدی؟!
  • نسل 2 انقلابی: IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    3 21
    در جواب همه دوستان: 1. بحث سیاسی جاش جای دیگه هست هرچند خبرآنلاین سایت زیرمجموعه "خبر" و سیاسی است و فناوری بخشی از ردگم‌کنی‌هاش؟ 2. لپ‌تاپ مثه کامپیوتر تو ایران هنوز جایگاه خودشو پیدا نکرده، وقتی ارتباطات تو ایران ضعیفه عملاً استفاده از امکانات لپ‌تاپ مثل استفاده از امکانات موبایل و TV هوشمنده. هرچند وایمکس مبین‌نت و علی‌رغم گرونی و آنتن‌دهی بدش مشکلو حل کرده! 3. الف. اصلاً لپ‌تاپ می‌خرید برای چی؟ این‌که مستأجرید و فضای تو خونه رو کمتر اشغال کنید، یا این‌که با آن بازی کنید یا اینترنت و وبگردی یا کار خبری و یا این‌که پرزنت کنید و یا صرفاً پز بدین؟ ب. اکثریت لپ‌تاپ‌ها از قطعات چینی اند ج. با توجه به بودجه و کارتون خریدکنید د. وزن-هارد-cpu-vga-اندازه-in/out port-monitor-keyboardمهمند.
    • بدون نام US ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
      14 15
      فکر کردی تیز هوشی و بزرگ شدی!!! برو بچه! برو مشقات رو بنویس! ما هم وقتی همسن تو بودیم از این حرفا زیاد زدیم بعد که گذشت دیدیم 30 سال گذشت و نه کاری و نه پولی و نه کشوری و نه سرمایه ای! تو هم چون الان نفست از جای گرم بلند میشه و از باباجونت پول میگیری واضح بگم: نمیفهمی! در پایان تو که نسل دو هستی از انقلاب هیچی ندیدی چی میدونی چیا گذشته و چه ها در انتظاره! برو اعصاب منو خورد نکن برو برووووووووووووووووووووووووووووووو
    • بدون نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
      10 5
      نسل 2 انقلابی دو اتشه ، خیلی داری حرف میزنی ، البته تقصیر از خودت هم نیست که کلا نمی فهمی چرا به چیزی که نبودی خودت را چسباندی و پز الکی می دهی!! حداقل
  • maede US ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    4 4
    سلام میخواستم اگه میشه یه لب تاب خوب که به درد رشتم بخوره عمران با بودجه 800هزارتومن بهم معرفی کنید
  • mina IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    1 3
    سلام من میخواستم در مورد قابلیت های مینی لپتاپا بدونم اگه اطلاعات تون رو در اختیارم قرار بدید خوشحال میشم:)
  • علی IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 2
    دوستان به نظرتون لب تاب های vivos200e
  • علی IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 2
    دوستان به نظرتون لب تاب های vivos200e , vivo s400ca لب تاب هاب قابل اطمینانی هستند برای خرید/ایا به صفحه ی نمایش لمسیش میشه اطمینان کرد؟
  • سینا A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 4
    دوستان لطفاراهنمایی کنید. لپ تاپ 14 اینچی میخواهم بااین مشخصات: برای مصارف خانگی. حداکثر i3 ، حداکثر رم و گرافیک 4 ، هارد حداکثر 500، بدنه مات که اثرانگشت برروی آن نماند.کیفیت صفحه نمایش به خصوص در زوایای عمودی و افقی برایم خیلی مهمه ، صصحه نمایش مات باشد و نه براق و در کل خوش ساخت و مقاوم باشد.حداکثر مبلغ هم 1500.
    • صابر IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      4 1
      شما می تونی سامسونگ بخری هم صفحه اش مات هست هم تا 5 ساعت بهت شارژ می ده درست چیزی که تو می خوای
  • شکور A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    1 0
    خوب بود
  • هیچکس A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    1 0
    بسیار خوب بود
  • v-h IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    0 2
    باسلام آیا در بازار لب تاپ اچ پی چهار هسته ای وجوددارد؟ممنون از محبتتون
  • امید A1 ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    16 2
    سلام، با تشکر از سایت خوبتون،من دنبال این بودم که کلاه هایی که فروشنده ها تو ایران سر مردم میگذارن رو بفهمم که اتفاقی اینجا اومدم و فروم رو خوندم، بچه ها ده شصتی بودن یا نبودن فرقی نداره، همه ی ما قربانی خود خواهی و جنون قدرت عده ی محدودی شدیم که نیل به زیاده خواهیشون رو با هر وسیله ای دنبال میکنن حتی از بین بردن همه چیز یک ملت بزرگ، بدونید که از اتحاد من و تو فردای ایرانمون و آینده ی خودمون روشن میشه، اگه قراره چیزی تغییر کنه با دستای منو تو تغییر میکنه و بهتره این تغییر رو از خودمون و نگاهمون به هم دیگه شروع کنیم، همه ی شما پاره های تن این وطن هستید، به امید روزی که از هرجای ای وطن فریاد آزادی خیزد، موفق و پر امید باشید
  • طناز A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    1 1
    لب تاپ اپل رو از کجا بخرو که منصف باشند . نگرانم که چینی را بهم قالب کنن
  • بی نام A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    2 0
    سلام آیا در بازار لبتاب 4 هسته ای به مدل سا مسونگ است
  • علی A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    2 2
    این حرفا رو چند سال پیش زدی ای کاش اون موقع که داشتم دنبال مزایا و معیاب نت بوکم می گشتم، حرفای تو رو هم می دیدم تا به کارم مطمعن بشم. آخه تا دو ماه خودم هم مونده بودم اشتباه کردم یا نه. 2009 یه dell mini 1012 خریدم، اول وقتی دیدم سی پی یو یک و هفت هست و رم یکی، گفتم پس کشش داره. بعد رمش هاینیکس بود. هاردش هم وسترن دیجیتال بود که اون موقع این مدل وسترن بهترین بود. دیدم دکمه های کی بردش واسه نوشتن اذیت نمی کنه. بعد صفحه نمایشش مات هس. پوسته ی محکمی داره و میشه مثل یه کتاب لای کتابم جاش بدم. می تونه وقتی هم شارژر وصله و هم باتری، دیسیبل شارژ بشه. ویندوزش ارجینال سون استارتر هس و برنامه هایی که لازم ندارم رو نداره. آخه مطمعن بودم که فیلم و بازی کردن یک بیستم کارام هس که خوندن و نوشتن نود درصدن
  • مر A1 ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    1 0
    خيلي ممنون، خيلي مفيد بود.
  • سرکان A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    2 0
    سلام دوستان کسانی که می خواهند لپ تاپ بخرند من سامسونگ را توصیه می کنم مدل np300e5x خیلی لپ تاپ خوبی است 1 صفحه نمایش مات با اندازه 15.6 2 سی پی یو core i5 3 رم 4 ولی قابل ارتقا است من به 8 ارتقاع دادم 4 هارد دیسک 500 گیگ 5 باطری راحت 6 ساعت در استفاده معمولی دوام می اوره 6 بدنه ی فلزی 7 ظاهری خیلی خیلی زیبا و شیک شاید در عکس ها حس نکنید ولی وقتی در دستتان می گیریر متوجه می شوید 8 کیبورد زیبا ولی بدون نور پس زمینه چرا به گفته هایم باور کنید : شرکت سامسونگ مال بابای من نیست که تبلیغش کنم و من فروشنده نیستم و شما را هم نمی شناسم فقط خواستم در خریدتان پشیمان نشید من 5 سال است این لپ تاپ را دارم هیچ کاهش سرعتی نداره و در یک کلام عالی هست اگر سوالی دارید بنده در خدمتم
  • نوید A1 ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    1 1
    سلام دوستان دوساله لبتاب گرفتم مارکش msiروزی میانگین 1014ساعت باهاش کارمیکنم.رشته تحصیلیم عمرانه 10تا نرم افزار طراحی ونقشه کشی روش نصب کردم همزمان با چند تاشون کار میکنم هنوز آی نگفته خرکار ترین وبا وفاترین لبتابه دوستش دارم کمی مشکلش اینه ذیزلی هستش یعنی بعضیا میگن زخیم وخوشفرم نیست صدای فنشم کمی بالاست اونم بخاطر سرویس دهی زیادشه والا من وقتی بالای 10ساعت کار میکنم تازه متوجه فنش میشم دوستان قبل خرید لبتاب 7روز تو اینترنت گشتم تا این مدل رو که خر کار هست رو پیدا کرم چون کار من اینه که بالب تاب زیا کار میکنم این فقط توصیه ایی بود برای دوستان هنگام خرید چه مارکی خوبه وکارایش کمتر از 2سال پیش 2وصد گرفتمش 2میلیون وصد هزار تومن.
  • دانیال IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    4 0
    سلام سوالی داشتم از دوستان پاسخ دهند کمال تشکر را دارم سیستم i7 با رم 4 و دو گرافیک یکی اینل اچ دی و یکی جیفورس که توروبو تا 4 گیگ فعالیت کنه برای بازی چطوره؟
  • parsa IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    2 0
    سلام من میخواهم لب تابk43s ایسوز بخرم با گزافیک جی فورس 2 گیگ cpu core i7 رم 4 بنظرتو خوبه یا خیر.
  • فرهاد A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
    4 0
    و امروز پراید شد 40 میلیون تومان و همون لب تاپی رو که سال 91 نخریدی ، امروز باید 5 میلیون بابتش پول بدی ، اگر در سال 91 به جای لب تاپ ، 500 دلار خریده بودی از قرار دلاری 2100 تومان یعنی یک میلیون و پنجاه تومان و گذاشته بودی یه کنار ، امروز باهاش می تونستی یه لب تاپ پلمب و معمولی یا یک لب تاپ کارکرده ی حرفه ای بخری..این آینده ی ما جوان هاست ، حالا حساب کتاب کنید 5 سال دیگه چی میشه ؟ لب تاپ هم هر چی می خرید صفحه نمایش مات داشته باشه با پردازنده i7 سری اچ کیو، رم 8 ، هارد اس اس دی ، گرافیک جیفورس سری جی تی ایکس ، حق نگهدارتون
  • کریم IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    0 0
    عجیبه الان تو سال 1403 پراید شده 250 میلیون